..
 
Promoveaza-ti oferta in campus!
 
 

Consumul de lactate scade sansele de aparitie a diabetului de tip 2

0 stele

861 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Consumul de lactate scade sansele de aparitie a diabetului de tip 2
Rezumat:
  • Consum de lactate
  • Acid trans-palmitoleic
  • Risc de aparitie a diabetului de tip 2
Comenteaza

Un compus din grasimea lactatelor ar putea scadea riscul de aparitie a diabetului de tip 2, sugereaza un nou studiu realizat in cadrul Scolii de Medicina Harvard.

Studiul a dezvaluit faptul ca persoanele care consuma regulat mai multe lactate pe zi – o portie sau doua de lapte integral, branza sau unt – au cu 60% mai putin sanse sa faca diabet de tip 2 decat persoanele care consuma mult mai putine lactate.

Compusul, numit acid trans-palmitoleic, responsabil pentru reducerea riscului de aparitie a diabetului de tip 2, mentine colesterolul si insulina la un nivel normal si creste sensibilitatea la insulina, a declarat cercetatorul Dariush Mozzaffarian, profesor asistent in cadrul Scolii de Medicina Harvard.

„Aceste descoperiri sugereaza ca ar trebui sa percepem lactactele ca fiind mai mult decat o sursa de calciu si vitamina D”, a mai adaugat Mozzaffarian.

Rezultatele obtinute se bazeaza pe date stranse timp de 20 de ani de la 3736 de oameni. Acizii trans-palmitoleici ce se gasesc doar in lactate ar putea scadea riscul de aparitie a diabetului de tip 2 imitand functia unui compus inrudit, numit acid cis-palmitoleic, care este produs in mod natural in ficat.

Cu mii de ani in urma, acidul cis-palmitoleic proteja organismul uman impotriva consumului ridicat de carbohidrati si calorii, situatie rar intalnita la acea vreme. Cum, insa, alimentatia moderna abuna in carbohidrati si calorii, acidul cis-palmitoleic nu mai poate contracara consecintele metabolice ale acesteia, a afirmat Mozzaffarian. Prin urmare, acidul trans-palmitoleic ar putea prelua cateva dintre functiile protectoare ale acidului din ficat. Cu toate acestea, sunt necesare teste suplimentare pentru a confirma aceasta ipoteza.

Studii anterioare au legat consumul de lactate de riscul scazut de aparitie a diabetului, desi acele studii se bazau, in principal, pe produsele lactate cu un continut mic de grasimi. Un studiu realizat in 2006 a dezvaluit ca o portie de lactate in plus pe zi scade riscul de aparitie a diabetului la femei cu 4%.

De asemenea, un studiu realizat in 2008 a indicat faptul ca amestecul de cereale integrale, fructe, legume cu frunze verzi, nuci, seminte si produse lactate scade riscul de aparitie a diabetului cu 15%.
 

Dana Saporan - editor Studentie.ro
 

 
Citeste mai mult despre: LAPTE  DIABET  ACID 

 
Ti-a placut articolul? Da-i un vot!
 
CARE ESTE OPINIA TA?

Cod

Cod de securitate

Alte categorii

Popular students
Dinica Ionela
Proboteanu Marius
Iulia019
NICO
Nicole
androne madalina