Evita obiceiurile proaste de sarbatori

Evita obiceiurile proaste de sarbatori 4 4
4 stele

3416 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Evita obiceiurile proaste de sarbatori

Deoarece stim ca esti la fel de pofticios ca si noi si ca masa de Craciun va fi un adevarat festin gastronomic, noi ne-am propus sa iti oferim cateva idei cu ajutorul carora sa scapi nevatamat din nebunia de arome si tentatii specifice Craciunului. Asadar, pregateste-te sa afli cum sa eviti indigestiile in perioada sarbatorilor de iarna.

Mananca fructe si legume cat de des poti

Incearca sa inlocuiesti, din cand in cand, cozonacul si feluritele prajiturele cu cateva fructe – portocale, kiwi, mandarine sau de ce iti este tie pofta. Ca sa fii si mai tentat sa le consumi, ai putea sa le transformi intr-o gustoasa salata de fructe, peste care poti sa razi niste ciocolata neagra, pentru a-i conferi o aroma deosebita.

Incearca sa incluzi in meniu si friptura gatita in aburi
Ii poti propune mamei tale ca, anul acesta, sa incerce sa gateasca friptura de porc intr-un mod mai putin intalnit – in aburi. Pentru aceasta va avea nevoie, totusi, de un aparat special, steamer-ul, care poate fi achizitionat din orice magazin de electrocasnice. Iti garantam ca va fi o investitie foarte buna, intrucat te va salva de multe neplaceri, nu doar de cele specifice perioadei sarbatorilor.

Garnitura la aburi
In locul vesnicelor garnituri preparate prin fierberea legumelor, poti folosi noua achizitie, steamer-ul, pentru a le gati intr-un mod mai eficient. Pregatirea garniturii in aburi va permite legumelor sa isi pastreze continutul bogat in substante nutritive care se pierd de obicei prin fierbere.

Inlocuieste sucurile carbogazoase cu apa plata si/sau sucurile naturale
Stim ca, dupa ce te infrupti dintr-o prajitura buna, simti nevoia sa bei un pahar dintr-un suc (sau chiar vin) la fel de bun. Dar ca sa nu ti se faca rau, incearca sa inlocuiesti lichidele carbogazoase cu unele naturale. In acest fel, impusti doi iepuri dintr-o data: eviti senzatia de balonare conferita de consumul acestora si te inarmezi si cu vitamine menite sa te proteje de bolile sezonului.

Bea cu moderatie
Si acum sa trecem la „artileria grea”. Daca te-am sfatuit sa reduci consumul de bauturi carbogazoase, iti dam acelasi sfat si in ceea ce priveste consumul de bauturi alcoolice. Stim ca vinul rosu merge de minune cu friptura de porc si cu feliuta de cozonac, insa limiteaza-te la 1-2 pahare la masa. Nu abuza, pentru ca nu te vei alege decat cu kilograme in plus si cu dureri de cap. Pentru variatie, poti sa incerci si niste tuica de la tara, insa doar un paharel, cat sa te ajute la digestie, nu mai mult.

Daca ai chef de rontiala, mananca niste fructe uscate
E firesc, totusi, sa te mai si plictisesti, mai ales ca sarbatorile de iarna presupun petrecerea unui timp destul de indelungat in casa, alaturi de toti membrii familiei, eventual in fata tv-ului. Prin urmare, la un moment dat s-ar putea sa te apuce un chef nebun de a intreprinde o activitate cat de mica, fie aceasta si un simplu rontait. In acest caz, ar fi bine sa mesteci niste fructe uscate sau poate ceva nesarat. Aceste mici tratatii nu iti afecteaza silueta, sunt sanatoase si te feresc de neplacuta retentie de apa.

Opreste-te din mancat inainte de a te simti satul
Obiceiul fiecaruia dintre noi este acela de a termina tot din farfurie. Si asta deoarece asa am fost invatati din frageda pruncie: daca nu mancam tot, eram pedepsiti. Prin urmare, cei mai multi dintre noi obisnuiesc si acum sa respecte indicatiile asimilate in copilarie, chiar daca mancatul in exces le ofera o senzatie de disconfort. Noi iti vindem un pont: opreste-te inainte sa te simti satul! Senzatia de satietate nu apare imediat ce ai mancat, ci dupa aproximativ 5 minute. Asa ca opreste-te chiar daca ai impresia ca nu te-ai saturat si reia infulecatul dupa cateva minute, daca mai este cazul.

Fa miscare
Intre mese, profita de ocazie si dezmorteste-te: iesi la o plimbare printre nameti si, eventual, la o bulgareala cu prietenii. Miscarea iti va prinde numai bine dupa ce ai inghitit atatea mancaruri grase si bogate in calorii: iti va creste nivelul serotoninei, hormonul fericirii, va arde caloriile in plus si te va pregati pentru inca o runda de infulecat bunataturi.
 

Dana Saporan - editor Studentie.ro

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Citeste mai mult despre:  vacanta sarbatori  comunicarea de masa 
Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!