Ce mancam cand tinem post?

0 stele

960 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Ce mancam cand tinem post?

Postul Pastelui sau Postul Mare este postul dinaintea Invierii Domnului, fiind cel mai lung dar si cel mai aspru din an. Perioada postului este una a purificarii trupului si a spiritului, insa din punct de vedere nutritional lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Cori Gramescu (nutritionist) vine in ajutorul celor care isi doresc sa tina post cu cateva sfaturi usor de urmat:

Regula nr. 1: Asigurarea aportului de proteine in post si totodata, asocierea corecta astfel incat sa asiguram organismului profilul complet de aminoacizi esentiali. Pentru a acoperi necesarul zilnic de proteine, trebuie sa consumam linte, naut, mazare, tofu si migdale, nuci, spanac, broccoli, orez integral si cereale integrale neprocesate (ovaz, secara, mei, hrisca). Proteine mai gasim si in derivatele acestor produse: lapte de soia, de migdale etc.

Regula nr. 2: Consumul ridicat de legume. Aceasta ar trebui sa reprezinte baza alimentatiei in post, pentru ca au o
densitate caloric mica, adica la un volum mare aduc putine calorii si o densitate nutritionala mare. In meniul zilnic ar trebui sa se regaseasca legumele fibroase: morcov, telina, pastarnac, patrunjel, ridichi, sfecla, gulii, napi, cartofi dulci, precum si ardei, rosii, dar si ciuperci, praz sau sparanghel.

Regula nr. 3: Alimente care ar trebui scoase din alimentatia de post. Este vorba despre produsele ultra-procesate de post, cum sunt pate-urile de soia, crenvustii de soia sa cascavalul vegetal. Se pot inlocui cu succes cu pate-uri de nuci cu linte, hummus, pate de caju cu condimente sau branza, care se prepara foarte usor acasa.

Regula nr.4: Numarul de mese si gustari zilnice. Trebuie sa mancam 3 mese principale si 1-3 gustari, pentru a preveni aparitia senzatiei de foame. Ideal este sa consumam cerealele integrale si derivatele (painea, pastele) in prima parte a zilei, la micul dejun si pranz. Iar pentru cina si gustarea de seara sa consumam legume, nuci si seminte si, eventual, o portie de lapte de soia/migdale.

Regula nr. 5: Hidratare. Este foarte important sa bem cel putin 2 litri de apa pe zi, pentru a reduce riscul de tulburari ale tranzitului digestiv. Aportul crescut de fibre este foarte sanatos pentru organism, dar o crestere brusca poate cauza pe termen scurt constipatie, mai ales daca nu bem suficienta apa. Ar trebui evitate sucurile, cafeaua in exces si ceaiurile laxative.

Pe langa o alimentatie corecta, in aceasta perioada este indicat sa facem miscare, pe cat posibil dupa un program regulat si constant si sa incercam sa petrecem cat mai mult timp in aer liber, pentru a limita efectele asteniei de primavara.

Autor: Otilia Caraza
 

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!