O felie de placinta cu visine consumata zilnic poate contribui la scaderea colesterolului si la reducerea riscurilor de instalare a diabetului. Potrivit unui studiu prezentat la Societatea americana de biologie experimentala din
SUA si citat de dailymail.co.uk si ciresele sunt benefice si pentru prevenirea bolilor cardiace.
Cele mai bune sunt ciresele amare si visinele, utilizate la realizarea placintelor, gemurilor si sucurilor. Specialistii sustin ca
efectul benefic vine din pigmentul responsabil pentru culoarea rosie a fructelor. Pigmentul antocianina, de obicei de culoare rosie, dar si albastra sau violeta, este un compus natural care impiedica formarea cheagurilor de sange in artere.
Visinele contin cea mai mare cantitate de antocianine. Cercetatorii de la Universitatea din Michigan, Statele Unite, au adaugat cirese in hrana unui grup de cobai. Dupa trei luni, specialistii au descoperit ca nivelul colesterolului din sangele acestui grup de cobai a scazut semnificativ fata de nivelul colesterolului inregistrat la un grup de cobai care a avut o
alimentatie normala.
De asemenea, insulina s-a incadrat in limite normale. Un nivel anormal al insulinei in sange poate contribui la instalarea maladiilor cardiace si a diabetului. Steven Bolling, coordonatorul acestui studiu, a indicat ca echipa sa intentioneaza sa inceapa testele pe subiecti umani.
Sursa: Adevarul.