Genetica generala

Pret: 80 credite

Numar pagini: 25

Tip fisier: zip

Marime fisier: 81 kb

Genetica – ramura cea mai dinamica a biologiei, nascuta in secolul XIX prin magistrala opera a lui Johan Gregor Mendel (”Versuche ueber Pflanzen Hybriden” – publicata in 1865), a aparut ca stiinta la inceputul secolului trecut (a devenit domeniu de sine statator in anul 1900) si in doar cateva decenii a revolutionat intreaga biologie, explicand geneza intregii diversitati a lumii organice la nivel cromosomial si cu ajutorul biochimiei la nivel molecular, ajungand punct de reper in biologie, medicina, agronomie etc.

Genetica, termen provenit din grecescul gennao = "a naste", este perceputa drept disciplina biologica ce se preocupa cu studiul ereditatii, variabilitatii si determinismului caracterelor.
Ereditatea, din latinescul hereditas = "mostenire", reprezinta o calitate intrinseca a sistemelor biologice din nivelul individual de organizare si integrare a materiei vii, care asigura transmiterea nealterata, in sirul de generatii, a bagajului informational specific.

Variabilitatea, din latinescul variare = "a se schimba", reprezinta calitatea sistemelor biologice individuale, care permite schimbarea continutului informatiei ereditare, in sirul de generatii.

Cu mult inainte ca oamenii sa inceapa sa fie preocupati de mecanismele genetice ale transferului informatiei biologice de la celula la celula, de la parinti la urmasi sau de la generatie la generatie, ei au realizat selectia empirica a caracterelor, intervenind in sensul acumularii de beneficii pentru societatea umana (cresterea calitativa si cantitativa a productiei de lapte, oua, carne, lana, orez, bumbac, fiind doar cateva exemple). Printre primele dovezi ramase de-a lungul timpului, sunt cele apartinand epocii cultivatorilor de plante, a trecerii de la cules si vanat la cultivarea plantelor. Astfel, de la populatiile din Orientul Mijlociu, au ramas documente in piatra ce au condus la concluzia ca erau relativ comune lucrarile de selectie si ameliorare la animale, cat si polenizarea artificiala. Marturii de o deosebita profunzime despre fenomenul ereditatii ne parvin si de la civilizatia Greciei Antice, India, China, Roma Antica. A urmat apoi in Evul Mediu o perioada de stagnare a descoperirilor in biologie.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Genetica generala". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: BIOLOGIECURSgreva generala invatamant