Superalimente pentru un corp mai sanatos

0 stele

870 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Superalimente pentru un corp mai sanatos

Mens sana in corpore sano: o sanatate excelenta incepe de la alimentatia pe care o ai zi de zi. De aceea, daca vrei sa fii intr-o forma de invidiat si sa tii problemele de sanatate la distanta, n-ar strica sa iti faci provizii care sa includa neaparat urmatoarele superalimente!


1. Ovaz

Cerealele integrale sunt superalimente de care n-ar trebui sa iti privezi organismul daca vrei sa ai o sanatate de fier. Dintre acestea, ovazul contine cea mai mare cantitate de fibre solubile care iti regleaza digestia, reduc absorbtia colesterolului "rau" si favorizeaza senzatia de satietate pentru o perioada mai mare de timp.

Incepe-ti ziua cu o portie de fulgi de ovaz cu lapte sau iaurt, peste care adaugi fructe de padure, banane, nuci, alune, stafide sau orice alte bunatati sanatoase pentru a-i oferi corpului tau nutrientii si energia de care are nevoie in prima parte a zilei.


2. Fructe si legume

Consumul regulat de fructe si legume este esential daca vrei sa fii sanatos/oasa. Si desi este indicat sa mananci o diversitate cat mai mare de astfel de bunatati produse de Mama Natura, afla ca unele dintre ele sunt mai grozave decat altele. De pilda, te vei tine departe de probleme alegand sa mananci cu regularitate legume cu frunze verzi (spanac, salata, varza, broccoli etc.) si fructe, precum cele de padure, prunele, strugurii, merele, perele, bananele si grepfrutul.

O dieta bogata in fructe si legume te va proteja de o multime de neplaceri, de la boli cardiovasculare la obezitate, diabet, cancer s.a.m.d.


3. Somon

Chiar daca este scump, investeste din cand in cand intr-o portie sanatoasa de somon cat mai putin procesat. Acest tip de peste gras este ticsit cu acizi omega-3 si omega-6, ambii oferind o puzderie de beneficii organismului, intre care reglarea tensiunii arteriale, prevenirea formarii cheagurilor de sange, ameliorarea functiilor cerebrale si a intregului sistem nervos si reducerea inflamatiilor.

Si daca nu-ti permiti prea des somon, afla ca ii poti oferi organismului tau atat de necesarii acizi grasi omega-3 si omega-6 si din alte surse, precum orice tip de peste gras, soia, seminte de canepa, canola si nuci si alte fructe oleaginoase.

Foto: theroyale.couponraja.com

 

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!