Meteoritii, un posibil raspuns la intrebarea: Cum va muri planeta noastra?

0 stele

972 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Meteoritii, un posibil raspuns la intrebarea: Cum va muri planeta noastra?

Indicii magnetice antice detinute de meteoriti au fost decodificate pentru prima oara de oamenii de stiinta. Acestia au reusit sa descifreze cum au murit planetele mama din care s-au desprins acesti meteoriti, cu ajutorul unor particule metalice foarte mici, o adevarata semnatura magnetica a asteroizilor mama.

Viata noastra depinde de campul magnetic al Pamantului!

Asadar, se pare ca asteroizii contin mesaje ascunse in campul lor magnetic care pot oferi indicii importante despre modul in care planeta noastra va muri la randul ei. Oamenii de stiinta britanici de la Universitatea Cambridge, au reusit sa detecteze momentul in care campul magnetic al asteroizilor a murit, cu ajutorul unor mici „magneti spatiali” din interiorul meteoritilor, care, detin „amintiri” despre nasterea si moartea asteroidului din care s-au desprins.

Oamenii de stinta de la Departamentul de Stiinte ale Pamantului din cadrul Universitatii Cambridge au facut descoperirea cu ajutorul unui imens microscop cu raze X, numit sincroton.

Asadar, se pare ca moartea asteroizilor din care provin meteoritii analizati de cercetatorii de la Cambridge a fost determinata de moartea campului lor magnetic, o soarta pe care ar putea-o impartasi si Pamantul. Campul magnetic al Pamantului a slabit in ultimii 200 de ani cu 15%.

Ce se va intampla cu Terra odata cu slabirea campului magnetic?

Cu un camp magnetic slabit, Pamantul va fi mai expus vanturilor solare care vor face gauri in stratul de ozon. Acest lucru va avea un impact devastator pentru omenire, ducand la distrugerea retelelor electrice, schimbarea radicala a climei si in scurt timp, la moartea planetei. Un studiu danez a aratat ca fenomenul accentuat de incalzire globala din ultimii ani este cauzat mai mult de campul magnetic slabit decat de emisiile de CO2.

Slabirea campului magnetic, va insemna totodata cresterea alarmanta a radiatiilor de la nivelul solului, fapt ce va duce la dublarea numarului deceselor provocate de cancer. Dus la extrem, fenomenul slabirii campului magnetic al Pamantului ar putea face ca peste miliarde de ani, Terra sa aiba acelasi destin ca si Marte, devenind o planeta uscata, incapabila sa sustina viata.

Foto: pageresource.com