Cum a reusit un portughez pasionat de calculatoare sa faca 1,5 miliarde de dolari in industria modei

0 stele

437 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza  | 13 nov 2016

Cum a reusit un portughez pasionat de calculatoare sa faca 1,5 miliarde de dolari in industria modei
Interesat mai degraba de calculatoare, portughezul Jose Neves nu era prea pasionat de moda cand a patruns intamplator pe taramul ei. In prezent, detine o afacere de 1,5 miliarde de dolari in industria pe care o gasea candva "neserioasa si neinteresanta".

Neves a crescut in orasul portughez Porto. Bunicul sau avea o fabrica de pantofi, insa tanarul Neves prefera limbajele de programare.

Pe cand studia economia la Universitatea din Porto, Neves a lansat o firma de software, Grey Matter, care crea sisteme de operare pentru companii de haine si incaltaminte. Asa a ajuns sa isi schimbe parerea despre industria modei, scrie BBC.

"Am inceput sa inteleg modul in care functioneaza si mi s-a parut foarte interesant. Si cum moda este o industrie globala, m-am gandit ca imi va oferi oportunitatea de a pleca din Portugalia", spune Neves, in varsta de 42 de ani, care si-a dorit intotdeauna sa locuiasca si sa munceasca in Londra.

In paralel cu Grey Matter, in 1994 a inceput sa produca pantofi sub brandul Swear. "Credeam ca daca ma pricep la calculatoare, pot sa creez si pantofi. Crezi ca le poti face pe toate cand ai 22 de ani", spune Neves.

Un an mai tarziu si-a implinit visul de a se muta in Londra, unde a deschis primul magazin Swear, in centrul capitalei britanice. In 2001 a deschis un magazin cu imbracaminte pentru barbati, B Store, in apropiere.

Ambitiile sale erau insa mai mari.

"Stiam ca nu sunt cel mai mare designer de pantofi din lume sau cel mai bun programator, dar putini oameni cunosc ambele domenii. Imi doream cu adevarat sa fac ceva in domeniul comertului electronic de articole vestimentare, dar asteptam acea idee mare care sa schimbe industria", povesteste Neves.

Inspiratia i-a venit in timp ce participa la Saptamana Modei de la Paris, in 2007. A observat ca designerii care erau in plina dezvoltare aveau o prezenta online puternica. Pentru cei care, din diverse motive, nu se aflau in mediul online, Neves a lansat in 2008 site-ul Farfetch. Acesta este o platforma de e-commerce care reuneste mici designeri si comercianti de articole vestimentare din intreaga lume, carora le ofera ocazia de a deveni jucatori globali in industrie.

Inceputurile noii sale afaceri s-au suprapus cu cele ale crizei financiare (la doua saptamani de la lansarea Farfetch se prabusea Lehman Brothers). Pentru a finanta dezvoltarea site-ului, a imprumutat bani de la compania sa de pantofi, punand totul la bataie. "Daca nu ar fi mers, toate companiile mele ar fi dat faliment", explica seful Farfetch.

De atunci, a atras investitii in valoare de 305 milioane de dolari, iar site-ul este evaluat in prezent la 1,5 miliarde de dolari.

Farfetch vinde marfuri din peste 400 de buticuri din 38 de tari, in schimbul unui comision estimat la 22%. Reprezentantii site-ului spun ca vanzarile au ajuns la 512 de milioane de dolari in 2015, cu 70% mai mult fata de anul precedent.
Via Ziare.com

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!