Curs Autocad - obiecte tridimensionale

Incarcat la data: 25 Mai 2010

Autor: irina manole

Pret: 80 credite

Numar pagini: 26

Tip fisier: zip

Marime fisier: 1177 kb

AutoCAD permite descrierea obiectelor in spatiul tridimensional utilizand oricare din cele trei metode de baza: modelarea prin muchii si varfuri, modelarea suprafetelor, modelarea volumica. Gradul de complexitate al metodelor creste de la prima spre ultima. Cantitatea de informatie trasmisa prin modelul 3D variaza in acelasi mod, si tot la fel cresc si necesitatile de resurse hard destinate operarii cu modele tridimensionale.

 

Modelarea prin muchii si varfuri

 

Metoda de modelare a obiectelor spatiale bazata pe utilizarea muchiilor si varfurilor este cea mai simpla, dar si cea mai saraca in informatie. Metoda utilizeaza doar puncte si elemente liniare (segmente si arce) de lungime finita. Pentru a reda obiectul, este redat de fapt un schelet al sau. Metoda se numeste in limba engleza “wireframe modeling”, deoarece modelul se aseamana cu o retea de sarma (fig. 14.1). Nu exista informatie despre ceea ce s-ar gasi intre muchii si varfuri, nici pe suprafata exterioara a modelului, nici in interiorul sau. Nu se pot aplica lumini si umbre pe modelele de acest tip, nu pot fi colorate suprafetele si nici nu se pot ascunde muchiile nevizibile.

 

Modelarea prin muchii si varfuri este prima metoda aparuta istoric in grafica tridimensionala asistata de calculator.

 

Figura 14.1 Model tridimensional elaborat prin metoda bazata pe muchii si varfuri

 

Modelarea suprafetelor

 

O dezvoltare a modelelor “wireframe” ia in considerare suprafata exterioara ce delimiteaza un obiect tridimensional. Metoda se bazeaza pe modelarea “cojii” obiectului 3D. Elementele geometrice utilizate sunt fetele (patrulatere sau triunghiuri) de arie finita, elementele liniare finite si punctele (fig. 14.2). Nu exista informatie despre interiorul obiectului, despre densitatea materialului si distributia acestuia. Se pot ascunde muchiile nevizibile. Suprafetele obiectului pot fi colorate, umbrite, iluminate, li se pot aplica texturi de material, li se pot asocia coeficienti de reflexie, refractie, absorbtie a luminii, rugozitate, etc. in limba engleza, metoda este cunoscuta sub denumirea de “boundary representation”.

 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Curs Autocad - obiecte tridimensionale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSINFORMATICAAUTOCADmetode copiat
Comentarii

Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...