Dezvoltare umana si mediul social

Incarcat la data: 24 August 2010

Autor: lucrari licenta

Pret: 80 credite

Numar pagini: 61

Tip fisier: zip

Marime fisier: 521 kb

Psihologia nu este o singura stiinta, ci un sistem de discipline care studiaza sistemul psiho-comportamental uman. Psihologia dezvoltarii umane (cu alti termeni: dezvoltare umana, psihologia developmentala sau psihologia varstelor) este o ramura a psihologiei care studiaza particularitatile psihice ale fiecarei etape de varsta, in relatie cu factorii biologici si sociali care le influenteaza.

Aceasta disciplina are doua obiective principale:
- de a descrie modul in care se dezvolta din punct de vedere psihologic indivizii umani, cum se schimba ei pe parcursul vietii;
- de a explica dezvoltarea punand in evidenta factorii biologici si sociali care determina aceste schimbari. (dupa Seamon si Kenrick, 1992, p. 378).

Psihologia dezvoltarii studiaza evolutia psihicului normal, sanatos. Problemele patologice sunt studiate de alte ramuri ale psihologiei, de ex.:
- psihopedagogia speciala – studiaza problemele psihologice si pedagogice ale persoanelor nevazatoare, surde, hipoacuzice, retardate mental etc.;
- psihologia medicala - studiaza problemele psihice ale bolnavului somatic;
- psihopatologia - studiaza tulburarile activitatii psihice.

Psihologia varstelor are mai multe subramuri ca de ex. psihologia copilului, adolescentului, adultului, a persoanelor de varsta a treia (gerontopsihologia), psihologia sugarului, anteprescolarului etc.

Cuprins
Obiectul disciplinei „Dezvoltare umana si mediul social”...........................................
3
Factorii determinanti ai dezvoltarii psihosociale………………………………….….
4
Conceptele de ontogeneza, crestere, maturizare…………………………………...
4
Factorul intern care influenteaza dezvoltarea psihosociala: ereditatea…………….
5
Factorii externi care influenteaza dezvoltarea psihosociala……………………….
6
Relatia dintre factorii intern si externi……………………………………………..
7
Stadiile dezvoltarii psihice……………………………………………………………..
8
Notiunea de stadiu. Particularitati psihosociale de varsta si individuale………….
8
Stadiile dezvoltarii psihice in conceptiile lui S. Freud, E. H. Erikson, J. Piaget si
L. Kohlberg...............................................................................................................
8
Ciclurile vietii in conceptia lui E. Verza si U. Şchiopu……………………………
12
Probleme psihologice legate de perioada intrauterina si nastere……………………
13
Probleme psihologice intalnite la gemeni……………………………………………..
14
Primul an de viata (perioada de sugar)……………………………………………….
15
Copilul prematur…………………………………………………………………...
15
Dezvoltarea motricitatii……………………………………………………………
16
Dezvoltarea cognitiva……………………………………………………………...
17
Teoria atasamentului.................................................................................................
20
Institutionalizarea in primul an de viata...................................................................
24
Copilul anteprescolar (1 – 3 ani)………………………………………………………
25
Dezvoltarea motorie………………………………………………………………..
25
Dezvoltarea cognitiva……………………………………………………………..
25
Constiinta, afectivitatea, relatiile interpersonale……………………………………
27
Copilul prescolar (3 – 6 / 7 ani)………………………………………………………..
29
Dezvoltarea motorie………………………………………………………………..
29
Dezvoltarea cognitiva……………………………………………………………...
29
Afectivitatea prescolarului; dezvoltarea morala.......………………………………
31
Procesul de socializare; atitudinile educative...........................................................
33
Perioada scolara mica (6/7 – 10/11 ani)……………………………………………….
37
Dezvoltarea fizica………………………………………………………………….
37
Dezvoltarea cognitiva……………………………………………………………...
38
Afectivitatea; constiinta morala; activitatile caracteristice varstei; relatiile sociale
si integrarea scolara......................................................................................………
39
Copilul de varsta scolara mijlocie (10/11 – 14/15 ani)………………………………..
41
Caracteristici anatomo – fiziologice……………………………………………….
41
Dezvoltarea cognitiva……………………………………………………………...
42
Afectivitatea; constiinta; activitatea; relatiile interpersonale………………………
42
Şcolarul mare (adolescentul 14/15 – 18/19 ani)……………………………………….
43
Caracterizare generala a adolescentei……………………………………………...
43
Dezvoltarea cognitiva……………………………………………………………...
45
Afectivitatea; constiinta; relatiile interpersonale…………………………………..
46
Tineretea (20 / 25 – 35 ani)…………………………………………………………….
48
Probleme generale privind etapa tineretii…………………………………………
48
3
Probleme legate de intemeierea propriei familii…………………………………...
48
Activitatea profesionala……………………………………………………………
49
Etapa adulta…………………………………………………………………………….
50
Parerile lui Freud, Piaget, Jung si Erikson despre etapa adulta………………….
50
Caracteristici psihofiziologice……………………………………………………...
51
Activitatea profesionala si viata familiala………………………………………….
51
Varsta a treia (Batranetea)…………………………………………………………….
52
Probleme demografice legate de batranete…………………………………………
52
Aspecte biologice, patologice si psihosociale ale imbatranirii……………………..
53
Probleme legate de pensionare……………………………………………………..
54
Batranul si familia…………………………………………………………………..
56
Problema mortii…………………………………………………………………….
57
Bibliografie……………………………………………………………………………
59

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Dezvoltare umana si mediul social". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSAsistenta Socialadezvoltare umana
Bustiera pentru fitness Dri-Fit Swoosh Bustiera pentru fitness Dri-Fit Swoosh Caracteristici Tip: bustiera Sustinere: medie Gen: femei Colectie: Spring-Summer - Autumn-Winter...
Pantofi sport tricotati Tanjun Pantofi sport tricotati Tanjun Caracteristici Pentru: fete Culoare: negru Imprimeu: uni Stil: casual Tip talpa: plata - joasa...
Tenisi de piele cu detalii peliculizate Jaysen Tenisi de piele cu detalii peliculizate Jaysen Caracteristici Tip: tenisi Culoare: alb Stil: casual Material: piele intoarsa - piele Varf:...