Efecte izotopice in ciclul global al carbonului

Incarcat la data: 15 Iunie 2010

Autor: Cioba Alexandra

Pret: 80 credite

Numar pagini: 39

Tip fisier: zip

Marime fisier: 745 kb

In capitolul 2 sunt definite efectele izotopice, apoi sunt prezentate efectele izotopice la echilibru, efectele izotopice cinetice, precum si fenomenul de difuzie. Sunt descrise pe scurt mecanismele de fractionare a izotopilor carbonului in natura. Tot in capitolul 2 sunt caracterizate principalele rezervoare din ciclul carbonului: atmosfera, biosfera terestra, oceanele si sedimentele.

Capitolul 3 evidentiaza metodele experimentale cu ajutorul carora s-au studiat efectele izotopice in ciclul global al carbonului. Astfel, este prezentat modul de prelevare si preparare a tuturor tipurilor de probe (probe de aer atmosferic, materie organica, gaz din sol) utilizand metode consacrate din literatura de specialitate, dar care nu s-au mai folosit la noi in tara. Aceste probe au fost apoi analizate cu instrumente de ultima generatie, asa cum este spectrometrul de masa Delta V Advantage de la I.N.C.D.T.I.M, produs de firma Thermo Finnigan.

In capitolul 4 sunt prezentate rezultatele obtinute in studiul vegetatiei terestre ca si componenta a biosferei terestre. S-a determinat grupul de care apartine o specie de planta din punct de vedere al modului in care se realizeaza fotosinteza. S-a determinat presiunea partiala intercelulara a CO2 din frunze, precum si eficienta de utilizare a apei pentru plante cultivate in vitro, in vivo si plante crescute natural.

Tot in capitolul 4 sunt prezentate rezultatele studiului influentei umiditatii, a precipitatiilor, a efectului radioactivitatii si a altitudinii asupra a patru specii de licheni. Motivatia alegerii acestor plante a fost faptul ca lichenii adevarati bioindicatori de poluare.

Capitolul 5 infatiseaza modul in care compozitia izotopica a carbonului si oxigenului din carbonati da informatii despre evaluarea sedimentelor din punct de vedere al varstei geologice.

CUPRINS
1. Introducere
2. Efecte izotopice
3. Metode experimentale de studiu a efectelor izotopice in ciclul
global al carbonului
4. Efecte izotopice naturale in biosfera terestra
5. Efecte izotopice naturale in sedimente.
Studiu de caz - Determinarea paleomediilor de sedimentare in
Nord-Vestul Transilvaniei
6. Interactia intre diferite rezervoare de carbon. Studiu de caz
pentru schimburile intre biosfera terestra si atmosfera
7. Concluzii
Bibliografie selectiva

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Efecte izotopice in ciclul global al carbonului". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CHIMIECURSEFECTECARBONciclu de viata