..
 
Promoveaza-ti oferta in campus!
 
 

VITAMINA D NE PROTEJEAZA DE CANCERUL RENAL

VITAMINA D NE PROTEJEAZA DE CANCERUL RENAL 4 1
4 stele

1239 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

VITAMINA D NE PROTEJEAZA DE CANCERUL RENAL
Comenteaza
Expunerea insuficienta la radiatiile ultraviolete tip B (UVB) creste riscul aparitiei cancerului la rinichi, sustine un raport aparut recent in versiunea on-line a revistei International Journal of Cancer. Rezultatele studiului sugereaza ca vitamina D ne protejeaza de cancerul renal, iar persoanele cu un nivel mai scazut ar beneficia de suplimentarea acestei substante. "Este o noua avansare majora in ceea ce putem face pentru a preveni o boala grava care atrage dupa sine durere, operatii si moarte prematura, a declarat pentru Reuters Health Dr. F. Cedric Garland de la University of California, San Diego. Studiile epidemiologice anterioare au sugerat ca si regimul alimentar joaca un anumit rol in dezvoltarea neoplasmului renal, dar pana acum nici o analiza nu a fost efectuata pe plan global care sa stabileasca vreo legatura intre radiatiile UVB si cancerul la rinichi. Dr. Garland si colegii lui au folosit metoda regresiei multiple pentru a evalua contributia independenta a iradiatiei UVB, procentului total al timpului noros si consumului total al caloriilor de origine animala la incidenta cancerului renal ajustata in functie de varsta. Iradierea UVB la nivelurile inalte ale atmosferei, bazata pe latitudine, a fost invers proportionala cu incidenta cancerului renal atat la femei cat si la barbati, iar frecventa crescuta a perioadelor innorate a fost asociata cu cresterea riscului de cancer renal, relateaza cercetatorii. Un consum crescut de calorii de origine animala de asemenea a fost asociat cu o incidenta mai crescuta a neoplaziei renale la ambele sexe, apare in raport. "Aceste aspecte geografice sustin teoria ca o sintetizare mai intensa a vitaminei D la nivelul tegumentelor poate fi responsabila pentru diferenta ratelor de incidenta, suna concluzia cercetatorilor. "Asocierea iradiatiei UVB cu un risc mai redus al cancerului renal corespunde rezultatelor unui studiu caz-control anterior in care s-a gasit ca nivelul inlat al 1,25-dihidroxi-colecalciferolului esTe asociat cu un risc mai scazut al cancerului la rinichi. "Acest risc poate fi redus in mod substantial prin mentinerea nivelului seric al 1,25-dihidroxi-colecalciferolului la cel putin 50 ng-ml la toti pacientii, a declarat Dr. Garland pentru Reuters Health. "Nivelurile serice ar trebui determinate in perioada ianuarie-februarie pe emisfera nordica, cand nivelurile de 1,25-dihidroxi-colecalciferol sunt in general scazute, a mai adaugat medicul. "Acest lucru ar trebui efectuat in fiecare 5 ani la fiecare pacient, incepand cu varsta de 5 ani. "Reducerea riscului de cancer la rinichi cu ajutorul vitaminei D este la fel de eficienta ca si reducerea riscului bolii coronariene prin tratamentul hipertensiunii, hiperlipidemiei si obezitatii, a explicat Dr. Garland. "Studiile epidemiologice luate in ansamblu indica faptul ca vitamina D este eficienta in reducerea incidentei in cazul aproape toate formele de cancer, este concluzia doctorului Garland. "Bineinteles, la toti pacientii cu cancer ar trebui masurat nivelul seric al 25-hidroxivitaminei D in momentul diagnosticului, iar cei cu un nivel seric mai mic decat 50 ng/ml ar trebui sa primeasca 2000 UI de vitamina D3 pe zi in cadrul terapiei standard pentru a reduce riscul de recurenta.
 
Citeste mai mult despre: PROTEJEAZA  CANCERUL  VITAMINA 

 
Ti-a placut articolul? Da-i un vot!
 
CARE ESTE OPINIA TA?

Cod

Cod de securitate

Alte categorii

Popular students
Iulia019
Proboteanu Marius
Dinica Ionela
porcar georgiana
Nicole
NICO