LEGUMELE FIERTE IN ABURI, CELE MAI SANATOASE

LEGUMELE FIERTE IN ABURI, CELE MAI SANATOASE 3 4
3 stele

9578 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

LEGUMELE FIERTE IN ABURI, CELE MAI SANATOASE
Nutritionistii recomanda consumul a cel putin cinci legume zilnic. Pentru a beneficia de toate vitaminele si mineralele continute este bine sa le consumam crude sau preparate in aburi.
Bogate in fibre alimentare, vitamina C, betacaroten, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier, legumele ne protejeaza sanatatea. Cu conditia sa avem grija la modul in care le preparam, conform Jurnalul National. Vitaminele si mineralele se pot deteriora din cauza temperaturilor ridicate, luminii si aerului.
- Alegeti cu atentie legumele. Suprafata acestora trebuie sa fie intacta, tare si stralucitoare.
- Nu le tineti mult timp in frigider. Consumati legumele in cel mult 2-3 zile de la cumparare.
- Nu lasati legumele in apa; este suficient sa le spalati sub jet.
- Curatati legumele cat mai putin posibil, eventual razuiti-le. Cartofii si morcovii se fierb in coaja. Nu curatati dovleceii, castravetii sau rosiile. In coaja sunt concentrate fibrele, vitaminele si mineralele. Acest lucru e valabil si pentru fructe.
- Taiati legumele in bucati mari chiar inainte de a le prepara. Contactul cu aerul si apa duc la oxidarea acestora si la pierderea din substantele nutritive. Le puteti taia in bucati mici dupa preparare.
- Cel mai bun mod de preparare a legumelor este in vapori de apa. In felul acesta se pastreaza vitamina C, betacarotenul, vitaminele B si mineralele. Cu cat fierberea legumelor este mai indelungata si in mai multa apa, cu atat se irosesc mai multe vitamine si minerale. Pentru a pastra culoarea naturala a legumelor este bine sa le stropiti cu putin suc de lamaie inainte de a le prepara in aburi. Toate legumele pot fi pregatite in vapori. Morcovii, telina, sfecla rosie, cartofii, mazarea au nevoie de mai mult timp, pe cand conopida, broccoli, fasolea verde, spanacul sau andivele nu trebuie lasate mai mult de 15-20 de minute.
- Evitati prajirea legumelor, pentru ca, preparate astfel, ele capata mai multe calorii din cauza grasimilor adaugate, isi pierd din vitamine, minerale, antioxidanti. Mai mult, prin prajirea legumelor care contin amidon este generata o substanta cancerigena numita acrilamida.
Sursa: Ziare.com

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!