Joburile mele Adauga CV Contul meu Sfaturi cariera Aplicarile mele
 
 

CE ESTE UN CURRICULUM VITAE

CE ESTE UN CURRICULUM VITAE 3 2
3 stele

10318 vizualizari  |  Fii primul care comenteaza

Curriculum Vitae este cartea ta de vizita care te recomanda pentru postul dorit. El trebuie sa te reprezinte pe tine, este istoria ta personala cu experienta ta educationala si profesionala pe care ai dobandit-o de-a lungul vietii. De aceea un CV ar trebui sa-ti reprezinte cel mai bine personalitatea, abilitatile si calitatile personale. Pentru ca este un produs pe care il promovezi si urmeaza sa-l vinzi trebuie sa-i acorzi o importanta maxima. El face reclama competentelor si aptitudinilor tale. Trebuie insa sa fii constient ca un CV insotit de o scrisoare de intentie nu iti va asigura obtinerea slujbei dorite. Insa este documentul pe baza caruia vei fi selectat pentru un eventual interviu, unde va trebui sa sustii si sa vinzi cele scrise in CV pentru a demonstra faptul ca reprezinti candidatul ideal pentru slujba respectiva. Trebuie sa te gandesti la un CV ca la o promotie in care sa prezinti calitatile si realizarile tale profesionale, doar astfel vei demonstra valoarea ta. De regula unui angajator ii sunt necesare aproximativ 30 de secunde pentru a-si face o imagine de ansamblu asupra ta. Daca ai reusit sa-i atragi atentia atunci CV-ul tau poate continua selectia, daca nu, va ajunge in teancul CV-urilor nesatisfacatoare. CV-ul tau trebuie sa convinga prin informatii relevante si potential. Si desi un CV trebuie sa fie foarte personal, in acelasi timp el trebuie sa respecte anumite reguli bine definite. Un bun CV trebuie sa oglindeasca imaginea ta cat mai bine. Este bine cunoscut faptul ca CV-ul unui debutant este foarte greu de intocmit insa nu imposibil. Cel mai important este sa faci bilantul: ce activitati ai desfasurat, ce aptitudini ai, ce abilitati ai dezvoltat ca urmare a activitatilor pe care le-ai desfasurat etc. CV-ul a devenit un document indispensabil, astfel ca el trebuie sa fie redactat astfel incat sa-l incite pe cel care il citeste sa doreasca sa te cunoasca. Un CV nu poate spune totul despre tine insa trebuie sa spuna intotdeauna numai adevarul. b) Sectiunile care nu trebuie sa lipseasca dintr-un CV: - DATE PERSONALE - OBIECTIV - STUDII - SPECIALIZARI SI ATESTATE - EXPERIENTA PROFESIONALA - CUNOSTINTE OPERARE P.C. - LIMBI STRAINE - ABILITATI/APTITUDINI - REFERINTE - HOBBY-URI/INTERESE c) Reguli de respectat in conceperea unui Curriculum Vitae: 1) Intotdeanua foloseste hartie de buna calitate, format A4, de culoare alba sau deschisa (in nici un caz colorata). Nu scrie "Curriculum Vitae" la inceputul CV-ului tau, scrie numele si prenumele tau in stanga sus pe pagina, nu vinzi un Curriculum Vitae ci te vinzi pe tine. 2) Nu trimite niciodata atasata la CV-ul tau o fotografie daca nu ti se solicita, aceasta constituind o modalitate de discriminare. 3) Nu scrie niciodata mai mult de 2 pagini, fii concis, s-ar putea sa-l plictisesti pe angajator si astfel sa iesi din competitie. 4) Nu mentiona data la care ti-ai scris CV-ul. 5) Nu specifica in CV chestiuni referitoare la orientarea ta religioasa, politica ori de alta natura, nu au relevanta pentru angajator si pot constitui puncte de discriminare in defavoarea ta. 6) Un CV trebuie pastrat la zi. De aceea va fi nevoie sa-l completezi din timp in timp pe masura ce apar noi cunostinte ori experiente profesionale. 7) Editeaza CV-ul tau pe calculator sau dactilografiaza-l si nu corecta cu pixul pe CV-ul tehnoredactat. 8) Trimite CV-ul cat mai repede, uneori din lipsa de timp, angajatorii nu mai citesc toate CV-urile ci doar pe primele ajunse, risti astfel, desi ai aptitudinile necesare sa nu fii chemat la interviu. 9) Niciodata nu trimite fotocopia unei fotocopii, pentru ca textul ar putea deveni ilizibil si CV-ul tau va ajunge in teancul celor nesatisfacatoare. 10) Poti omite informatii personale ca: varsta, nationalitate ori stare civila. Daca aplici pentru o slujba in care acestea conteaza, atunci adauga-le la inceputul CV-ului. 11) Alege ordinea sectiunilor in functie de ceea ce este mai important, mai relevant pentru tine, astfel daca studii sunt punctul tau forte atunci ele vor fi primele scrise dupa obiectiv insa daca experienta ta profesionala cantareste mai mult decat studiile tale atunci experienta va fi trecuta inaintea studiilor. 12) Foloseste un dictionar pentru intelegerea clara a aptitudinilor/abilitatilor cerute de locul de munca si a contributiilor pe care le poti aduce tu in cadrul companiei. 13) Verifica prima forma pentru acuratete. Vezi daca nu ai omis ceva. Cere-le ajutorul prientenilor pentru a-ti verifica greselile gramaticale si ortografice. Verifica ultima forma pentru greseli chiar inainte de a o tipari. 14) Nu inventa povesti despre realizarile tale profesionale, fii sincer. Daca vei fi selectat pentru interviu toate acestea vor iesi la iveala si vei fi scos din competie. De multe ori sunt angajatori care prefera persoanele serioase, care au capacitatea de a invata repede si de a se adapta din mers, in detrimentul celor talentati, dar lipsiti de rigoare si spirit de constanta. 15) In prezentarea studiilor trebuie sa tii cont de ordinea cronologica in care le-ai absolvit. Se incepe cu cel mai recent absolvita forma de scolarizare, urmatoarele fiind trecute in ordine cronologica descrescatoare. 16) Se trec toate cursurile de calificare profesionala, de specializare si toate treptele de pregatire academica urmate si care au legatura cu slujba pentru care se depune CV-ul. 17) Incepi cu cele mai recente locuri de munca, concentreaza-te asupra ultimelor sau asupra celor mai importante experiente de munca, fara a te pierde in amanunte inutile sau plictisitoare. 18) Enumera acele calitati pe care le-ai castigat realizand activitatile anterior desfasurate, incercand sa scoti in evidenta acele calitati care sunt necesare postului respectiv. 19) Specifica in CV doar vechile locuri de munca care au semnificatie pentru situatia prezenta cat si activitatile care corespund cel mai bine profilului cautat. d) CV-ul tinerilor absolventi C.V.-ul este foarte dificil de construit in cazul tinerilor absolventi de liceu sau facultate care nu poseda experienta profesionala. Acestia dupa ce au completat sectiunea datelor personale si a studiilor se blocheaza si nu mai stiu ce sa scrie. In acest caz strategia este sa specifici acele informatii despre tine care sa ateste potentialul pe care il posezi. Daca esti proaspat absolvent atunci ar fi indicat sa mentionezi: Mediile foarte bune; Cursurile relevante; Premiile si distinctiile obtinute; Bursele obtinute; Eventuale slujbe din timpul verii sau part-time; Activitatile de voluntariat desfasurate. Daca crezi ca pregatirea ta trebuie mai bine pusa in evidenta, fie pentru ca experienta nu este suficienta, fie ca pregatirea se leaga direct de locul de munca solicitat, insereaza un subtitlul Cursuri urmate sau Cunostinte dobandite si fa o descriere mai amanuntita a studiilor tale. Poti descrie si perioadele de practica. La studii poti merge pana la studiile liceale, este inutil sa le mentionezi pe cele primare. Daca ai o pregatire sau ai urmat ceva cursuri la institutii private, mentioneaza-le si pe acestea. Puneti accentul pe lucrarea de diploma, unele indicatii privind subiectul acesteia sau al unor proiecte, cursuri urmate si incheiate cu succes. Arata ce cunostinte sau aptitudini ai obtinut. Daca nu ai mai lucrat pana acum, mentioneaza orice activitate voluntara pe care ai desfasurat-o si care poate avea importanta pentru noul tau loc de munca. Poti mentiona aici si perioadele de practica desfasurate in timpul facultatii, lucrari practice care sa aiba o legatura cu postul vizat. Acestea se pot dovedi in avantajul tau la o selectie de prezentare. Mentioneaza doar acele realizari si calitati dobandite care au legatura cu postul pentru care candidezi. Cateva sugestii de folos: Gandeste-te sa folosesti un format functional sau directionat care nu depinde de experienta de lucru. Evidentiaza factorii calitativi si functiile de conducere din organizarea studentesca, interese auxiliare. Nu-ti fie frica sa folosesti un ton sigur chiar daca sarcinile pe care le-ai dus la indeplinire sunt departe de cele dintr-o organizatie multinationala. Foloseste cateva CV-uri diferite pentru tinte diferite. Incepi sa scrii CV-ul inainte de a cauta o slujba pentru a avea destul timp sa elaborezi un CV de calitate. e) Modalitati de elaborare a unui CV CV-ul are un rol foarte important in influentarea sanselor tale de a obtine postul dorit si ca atare si angajatorul ii va acorda importanta corespunzatoare. Angajatorul are nevoie de minimum de informatii despre tine pentru a-si forma o prima impresie despre personalitatea si capacitatile tale (intelectuale, afective, actionale etc.). De obicei prima impresia se formeaza in urma lecturarii CV-urilor, impresie care va fi mai greu de schimbat apoi. Este si motivul pentru care ar trebui sa te prezinti cu un CV care sa raspunda cel mai bine eventualelor solicitari fata de postul respectiv. Este destul de dificil pentru angajator sa gaseasca omul potrivit la locul potrivit de aceea este foarte important cum te vinzi (modul de elaborare al CV-ului, redactarea scrisorii de intentie, prezentarea la interviu, pregatirea pe care o ai pentru postul respectiv). Exista mai multe posibilitati de a realiza un CV, dintre care cele mai frecvent folosite sunt cel cronologic si functional. Ambele au avantaje si dezavantaje daca vorbim de prezentarea informatiilor. Al treilea stil, cel combinat a devenit mai popular in ultimul timp si este o combinatie intre cele doua. Curriculum Vitae cronologic pune accent pe experienta ta profesionala si este structurat in ordinea datelor angajarilor anterioare, incepand cu cele mai recente. Experienta de munca si studiile/calificarile sunt prezentate in ordine invers cronologica. Citind un CV cronologic, cei care angajeaza pot cunoaste cum s-a progresat de-a lungul timpului si pot vedea evolutia potentialului aptitudinal. Este avantajos cand ai lucrat mult timp in acelasi domeniu de activitate si cand exista o evolutie in istoricul pozitiilor ocupate. CV-ul cronologic este tipul de CV preferat in domenii traditionale (educatie, sanatate, management, guvernare). Formatul cronologic nu este in avantajul recentilor absolventi deoarece evidentiaza lipsa lor de experienta. CV-ul cronologic atrage atentia asupra oricarei perioade de inactivitate mai lunga, ceea ce va provoca intrebari pe aceasta tema. De asemenea o prezentare a istoriei rutei profesionale, scurta sau lunga va releva cu oarecare aproximatie varsta si natura experientei profesionale. Nu este recomandat celor care vor sa-si schimbe domeniul de activitate sau celor cu putina experienta. In conceperea unui CV cronologic trebuie sa tii seama de cateva reguli: Incepi cu ultimul post pe care l-ai ocupat si mergi inapoi, insistand pe ultimele experiente; Detaliaza numai ultimele 4 -5 pozitii ocupate, acoperind aproximativ ultimii zece ani; Prezinta un rezumat al celorlalte pozitii relevante in prezent; Nu este necesar sa prezinti fiecare schimbare in fiecare institutie. Enumera cel mult 2-3 dintre cele mai recente; Nu repeta amanunte comune mai multor pozitii ocupate; Evidentiaza pentru fiecare pozitie responsabilitatile si realizarile ce vor demonstra competenta ta; Gandeste-te in permanenta la postul pe care doresti sa-l obtii in momentul in care descrii pozitiile si realizarile din trecut, evidentiindu-le pe cele mai importante pentru postul dorit; Studiile nu trebuie incluse in aceasta ordine cronologica. Ele trebuie sa apara sub un titlu separat la inceputul sau la sfarsitul CV-ului. Schema CV-ului cronologic Nume, Prenume; Adresa; Telefon, e-mail; Studii luna/an, numele institutiei, localitatea, Facultatea, specializarea, licentiat in anul; Experienta profesionala luna/an Numele institutiei, localitatea Postul ocupat; Responsabilitati si realizari; Informatii suplimentare. CV-ul functional are un format non-linear prin care pot fi subliniate abilitatile si realizarile personale. Istoria locurilor de munca anterioare este limitata sau chiar evitata. Deprinderile si experienta (inclusiv cea educationala) sunt prezentate inca de la inceputul CV-ului, fiind organizate pe domenii majore de implicare. Aceasta organizare ii permite celui care face angajarea sa decida daca abilitatile solicitantului sunt cele mai potrivite pentru cerintele locului de munca vizat. CV-ul functional se concentreaza pe realizarile in sine fara a tine cont de ordinea cronologica. Este recomandat atunci cand iti schimbi domeniul de activitate ori cariera, cand vrei sa scoti in evidenta anumite calitati pe care nu le-ai folosit in experienta de pana acum sau in cazurile cand nu aveti deloc experienta si de abia ati intrat pe piata muncii. In acest tip de CV scopul este de a va recomanda pentru ocuparea postului respectiv. Acest tip de CV necesita un efort mai mare de redactare dar semnaleaza mai bine calitatile profesionale si intelectuale. CV-ul functional poate fi eficient cand au existat mai multe locuri de munca similare, deoarece se elimina astfel informatiile redundante privind experienta profesionala. El este adresat celor cu experinta profesionala mixta si care nu au o continuitate clara intre pozitiile absolvite dar mai ales proaspetilor absolventi. In conceperea unui CV functional trebuie sa tii seama de cateva reguli: Foloseste 4 sau 5 sectiuni separate, fiecare cu un titlu ce indica o anumita arie de expertiza; Prezinta sectiunile in ordinea importantei, incepand cu sectiunea de cea mai mare importanta pentru actualul post tinta, aceasta fiind sectiunea in care poti da cele mai multe detalii; Sub fiecare titlu, evidentiaza cele mai importante realizari sau rezultate pe care le-ai obtinut sau cele mai importante abilitati; Poti include orice fel de realizari chiar daca nu au fost in mod direct legate de postul respectiv Plaseaza educatia la sfarsitul CV-ului. Exceptie face cazul in care nu au trecut inca 3-5 ani de la terminarea studiilor, caz in care poti pune rubrica la inceput; La final, treci in revista actuala ta experienta de lucru, cu date, organizatii si pozitii. In cazul in care nu ai experienta de munca, acest capitol nu apare. Schema CV-ului functional Nume, Prenume; Adresa; Telefon, e-mail; Obiectiv profesional; Abilitati; Experienta profesionala, luna/an Numele institutiei, localitatea Postul ocupat Responsabilitati si realizari, merite; Studii, luna/an, numele institutiei, localitatea, Facultatea, specializarea, licentiat in anul. CV-ul combinat este de fapt un rezumat functional, insotit de o scurta istorie a activitatii profesionale. La inceput sunt enumerate abilitatile si realizarile dupa care urmeaza istoria rutei profesionale. Un astfel de CV va inlatura indoiala angajatorului in ceea ce priveste reala experienta la noul loc de munca. Este de recomandat mai ales absolventilor. CV-ul directionat este foarte concentrat si directionat pentru obtinerea unui post tinta. (Un post tinta este o descriere clara a unei anumite pozitii sau a unui domeniu spre care tintesti.). Este avantajos cand stii foarte clar ce fel de loc de munca doresti sau cand ai mai multe directii tinta, realizand atunci cate un CV pentru fiecare dintre ele. Cateva reguli de respectat in conceperea unui CV directionat: Trebuie sa ai foarte clar in minte care este postul tinta. Poti realiza mai multe CV-uri directionate daca exista mai multe posturi tinta. Afirmarea capacitatilor si a realizarilor trebuie sa fie in mod direct legata de postul pe care il tintesti. Pentru aceasta, este uneori necesar sa strangi informatii despre domeniul respectiv. Capacitatile si realizarile trebuie sa constituie enunturi scurte de unul pana la doua randuri, in general scrise la diateza activa. Capacitatile enuntate trebuie sa raspunda la intrebarea ce poti sa faci?. Realizarile enuntate trebuie sa raspunda la intebarea ce ai facut pana acum? Experienta si pregatirea trebuie sa fie enuntate dar nu supraevidentiate. Ele sustin, dar nu controleaza CV-ul. Schema CV-ului directionat Nume, Prenume; Adresa; Telefon, e-mail; Obiectiv profesional/postul dorit; Capacitati si realizari, merite Experienta profesionala, luna/an Numele institutiei, localitatea Postul ocupat Studii, luna/an, numele institutiei, localitatea, Facultatea, specializarea, licentiat in anul. Este de recomadat celor cu experienta redusa dar care este relevanta pentru domeniul sau postul dorit cat si absolventilor. CV-ul profesionist este cel mai complex dintre toate tipurile de CV-uri si cel care necesita cel mai mare efort, trebuie sa fie adaptat cerintelor si necesitatilor celui care-l citeste. Schema CV-ului profesionist Fotografia Element facultativ, uneori solicitat in mod expres. Cu ajutorul sau angajatorul poate asocia numele cu figura unui candidat, acest lucru ajutandu-l sa-si aminteasca de respectivul candidat dupa ce s-a incheiat interviul. Fotografia poate influenta decizia angajatorilor, de aceea ar trebui lipita, in cazul in care se solicita, in partea dreapta sus. Datele personale; Numele si prenumele scrise cu majuscule si cat mai complete; Data si locul nasterii; Adresa exacta si completa; Nr. de telefon, cu prefixul necesar (de preferat mobil); Adresa de e-mail; Statutul civil; Sexul, facultativ; Nationalitatea, facultativ; Stagiul militar; Studii In cazul in care nu ai prea multa experienta profesionala este indicat sa scoti in evidenta toate studiile si diplomele obtinute. Daca insa ai o experienta profesionala bogata intr-un anumit domeniu este mult mai apreciata decat studiile facute in domeniul respectiv. Daca ai mai multe diplome din domenii diferite este mai bine sa le amintesti doar pe cele care sunt relevante pentru postul respectiv. Se vor specifica studiile incepand cu cele postuniversitare, universitare si liceale, cu specificarea intervalului de timp aferent studiilor respective, alaturi de numele institutiei, localitatea in care se afla si specializarea obtinuta. Stagii practice Ele sunt apreciate in general deoarece permit o completare si aprofundare a cunostintelor teoretice si permit acumularea unor deprinderi practice utile pentru candidat. Se vor enumera doar acele stagii care sunt relevante pentru postul respectiv. Experienta profesionala Acest capitol este de regula punctul forte al CV-ului, in functie de care de cele mai multe ori angajatorul decide daca persoana respectiva este omul potrivit pentru postul respectiv. Acest capitol este un rezumat al evolutiei tale profesionale, care trebuie sa evidentieze cunostintele dobandite prin experiente practice. Este foarte important sa relevi ceea ce ai facut in postul respectiv si rezultatele pe care le-ai obtinut. Informatiile trebuie sa fie complete si concise. Trebuie precizat intervalul de timp, compania/institutia, postul ocupat, functia si responsabilitatile avute iar daca ai avut rezultate deosebite este bine sa le mentionezi. Rezultatele obtinute reprezinta o demonstratie a competentei si capacitatilor tale care pentru a putea fi apreciate trebuie sa fie cat mai precis cuantificate. Lucrari publicate Este un element facultativ si limitat, cu exceptia cazului in care soliciti un post la o institutie cu profil stiintific/de cercetare. Cunostintele si abilitatile Aici trebuie mentionate limbile straine si cunostintele de operare pe calculator, precum si alte aspecte in care excelati si ar putea fi utile pentru postul dorit. In functie de specificul postului acestea ar putea fi trecute chiar la inceputul CV-ului datorita importantei tot mai mari a acestora. Pentru limbi straine ar fi bine sa precizezi nivelul la care cunosti limba respectiva: incepator, mediu, avansat, excelent, precum si scris, citit, vorbit. Ar fi indicat sa spui adevarul deoarece nivelul de cunoastere al acestor limbi ar putea fi verificat in cadrul interviului. Daca posezi atestate ori certificate pentru limbile cunoscute mentioneaza-le. La capitolul cunostinte operare calculator trebuie sa precizezi fara a exagera sistemele de operare, limbajele de programare, orice cunostinte software si hardware cunoscute. A devenit o obisnuinta verificarea cunostintelor de operare calculator cu o proba practica. Treci in CV ceea ce crezi ca poti demonstra oricand ti se va solicita. Activitati extraprofesionale Ar fi recomandat sa treci in CV doar acele activitati extrascolare care te-au dezvoltat anumite abilitati care au legatura cu postul solicitat. Aminteste doar acele hobby-uri care te pot ajuta in a obtine postul respectiv relevand o anumita latura a personalitatii tale, ceea ce denota implicare si interes. Diverse Aici pot fi trecute acele aspecte ce sunt in dezavantajul tau cum ar fi stagiul militar, varsta, sexul, nationalitatea etc. De asemenea se pot preciza disponibilitatea pentru a fi angajat intr-un timp cat mai scurt, permisul auto, pretentiile salariale (care pot fi riscante deoarece astfel te poti sub ori supraaprecia). Poti enumera aici referintele pe care le-ai primit de la fosti angajatori daca aceasta ti s-a solicitat in mod expres. In acest caz va trebui sa mentionezi numele persoanei, firma, pozitia pe care o ocupa, telefonul la care poate fi contactata pentru a confirma cele sustinute de tine. Greselile cele mai raspandite in elaborarea unui CV Prea lung - lungimea optima este de una - doua pagini format A4. Dezorganizat - informatiile nu sunt prezentate intr-o succesiune logica, fiind greu de urmarit. Aspect neingrijit al tiparirii sau al fotocopierii - nu numai ca arata neprofesional dar este si greu de citit. Prolix - propozitii si paragrafe prea lungi care ofera prea putine informatii. Prea vag - nu ofera nici un fel de detalii despre date si pozitii ocupate. Nu este orientat spre rezultate - nu arata ceea ce de fapt ati realizat in cadrul slujbei. Prea multe detalii irelevante - sex, stare civila si sanatate nu mai sunt necesare in CV-urile din zilele noastre. Greseli de ortografie si de exprimare - un CV trebuie sa fie recitit cu atentie inainte de a fi tiparit sau trimis. Prea incarcat grafic - fonturile elegante, fotografiile distrag atentia de la claritatea prezentarii. Neadaptat postului - prea multe CV-uri ajung pe masa celor care angajeaza fara sa fie solicitate si fara nici o legatura cu organizatia respectiva. Ghid de intocmire a unui CV Incepi prin a face o lista: Identifica abilitatile de baza pe care le-ai obtinut prin educatie si/sau experienta in activitate: abilitati de comunicare, Organizare; Analiza ; Cercetare; Inovare; Utilizare P.C. etc. Identifica abilitatile specifice postului pe care il soliciti: ex.: elaborarea de rapoarte stiintifice; analiza datelor biologice; instruirea la nivel post universitar; utilizarea de programe specifice; fluenta in doua limbi. Identifica abilitatile "transferabile" pe care le ai: ex. abilitati pe care le-ai obtinut prin interese auxiliare: conducerea unei echipe; eseuri creative; discurs public; munca voluntara. Selecteaza activitatile de interes: ajutorarea oamenilor; utilizarea computerului; cercetarea; lucru individual; rezolvarea problemelor; lucrul in echipa; vanzarea; proiectarea. Descrie calitatile personale fundamentale care vor demonstra ca poti sa-ti desfasori activitatea: calitati de lider; viziune; perseverenta; motivarea celorlalti; creativitate; inovare. Fa o lista cu rezultatele la care ai ajuns: rezultate ale pregatirii sau ale implicarii tale in comunitate: scrierea unui raport de 20 000 de cuvinte pe tema... procesare de text si tabele pentru... voluntariat la centrul de alfabetizare, ONG, organizarea de tabere la munte pentru tineri fluenta in... rezultate ale experientei in activitate... introducerea cu succes a unui nou sistem pentru... munca in echipa pentru... imbunatatirea conditiilor de siguranta prin... implementarea unei politici locale pentru... crearea de economii prin... Acum rezuma cu atentie fiecare lista pe care ai facut-o, taind din fiecare sectiune pana cand raman maximum trei sau patru caracteristici si asigura-te ca nu se repeta. Alege formatul de CV corespunzator Principalele tipuri de CV sunt: cronologic, functional, directionat, profesionist. Verifica-ti exprimarea Ai mai jos o lista de cuvinte active care pot fi folosite pentru a descrie realizarile tale: Am achizitionat administrat analizat aplicat arbitrat asigurat asistat calculat cercetat colectat condus consolidat construit coordonat creat diagnosticat editat efectuat elaborat evaluat examinat formulat identificat imbunatatit indeplinit infiintat inregistrat instalat instruit inventat negociat observat oferit operat organizat pastrat planuit predat produs programat proiectat recomandat reprezentat revizuit scris sfatuit studiat supervizat supravegheat testat tradus Fii atent la prezentare: Inainte ca persoana care face angajarile sa citeasca CV-ul, acesta trebuie sa treaca de testulfulger (prima impresie) si anume de primele 3 - 4 secunde in care este privit, momente in care cititorul decide daca merita atentie. Din nefericire, abilitatile si realizarile nu sunt de ajuns - si ambalajul conteaza. Multi dintre cei mai capabili candidati nu trec de testul primei impresii datorita unor CV-uri prost construite si slab prezentate. Ipoteza de la care se porneste este ca, daca nu poti comunica cine esti intr-o modalitate care sa starneasca interesul si sa capteze atentia, atunci nu ai capacitatea de a te descurca intr-o piata a resurselor umane orientata pe comunicare. De aceea, CV-ul trebuie sa fie: 1. Scris la masina sau tiparit - trebuie sa fie curat, ordonat si profesional, fara greseli de exprimare, ortografie sau punctuatie. 2. Bine incadrat in pagina, cu destule spatii libere si cu: numele, adresa si numarul de telefon clar scrise si asezate la inceput marginile paginii de cel putin 2,5 cm paragrafe de cel mult 10-12 randuri titluri evidentiate prin litere mari sau subliniate (nu amandoua). 3. Scris la diateza activa pentru a comunica realizarile / rezultatele tale. 4. Editat cu grija pentru a elimina informatiile inutile. Scrie o scrisoare insotitoare Intotdeauna trebuie sa trimiti o scrisoare insotitoare care sa respecte urmatoarele reguli de baza: sa fie adresata unei persoane particulare (nu doar: "Stimate domnule/doamna"); sa comunice ceva personal (de ex.: "Am aflat ca departamentul de cercetare va fi extins, iar experienta mea de doi ani in acest domeniu este..."); trebuie sa raspunda la intrebarea "De ce ar trebui sa te intalnesc?" Comunica de ce abilitatile pe care le ai sunt valoroase pentru persoana care te poate angaja (de ex.: "Cred ca abilitatile mele organizatorice v-ar putea ajuta sa puneti la punct noul departament de servicii pentru clienti. Asa cum reiese din C.V.-ul meu, am experienta in conducerea activitatii de informare a clientilor intr-un domeniu apropiat si as putea fi de folos pentru instruirea personalului.."); foloseste limbajul lor - trebuie sa cunosti termenii folositi in mod curent pentru a indica abilitatile si expertiza, dar nu exagera. Un mod de a realiza acest lucru este sa citesti articolele scrise de catre expertiza, dar nu exagera. Un mod de a realiza acest lucru este sa citesti articolele scrise de catre specialistii din domeniul respectiv; incheie scrisoarea intr-o nota pozitiva (de ex.: "Voi fi deosebit de incantat sa particip la un interviu sau sa va ofer orice fel de informatii aditionale si astept cu nerabdare raspunsul dvs....").
 
Citeste mai mult despre: CURRICULUM  VITAE 

 
Comentarii

Cod

Cod de securitate

Login  |  Cont nou
 
Inchide

E-mail

Parola

Am uitat parola Cont nou
Conteacteaza-te prin Facebook

Acum te poti conecta si prin contul tau de Facebook! Da click pe butonul de mai jos si introdu datele tale:

Login with Facebook