SFATURI IN MENTINEREA COMPANIEI PE LINIA DE PLUTIRE

SFATURI IN MENTINEREA COMPANIEI PE LINIA DE PLUTIRE 5 1
5 stele

4430 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

SFATURI IN MENTINEREA COMPANIEI PE LINIA DE PLUTIRE
Companiile sunt obligate sa isi propuna mereu noi obiective cum ar fi : - dezvoltarea pietelor - diversificarea activitatilor - maximizarea profitului - imbunatatirea comportamentului firmei in afaceri - cresterea sigurantei afacerii - asigurarea avantajelor competitive Strategia manageriala = totalitatea eforturilor managementului focalizate catre dirijarea reactiei firmei la oportunitatile, schimbarile si dificultatile din mediu in functie de competenta de care dispune si de resursele specifice ale acesteia. Planul de afaceri capata astfel un nou sens fiind expresia ansamblului de eforturi materiale, umane si financiare in slujba unor obiective. Optiuni strategice in cadrul firmelor Valoarea activitatii unei intreprinderi este dependenta de structura sectorului ( si a sub-sectorului ) in care aceasta actioneaza sau a carui produse le comercializeaza. Valoarea sectorului este data de variabilele intrasectoriale care definesc piata si a celor extrasectoriale care stabilesc relatiile dintre pietele de referinta si cele colaterale. Orice firma face parte din piata, inca de la infiintarea sa, iar aceasta relatie este definita de segmentul de piata care il acopera. Intensitatea concurentei este determinata de : - numarul de competitori - dimensiunea competitorilor - dinamica cresterii competitorilor - dimensiunea pietei - dinamica pietei - nivelul investitiilor de capital pe acea piata - maturitatea ramurilor de referinta - barierele puse in calea investitiilor si clientilor ( economice, sociale, financiare, conjuncturale ) - topografia concurentei - raportul dintre dominatorii de pe piata si dominati - riscurile interne ale sectorului Variabilele extrasectoriale : - Concurenta noua - Substituirea produselor - Dominatia furnizorilor - Dominatia clientilor Profitul ( randamentul optim al capitalului ) si Obiectivele trebuie realizate in conditiile de mai sus pentru a da ratiunea de a fi a firmei, lucru care se poate realiza prin intermediul strategiilor. OPTIUNI : 1. Dezvoltarea pietelor 1.a. Cresterea productiei si a activitatii destinata unor piete existente. Varianta cea mai buna este cand exista o noua piata, care se dezvolta si care poate fi penetrata. Astfel compania se concentreaza pe marirea productiei si strategiile de firma se conserva. 1.b. Cresterea interesului pentru piete noi in scopul desfacerii produselor si extinderii activitatilor. Este specific intreprinderilor in economii de tranzitie si principala cauza a acestei "cautari" o reprezinta diminuarea riscului la care se expune compania. Strategia impune folosirea unor resurse, care trebuie asigurate. Caracteristic acestei strategii este dezvoltarea puternica a sectorului de marketing. 1.c. Realizarea de produse si activitati noi . Este o strategie care comporta antrenarea unor resurse importante pentru firma, deoarece trebuie sa functioneze la maxim departamentele de cercetare-dezvoltare, marketing, financiar, productie. Este o strategie care se executa in conditii de risc. Se cere o mare atentie in dezvoltarea pietelor vizavi de mixul de marketing. Acesta contine : - Produsul - Piata produsului ( cercetare de piata ) - Pretul ( elementele de fundamentare ) - Distributia ( reteaua ) - Promovarea ( Brandul, marca de comert sau fabricatie ) - Mediul de afaceri 2. Dezvoltarea / diversificarea productiei sau a activitatilor 2.a Atacarea unor domenii colaterale. Pietele pe care urmeaza a se actiona sunt piete cunoscute, colaterale si compania actioneaza pe ele sau din acumularea de know-how sau din necesitatea de a mari profitul prin reducerea costurilor. Directiile de afaceri sunt sursa acestui tip de strategie. 2.b. Atacarea unor domenii cu totul si cu totul noi. Aceste strategii vizeaza obtinerea de avantaje prin valorificarea superioara a unor oportunitati determinate in principal de procesul tehnologic. Gradul de incertitudine si necunoasterea pietei pune in schimb serioase bariere in adoptarea unor astfel de strategii. Profitul este lumina calauzitoare a unei firme. In lipsa unei finantari exterioare, nici o firma nu poate supravietui prea mult fara profit si aceasta este cauza din care acesta este privit cel putin la inceput ca si o necesitate de supravietuire. Maximizarea profitului este o conditie de supravietuire, mai ales in cadrul economiilor de piata. Pentru a obtine profitul maxim , sau mai bine zis optim, o firma trebuie sa produca pana la acel nivel in care venitul primit pentru ultima unitate produsa este egal cu costul acelei unitati. Cu alte cuvinte, producem atat de mult , pana la limita la care am intra in pierdere. Elementele cheie care trebuie cunoscute sunt 3 si anume : 1. Stadiul de evolutie al produselor / activitatilor / pietelor 2. Capacitatile si resursele concurentilor-cheie 3. Nivelul cerintelor segmentelor de clienti / piata / ramura

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Citeste mai mult despre: MENTINEREA  COMPANIEI  LINIA  PLUTIRE 
Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!