Alimente-minune pe timp de canicula

Alimente-minune pe timp de canicula 4 3
4 stele

5234 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Alimente-minune pe timp de canicula

In sezonul cald, organismul nostru depune eforturi considerabile pentru a-si scadea temperatura. Pentru a-i veni in ajutor, este important sa consumam alimentele potrivite, menite sa ne pastreze sanatatea si eventual sa ne ajute sa dam jos si cateva kilograme!

Fructe
Bogate in vitamine si cu un continut ridicat de apa, fructele se numara printre cele mai recomandate alimente pe timp de vara. Astfel, poti manca dupa bunul tau plac pepeni galbeni si verzi, capsune, portocale, cirese, afine, zmeura, ananas, mango.

Legume

La fel de hranitoare sunt si legumele, pe care le poti prepara in diverse moduri, optand preponderent pentru varianta salatelor – se stie deja, legumele in stare cruda sunt cele mai bune. Include in meniul tau zilnic rosii, salata verde, castraveti, ardei, ceapa, varza, morcovi sau ridichii, care ajuta la scaderea temperaturii corpului si ii ofera organismului vitaminele si mineralele de care are atata nevoie pe timp de canicula.

Cereale integrale

Un mic dejun sanatos si hranitor in timpul verii contine si o portie sanatoasa de cereale intergrale. In ceea ce priveste painea, nu este nevoie sa renunti la ea, chiar daca ti-ai propus sa slabesti. Inlocuieste painea alba cu varianta ei mai sanatoasa: painea neagra cu seminte.

Lactate
La micul dejun, ca gustare sau pe post de cina, lactatele sunt mereu binevenite. Incearca un iaurt usurel la micul dejun sau o cana de lapte. Produsele lactate iti vor hidrata organismul si iti vor usura digestia, fapt extrem de important mai ales atunci cand tii o cura de slabire. In plus, nu este deloc de neglijat aportul de saruri minerale al acestora, necesar pentru a combate pierderea mineralelor prin trasnpiratie.

Sucuri
Inlocuieste apa cu o varianta mai aromata: sucurile naturale. Prepara-ti zilnic suc din cele mai diverse fructe si legume, pentru a-ti asigura aportul necesar de lichide, dar si de vitamine.

Ceaiuri
Ritualul ceaiului este cu atat mai indicat in lunile de vara, intrucat nevoia de lichide a organismului creste exponential. Pentru a te hidrata, poti incerca atat ceaiuri reci, cat si caldute.

Apa
Nu in ultimul rand, aminteste-ti sa bei cat mai multa apa in fiecare zi. Astfel, recomandarea specialistilor pe timp de canicula este un pahar de apa la fiecare 15-20 de minute.

Alimentatia ideala este cea echilibrata. Indiferent care sunt preferintele tale gastronomice, asigura-te ca nu faci excese, pentru a-ti pastra sanatatea. Iar pe timp de canicula, evita pe cat posibil sa consumi dulciuri, alimente grase, mezeluri, bauturi energizante, cofeina sau sucuri acidulate.

Daca simti ca nu poti rezista fara un “dulce”, atunci include in meniul tau de vara o inghetata, eventual facuta in casa. In cele din urma, nu uita sa faci miscare! Daca nu ai timp, incearca sa mergi pe jos macar 20 de minute in fiecare zi.


Dana Saporan - editor Studentie.ro

 

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Citeste mai mult despre: ALIMENTE  Vara  FRUCTE 
Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!