ALIMENTATIE SI SPORT IN FUNCTIE DE TIPUL SOMATIC

ALIMENTATIE SI SPORT IN FUNCTIE DE TIPUL SOMATIC 3 3
3 stele

5177 vizualizari  |  2 comentarii

ALIMENTATIE SI SPORT IN FUNCTIE DE TIPUL SOMATIC
Diferentele dintre tipurile somatice sunt reprezentate de compozitia corpului. Aceasta, insa, se poate modifica in urma antrenamentelor.
Pentru a stabili tipul somatic al fiecaruia dintre noi se aplica o serie de masuratori sau metode de testare, cum ar fi testul pliurilor cutanate (se masoara pliurile pielii in anumite puncte ale corpului si se calculeaza procentul de tesut adipos, cu ajutorul unei formule matematice) sau masurarea bioimpedantei (se bazeaza pe diferentele dintre rezistenta electrica a tesuturilor, atunci cand sunt expuse unui curent slab), dupa cum explica specialistii, pe doctor.info.ro.
La stabilirea tipului somatic contribuie si masuratorile antropometrice, adica a circumferintelor si diametrelor diferitelor segmente ale corpului. Iata cele trei tipuri somatice si caracteristicile fiecaruia:
Ectomorful
Caracteristici: Grasime putina, musculatura slaba. Caracterizat de o structura osoasa subtire si lunga. Cu greu poate lua in greutate (grasime sau muschi). Dominat de senzatia de frustrare cand vine vorba de crestere in masa sau forta. Indivizii din aceasta grupa au un metabolism rapid.
Exercitii recomandate: cele de baza pentru forta. Antrenamentul rar da cele mai bune rezultate. Tendinta crescuta la supraantrenare. Necesita multa odihna intre antrenamente. Limitarea antrenamentelor aerobice la 2-3 pe saptamana, nu mai mult.
Dieta recomandata: Poate manca orice fara sa fie ingrijorat de aportul de lipide - proteine 20-25%, carbohidrati 50-55%, lipide 25-30%. Intre mese si inainte de culcare - o bautura cu multe calorii. Pe masura ce castiga masa musculara, trebuie crescut aportul caloric. Se recomanda 6 mese pe zi.
Trebuie sa se fereasca de starile catabolice. Mai multa glutamina pentru aport de azot. Incarcare cu creatina si mentinerea la un nivel optim.
Mezomorful
Caracteristici: Mare potential pentru culturism. Datorita constitutiei musculoase si a putinului tesut adipos. Raspunde favorabil la antrenamente. Corp potrivit pentru dezvoltarea unor muschi mari si puternici. Structura osoasa medie spre mare.
Exercitii recomandate: Miscarile de baza sunt cele mai bune pentru a cladi fundatia, ca apoi sa se poata varia antrenamentele. In unele saptamani, se poate antrena mai des decat in altele. Deoarece dezvoltarea apare rapid, atentie la supraantrenament. Aerobicul trebuie mentinut la o intensitate joasa (2-3/saptamana)
Dieta recomandata: 30% proteine, 40 % carbohidrati, 30% grasimi. Se recomanda folosirea lipidelor naturale de calitate pentru energie, nu doar a carbohidratilor. Acestia trebuie consumati la doua ore dupa antrenament si la trezire.
Creatina, glutamina si vanadil sulfat, pentru un fizic daruit de la natura. La fiecare 2-3 ore trebuie luate 30-40 grame de proteine.
Endomorful
Caracteristici: Corp rotund si moale. Multa adipozitate. In plus, se ingrasa usor. Structura osoasa mare si metabolism lent. Poate cel mai dificil tip de organism pentru modelare. Are nevoie sa slabeasca si sa-si dezvolte musculatura. Trebuie sa fie mereu atent la nivelul tesutului adipos.
Exercitii recomandate: Mult antrenament aerobic (4-5/saptamana) deoarece trebuie sa-si accelereze metabolismul. Odihna intre seturi trebuie sa fie minima. Dieta este cruciala in cazul acestui individ. De luat in considerare un agent termogenic inaintea antrenamentului.
Dieta recomandata: Limitarea carbohidratilor. Mare atentie la grasimi. Aportul de proteine trebuie sa fie crescut: 35-40% proteine, 15-20% grasimi, 35-40% carbohidrati. Atentie la bauturile si mancarurile indulcite! Se recomanda mici mese de 6-7 ori pe zi. Feriti-va de grasimi rafinate si folositi carbohidrati cu indice glicemic scazut.
Aportul de carbohidrati e critic. Feriti-va de produsele care cresc in masa. De preferat produse care accelereaza metabolismul, cu cresterea termogenezei.
Sursa: Ziare.com

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Citeste mai mult despre: FUNCTIE  ALIMENTATIE  Range Rover Sport 
Comentarii

Raspunde-i

As vrea sa stiu si eu in ce tip somatic ma incadrez, eu unu cred ca sunt ectomorf. Am 24 de ani, 1,75m, 65kg, am membrele lungi dar partea superioara a corpului mica, umeri ingusti si putin cazuti, fac sala de 2 ani si 4 luni si de 8 luni fac si bjj, kick boxing, am facut 8 ani de fotbal. Am o foarte buna rezistenta la efort, si cu forta stau bine(100kg geno cu bara pe ceafa la liber, 80kg piept la banca orizontala, flexi cu bara la biceps 45kg etc). Am pornit de la 60kg cand am intrat in sala si am ajuns la un maxim de 70kg. Iau foarte greu in greutate si dau jos extrem de rapid. Tesut adipos pun doar la abdomen si il dau jos f greu doar daca nu mananc seara carbo, grasimi etc. Nu pot spune ca am mult tesut adipos la abdomen si dupa ce lam pus ramane constant. Simnt ca singura mea sansa de a creste in greutate sunt steroizii, stiu riscurile stiu beneficiile, dar accept si apreciez sfaturile.

Raspunde-i

As vrea sa stiu si eu in ce tip somatic ma incadrez, eu unu cred ca sunt ectomorf. Am 24 de ani, 1,75m, 65kg, am membrele lungi dar partea superioara a corpului mica, umeri ingusti si putin cazuti, fac sala de 2 ani si 4 luni si de 8 luni fac si bjj, kick boxing, am facut 8 ani de fotbal. Am o foarte buna rezistenta la efort, si cu forta stau bine(100kg geno cu bara pe ceafa la liber, 80kg piept la banca orizontala, flexi cu bara la biceps 45kg etc). Am pornit de la 60kg cand am intrat in sala si am ajuns la un maxim de 70kg. Iau foarte greu in greutate si dau jos extrem de rapid. Tesut adipos pun doar la abdomen si il dau jos f greu doar daca nu mananc seara carbo, grasimi etc. Nu pot spune ca am mult tesut adipos la abdomen si dupa ce lam pus ramane constant. Simnt ca singura mea sansa de a creste in greutate sunt steroizii, stiu riscurile stiu beneficiile, dar accept si apreciez sfaturile.

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!