Didactica

Metodica predarii

Conceptul de " didactica" In prezent, se considera ca didactica studiaza procesul de invatamant ca proces de cunoastere si formare; sistemul de invatamant ca ansamblu al institutiilor de instructie si educatie; legitatile/principiile...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 405 kb

Studiul istoriei artei

Arta nu cunoaste nici frontiere geografice, nici limite temporare, ci isi confunda originile, existenta si durata cu cele ale societatilor omenesti, imbracand aspecte diferite, variabile si dificil de constrans in limite permiabiale, manifestarile...

Numar pagini: 82  |  Marime fisier: 119 kb

Limba Romana - Diversitate Lingvistica

Limba romana = este limba comuna si oficiala a statului national unitar roman.  A.   VARIANTA LITERARa A LIMBII ROMaNE : - este un aspect al limbii nationale; - presupune forme si utilizari specifice; - acopera necesitatile de...

Numar pagini: 24  |  Marime fisier: 57 kb

Teorii asupra jocului

Primele teorii asupra jocului sunt legate de numele lui Schaller, Schiller, Spencer, Hall sau Ch. Buhler. Astfel dupa Schaller (apud Claparede, 1975) jocul este o recreare care serveste la repauzarea organismului sau a spiritului obosit, idee...

Numar pagini: 12  |  Marime fisier: 18 kb

Motivatia cadrului didactic in cadrul culturii organizationale

Delimitari conceptuale De multe ori ne intrebam de ce se comporta oameni intrun anumit mod la locul de munca, de ce unele cadre didactice  sunt dedicate muncii lor, pe cand alti sunt total nepasatori. Raspunsul cel mai pertinent  este...

Numar pagini: 5  |  Marime fisier: 11 kb

Didactica generala

Didactica - concept introdus de pedagogul ceh Jan Amos Comenius (1592-1670), prin lucrarea Didactica Magna, publicata in 1632 in limba ceha; tradusa in limba latina in 1657, iar in limba romana la sfarsitul sec. al XIX-lea - lucrarea a...

Numar pagini: 2  |  Marime fisier: 9 kb

Sistemul de educatie

Sistemul de educatie reprezinta ansamblul organizatiilor/ institutiilor sociale – economice, politice, culturale - si al comunitatilor umane - familie, popor, natiune; grupuri profesionale, grupuri etnice; sat, oras, cartier, colectivitate -...

Numar pagini: 5  |  Marime fisier: 12 kb

Curs Algoritmizarea

Algoritmizarea reprezinta o metoda didactica/de invatamant care angajeaza un lant de exercitii dirijate, integrate la nivelul unei scheme de actiune didactica standardizata, care urmareste indeplinirea sarcinii de instruire in limitele demersului...

Numar pagini: 5  |  Marime fisier: 11 kb

Mijloacele de invatamant

Mijloacele de invatamant sunt instrumente sau complexe instrumentale menite a facilita transmiterea unor cunostinte, formarea unor priceperi si deprinderi, evaluarea unor achizitii, realizarea unor aplicatii practice in cadrul procesului...

Numar pagini: 3  |  Marime fisier: 10 kb

Evaluarea progresului

Evaluarea reprezinta totalitatea activitatilor prin care se colecteaza, organizeaza si interpreteaza datele obtinute in urma aplicarii unor tehnici, metode si instrumente de masurare, elaborate in conformitate cu obiectivele si tipul evaluarii, in...

Numar pagini: 7  |  Marime fisier: 22 kb

Structura tipurilor de lectie

A. Organizarea clasei pentru lectie. Orice lectie incepe cu aceasta activitate prin care profesorul asigura conditiile materiale si psihologice necesare (ordinea in clasa, existenta mijloacelor materiale, starea de atentie, de comunicare efectiva...

Numar pagini: 4  |  Marime fisier: 22 kb

Psihologie educationala

Dintr-o perspectiv generala, psihologia educationala ar putea fi conceputa ca un domeniu specific al psihologiei generale. Evolutia individuala este inseparabila de psihologia copilului si a adolescentului. Cunoasterea variatiilor pe care copilul...

Numar pagini: 56  |  Marime fisier: 134 kb

Curs de Pedagogie

Principiul insusirii constiente si active a cunostintelor Cerinte: - participarea constienta a elevului la actul invatarii, respectiv INTELEGEREA cat mai clara si profunda a materialului de invatat; - participarea activa presupune EFORT...

Numar pagini: 21  |  Marime fisier: 54 kb

Curs Didactica specialitatii

Intr-un invatamant modern, predarea-invatarea unei discipline nu se realizeaza la intamplare. Sugestiile pertinente in organizarea si coordonarea acestui proces deosebit de complex se releva a fi absolut necesare. Nu este lipsita de importanta...

Numar pagini: 96  |  Marime fisier: 148 kb

CURS DIDACTICA: TEORIA PROCESULUI DE INVATAMANT

Coordonez activitatea instructiv educativa a unui copil in varsta de 14 ani, diagnosticat cu parapareza spastica, retard psihic, ceea ce a fost, inca de la inceput, o adevarata provocare pentru mine ca dascal si nu numai. Deoarece...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: PROIECTAREA ACTIVITATII DIDACTICE

Curs 10 PROIECTAREA ACTIVITATII DIDACTICE Proiectarea lectiei presupune o suita de activitati orientate in directia prefigurarii prin descriere detaliata in concordanta cu principiile didactice a intregului program de desfasurare a lectiei...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: FORME DE ORGANIZARE A INVATAMANTULUI

Curs 9 Forme de organizare a procesului de invatamant Ca si in invatamantul obisnuit, procesul de invatare la copiii cu deficiente se desfasoara pe clase si lectii. Lectiile, in afara de transmiterea si acumularea de informatii se mai...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: PRINCIPII

Curs_8 Principii 1. Principiul intuitiei: Principiul intuitiv al invatarii sau perceperii unitare dintre senzatii si rational. In sens larg intuitia inseamna cunoasterea nemijlocita cu ajutorul imaginilor concrete si nemijlocite a unor...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: MIJLOACE DE INVATARE

Curs 7 Mijloacele de invatare Reprezinta un ansamblu de instrumente materiale si tehnice cu care se realizeaza transmiterea si asimilarea informatiei didactice precum si evaluarea rezultatului obtinut. Sunt instrumente auxiliare care...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: PROGRAMAREA ACTIVITATILOR DIDACTICE

Curs 6 Programarea activitatilor didactice Programarea e o alta activitate de organizare a continutului invatamantului ce consta in definirea obiectivelor speciale ale unui obiectiv de invatamant elaborarea, structuri tematice a obiectivului,...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: OPERATIONALIZAREA OBIECTIVELOR

Curs 5 Operationalizarea obiectivelor prin definirea performantelor, asteptate are avantajul precizarii, al concretentei si al masurabilitatii. La sfarsitul activitatii prof poate stabili nivelul performantei predare-nvatare si poate stii ce...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: FUNCTIILE OBIECTIVELOR

Curs 4 Functiile obiectivelor: Obiectiveiectivele raspund unor necesitati sau functii ale procesului de invatamnat indeplinesc functiile 4(curs 3). Sunt valabile pt invatamantul special si invatamantul obiectiveisnuit. Intre functii exista...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: SUBSISTEMUL INVATAMANTULUI SPECIAL

Curs 3 Subsistemult invatamantului special Inainte de cel de-al II razboi mondial subsistemul invatamantului special era mai mult tinut de filantropie, nu era al statului. Dupa razboi s-a pus problema ca cei cu handicap sa fie incadrata in...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: DEZVOLTARE, INVATARE, COMPENSARE

Curs 2 1. Dezvoltare-invatare-compensare 2. Sistemul invatamantului special- organizare, tendinte 1. dezvoltare-invatare-compensare La persoanele cu deficiente se pune problema dezvoltarii psihice. Dezvoltare-formarea treptata a individului....

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

CURS DIDACTICA: OBIECTIVUL DIDACTICII

Curs 1 Obiectivul didacticii Didactica gr. Didaskein- a invata, didactik- arta de a invata Consacrarea termenului a realizat-o pedagogul ceh Amoscomenius prin lucrarea "Didactica Magna". Semnificatia initiala era arta a predarii, arta...

Numar pagini: 0  |  Marime fisier: 0 kb

Rezultate 1 - 25 din 25
 
 
Studentie.ro
 
Inchide
Am uitat parola Cont nou
Conecteaza-te prin Facebook

Acum te poti conecta si prin contul tau de Facebook! Da click pe butonul de mai jos si introdu datele tale:

Login with Facebook