Doi frati au renuntat la joburi pentru a vinde cravate pe plaja si au facut un miliard de dolari

0 stele

413 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza  | 30 oct 2016

Doi frati au renuntat la joburi pentru a vinde cravate pe plaja si au facut un miliard de dolari
Nemultumiti de joburile lor corporatiste, doi frati si-au dat demisia si au inceput sa vanda cravate colorate.

In 1998, pe cand avea 27 de ani, Shep Murray lucra la o companie de marketing si comunicatii din New York. Dupa ce in timpul unei evaluari a performantelor anuale i s-a spus ca trebuie sa gandeasca mai conventional, a decis sa demisioneze.

In aceeasi zi, l-a sunat pe fratele sau, Ian Murray, care avea pe atunci 23 de ani si lucra la o companie de relatii publice din Manhattan, si l-a indemnat sa faca si el acelasi lucru, scrie Business Insider.

La randul lui, Ian Murray nu era incantat de slujba pe care o avea, asa ca i-a urmat sfatul.

Nu a fost chiar un salt in necunoscut. Cei doi frati aveau un plan. In 1997, in timpul unei calatorii in Anguilla, le-a venit ideea sa infiinteze o companie de cravate de lux. Fiind ocupati cu joburile lor, au fost nevoiti sa isi amane planurile.

De acum insa aveau timpul necesar pentru a-si urma visul.

"Toti au crezut ca suntem nebuni pentru ca renuntam la joburile noastre respectabile pentru a incerca ceva nou. Prietena mea, care imi este acum sotie, nu a fost incantata", isi aminteste Shep Murray.

Si-au folosit ultimele salarii incasate pentru a cumpara doua masini la mana a doua si pentru a-si deschide carduri de credit. Cu ajutorul lor au pornit compania care avea sa devina Vineyard Vines, un brand de haine in stilul "preppy", estimat acum la aproximativ 1 miliard de dolari.

"Nimeni nu prea purta cravate la acea vreme decat daca mergea la nunta sau la festivitatea de absolvire. Ne-am gandit ca oamenii nu vor purta cravate pentru ca sunt plictisitoare. Dar am folosit acest lucru in avantajul nostru", a spus Ian Murray.

Pentru a face cravatele mai atragatoare, in special pentru tineri, au creat o linie de produse cu modele neobisnuite, colorate, despre care oamenii sa vorbeasca.

La inceput, isi cautau clientii - oameni care sa aprecieze cravatele lor cu modele nautice - pe plaja, de-a lungul coastei de est, carand marfa in rucsacuri. Si-au vandut cravatele la targuri ori prin diverse bazaruri.

In aceata etapa, au intalnit cativa oameni interesati, dar si multi sceptici. Dar au vazut in aceasta neincredere o provocare.

Mai tarziu au inchiriat spatii de birouri in Connecticut, unde compania lor s-a dezvoltat. Potrivit Bloomberg, fratii Murray au crescut in Connecticut si isi petreceau vacantele de vara in Martha's Vineyard, navigand si pescuind. De aici a venit si inspiratia pentru numele companiei, dar si pentru modelele create. Logoul Vineyard Vines este o balena roz.

Aproape 20 mai tarziu, cei doi frati spun ca nu au regretat niciodata ca au renuntat la "slujbele lor stabile" si sustin ca decizia de a urma un nou drum, cel antreprenorial, a fost inainte de toate una eliberatoare.

In prezent exista 91 de magazine Vineyard Vines in SUA. Compania are 2.600 de angajati si se pregateste sa aduca la bord alti 650 de oameni. Pe langa cravate, gama de produse Vineyard Vines include genti, haine si costume de baie. Compania este cunoscuta in continuare pentru modele sale colorate, vesele.

"Noi vindem o experienta. Poti sa vinzi un produs prost o data oricui. Cheia succesului este sa ii faci pe clienti sa revina. Noi nu vindem haine, vindem un stil de viata. Acesta este stilul nostru de viata si credem in el", a spus Shep Murray pentru Forbes.
Via Ziare.com

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!