Vizibilitate si performanta in afaceri printr-un site web responsive

0 stele

1724 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Vizibilitate si performanta in afaceri printr-un site web responsive

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca marile branduri adopta strategii de marketing online in detrimentul publicitatii traditionale. Aceasta realitate se datoreaza schimbarilor permanente determinate de evolutia tehnologica. La randul ei, aceasta modifica aspecte ale comportamentului de consum.

Pe scurt, aflam dintr-un studiu intreprins de Webdesk Agency din Bucuresti faptul ca majoritatea clientilor si consumatorilor marilor branduri, indiferent ca vorbim despre industria alimentara, textila, farmaceutica sau de orice alt fel, sunt acei utilizatori de gadgeturi, astfel ca strategiile si formele de comunicare trebuie adaptate acestor contexte. Implict, site-ul de prezentare al serviciilor sau produselor pe care le comercializeaza trebuie sa se adapteze cerintelor utilizatorilor online in anul 2017.

O incursiune in lumea tehologiei cu privire la conceptul de responsive web design dezvaluie un inceput academic, acesta aparand pentru prima data intr-un articol din anul 2010, al autorului Ethan Marcotte, pe platforma AListApart. Articolul a devenit popular doi ani mai tarziu, cand conceptul incepea sa fie inteles prin prisma contextului favorabil al tehnologiei de la acea data.

Pe scurt, conceptul de realizare al unui site web responsive presupune ca se va renunta la versiunea de mobil a website-ului in detrimentul unei singure versiuni gandite inca de la inceput, care, in functie de gadgetul utilizatorului, va adapta aspectul website-ului la dimensiunile permise de device, spune managerul Webdesk Agency.

Crearea unui site web responsive presupune un focus mai mare pe timpul alocat schitarii si implementarii acestuia in HTML, CSS, astfel ca se vor crea 3 sau 5 versiuni de layout pentru website, in locul uneia, pentru ca in final sa rezulte aceeasi imagine la mai multe dimensiuni, incarcate pe server, de unde imaginea se va incarca la rezolutia potrivita in functie de gadget.

In sensul cel mai general, designul rezultat la crearea unui astfel de site se bazeaza pe trei elemente, care pot fi ajustate si customizate pentru a defini afisajul dorit. Astfel, gridurile fluide adapteaza dimensiunile, luand in calcul o paleta larga de rezolutii, astfel incat elementele din imagini se redimensioneaza si rearanjeaza pe masura ce rezolutia se schimba.

Imaginile flexibile isi modifica dimensiunile in functie de rezolutia device-ului si dimensiunea gridului. Interogarile media (media queries) implica incarcarea diferitelor proprietati CSS in functie de rezolutie.

Tendintele actuale ale anului 2017 care vizeaza sectorul serviciilor de creare si realizare site dezvaluie un ritm fierbinte al promovarii si vanzarii in online, contextul favorabil evidentiind avantajele nete ale adoptari unui layout responsive.

Top 5 avantaje ale unui site responsive

1. Accesibilitate. Asa cum afirma si specialistii in web design din spatele platformei realizaresiteweb.com, implementarea unui website responsive presupune o versiune de site functionala pe toate dispozitivele, astfel ca nu mai este nevoie de versiuni speciale de mobil, consecinta reflectandu-se in reducerea costurilor.

2. Vizibilitate. Avand un singur URL, promovarea se poate face mai usor pentru site-ul sau magazinul creat.

3. Navigare eficienta. Datorita faptului ca imaginea se pliaza pe rezolutia disponibila, sunt eliminate erorile de navigare, precum aparitia scroll-urilor orizontale sau intalnirea butoanelor prea mici pentru a fi apasate.

4. Asimilarea accelerata a continutului promovat. Continutul promovat devine mai usor de asimilat, fiind repetat sub aceeasi forma indiferent de device-ul pe care se regaseste.

5. Eficientizeaza eforturilor. In sensul in care aceeasi varianta de website este exploatata pe orice device, specialistii IT nu vor mai fi nevoiti sa consume timp cu diverse variante de layout, astfel ca vor obtine aceleasi rezultate intr-un timp mai eficient.

Evolutia sectorului de IT este determinata intr-un mare procentaj de dezvoltarea tehnologica ce ia proportii considerabile. Triunghiul IT, tehnologie si marketing este greu de separat, mentinand o relatie profitabila a partilor implicate, iar adoptarea celor mai actualizate variante de crestere in piata conduce cu pasi mari spre performanta.

Vizibilitatea este, acum, numitorul comun al promovarii si vanzarilor, fiind usor de atins prin crearea unui site cu design responsive.

Daca ti-a placut acest articol, urmareste-ne pe Facebook

Adauga comentariul tau
 
 
Inchide
Am uitat parola Cont nou
Conecteaza-te prin Facebook

Acum te poti conecta si prin contul tau de Facebook! Da click pe butonul de mai jos si introdu datele tale:

Login with Facebook