689 vizualizari | Fii primul care comenteaza
Un studiu publicat in in BMC Cardiovascular Disorders sustine ca un consum regulat de usturoi poate contribui la scaderea tensiunii arteriale.
Autorii studiului au au urmarit 11 studii internationale care urmareau evolutia unor pacienti carora le-au fost administrate, pe perioade de trei si cinci luni, suplimente de usturoi sub forma de pudra. Cercetatorii au descoperit ca pacientii care sufereau de hipertensiune arteriala, in urma administrarii de suplimente de usturoi, au inregistrat o scadere a presiunii sangelui dupa ce au consumat usturoi zilnic.
Conform doctorului Karin Ried, de la Universitatea Adelaide, din Australia de Sud, in unele cazuri efectele inregistrate asupra bolnavilor au fost similare cu cele obtinute cu ajutorul medicamentelor destinate scaderii presiunii sangelui, precum adentii betablocanti sau inhibitori ACE (enzima de conversie a angiotensinei).
Karin Ried, coordonatorul echipei de cercetatori, a precizat ca voluntarilor li s-au administrat doze de praf de usturoi cuprinse intre 600 si 900 de miligrame, echivalentele unor cantitati de 3,6 - 4 miligrame de ingredient activ al usturoiului, alicina (substanta responsabila de mirosul specific).
Adriana Laliu - redactor www.Studentie.ro