Targul de Turism: Vanzari peste asteptari. Grecia, destinatia externa cea mai cumparata

0 stele

346 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza  | 17 mar 2014

Targul de Turism: Vanzari peste asteptari. Grecia, destinatia externa cea mai cumparata
Dupa cateva saptamani mohorate, zilele insorite care incheie aceasta saptamana au incurajat dorinta de calatorii a romanilor, veniti in numar impresionant la Targul de Turism al Romaniei, cu trolere, mai mici sau mai mari, cu rucsacuri sau cu pungi de supermarket.

Cifrele de start suna bine: la targ au anuntat participarea 280 de companii din 24 de tari care expun pe 16.000 de metri patrati.

"Editia din acest an a Targului de Turism al Romaniei-TTR este foarte animata: am vazut aici foarte multe companii de turism, hoteluri, asociatii de promovare turistica ambasade, tot felul de entitati din industria turismului, jucatori din industria turismului, cu oferte care mai de care mai imbietoare. Am vazut reduceri de 50%, am vazut vacante gratuite oferite la tombola, am vazut reduceri de pana la 70% pentru primii cumparatori de pachete turistice", arata Adrian Voican, director general Bibi Touring Touroperator.

La momentul la care Garda Cetatii Alba Carolina dadea onorul oficialilor prezenti, in multe standuri primele mii de euro din vanzari fusesera deja incasate.

"O puternica cota de piata vad ca a avut-o turismul romanesc. De altfel, conform statisticilor, 80% dintre turistii din statiunile autohtone sunt romani si numai 20% straini. Asa stand situatia, ar fi bine ca si bugetele de promovare sa se indrepte spre pastrarea acestor turisti. E foarte bine sa ne indreptam catre turisti din lumea larga daca suntem competitivi, dar sa nu neglijam care sunt turistii nostri de zi cu zi, de an cu an pentru ca sunt foarte multe alte destinatii turistice care stiu sa faca mai bine decat noi marketing de promovare si vanzari.

Ca vanzari, cred ca sunt cam in aceeasi parametri ca la editia din primavara anului trecut. Multe vanzari se vor finaliza, insa, saptamana viitoare, in agentii, dupa ce oamenii vor studia mai bine ofertele acasa, in familie. Ceea ce pot sa spun este ca vanzarile au fost mai mari decat ne-am asteptat noi in ianuarie-februarie, datorita ofertelor de tipul early booking", subliniaza Adrian Voican.

La standul Malta Travel, vizitatorii sunt invitati la o sedinta interactiva de geografie, ilustrata grafic pe corpul uman.

"Editia din acest an vine cu o diversitate mai mare de destinatii. Observ ca tot mai multe agentii vin cu destinatii proprii noi, programe noi, cu o prezentare inovativa, atat ca stand cat si ca mod de concepere al cataloagelor. Exista, chiar si la nivel de circuite multe noutati. Am vazut multi mai multi turisti interesati de circuitele culturale comparativ cu alte editii, nu mai vin majoritar la targ pentru vacante tip sejur. Lumea este din ce mai interesata de ofertele early booking. Mare parte a publicului vizitator, numeric cu mult peste editiile anterioare, a venit de doua ori la targ, o data sa ia oferte pentru a le studia acasa, a doua oara pentru a cumpara", a declarat Traian Badulescu, consultant in turism.

Grecia, destinatia favorita

Grecia a fost, dupa cum estimasera majoritatea operatorilor din turism, destinatia cea mai cumparata, urmata de Romania, Turcia, Spania.

"Am vandut vacante de aproximativ 1,2 milioane de euro, majoritatea in insulele Greciei, dar a mers bine si Romania. Multi vizitatori au venit sa isi ia pliantele sa le studieze acasa in liniste. De aceea am hotarat sa prelungim cu o saptamana oferta de preturi din targ", a declarat Cristian Pandel, presedinte fondator al agentiei de turism Christian Tour.

Pentru croaziere, romanii prefera Mediterana Centrala si de Vest, Mediterana de Est, Fiordurile norvegiene, Scandinavia si Tarile Baltice, Caraibe sau America de Sud.

"Pretul mediu al unei croaziere cumparate de romani este de 1.400 euro/familie cu 2 persoane, cu taxe incluse, fara costurile cu deplasarea la imbarcare, tips si alti bani de buzunar. De altfel, piata romaneasca de croaziere este in crestere, in 2013 inregistrandu-se o valoare de circa 10 - 12 milioane de euro. Anul trecut, au urcat la bordul navelor de croaziera circa 9.000 de romani care si-au cumparat vacanta printr-o agentie de voiaj autohtona", a explicat Ioan Basea, director general Croaziere.net.

Pe de alta parte, conform unui studiu Mercury Research publicat chiar in prima zi a Targului de Turism al Romaniei, 22% dintre romanii cu varsta de peste 18 ani nu au fost in vacanta in 2013, iar estimarile pentru acest an sunt de crestere a acestui fenomen.


Via Ziare.com

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
Promoveaza-ti oferta aici!