Cursuri Comert

Preturi si concurenta

Definit in termenii cei mai generali, PRETUL reprezinta o suma de bani primita sau platita pentru cedarea, respectiv obtinerea unui bun sau serviciu. Sub aspect economic, pretul este expresia baneasca a valorii bunurilor sau serviciilor care fac...

Numar pagini: 108  |  Marime fisier: 373 kb

Ghid privind redactarea, sustinerea si evaluarea rapoartelor de cercetare stiintifica

In cadrul scolii Doctorale in Stiinte Economice a Universitatii din Craiova, si in conformitate cu Art. 64 din Codul studiilor universitare de doctorat, studentii doctoranzi solicita prezentarea progresului programului de cercetare stiintifica....

Numar pagini: 6  |  Marime fisier: 149 kb

Caracteristicile comertului international contemporan

Structura comertului international pe cele 2 mari grupe de produse: a) Comertul cu produse de baza:     1. produse alimentare Subgrupe: - produse alimentare animaliere (animale vii, carne si produse din carne, produse...

Numar pagini: 8  |  Marime fisier: 45 kb

Curs Managementul serviciilor

Sectorul serviciilor se afla intr-o continua schimbare si diversificare, motiv pentru care si abordarile teoretice sunt diferentiate si controversate. Tipologia diversa ingreuneaza stabilirea si aplicarea unor norme unitare pentru servicii, pe de...

Numar pagini: 87  |  Marime fisier: 375 kb

Tehnologia comerciala - concept, componente, tendinte de proiectare

Delimitarea domeniului tehnologiei comerciale reprezinta un demers stiintific care consta in clarificarea tuturor aspectelor de ordin teoretic si practic impuse de aceasta. Abordarea este de natura sistemica si priveste intreaga retea comerciala,...

Numar pagini: 147  |  Marime fisier: 895 kb

Tranzactii comerciale

Aparitia si dezvoltarea managementului ca stiinta a conducerii a fost istoriceste legata de o serie de fenomene cum ar fi: despartirea utilizarii capitalului de proprietatea asupra acestuia si deci de cresterea rolului specialistilor in conducerea...

Numar pagini: 98  |  Marime fisier: 107 kb

Bazele comertului - specializarea turism servicii

Pornind de la o succinta prezentare a evolutiei istorice a comertului spatiului European, prin capitolul de fata se urmareste, in primul rand, asigurarea posibilitatilor de a defini si intelege notiunea de comert, continutul activitatii de comert...

Numar pagini: 53  |  Marime fisier: 55 kb

Institutionalizarea sistemului comercial international

Al doilea razboi mondial a dus coeficientul de dizarmonie intre state la cel mai inalt nivel; S-a incercat inlocuirea confruntarii cu conlucrarea in plan financiar, bancar si comercial; in plan comercial s-a vizat crearea unei O.I.C. Proces esuat...

Numar pagini: 82  |  Marime fisier: 50 kb

Teoria avantajelor competitive ale natiunilor

Natura concurentei si a surselor de competitivitate difera de la o tara la alta si de la un sector la altul; locul optim pentru activitatile unei companii depinde de :strategia adoptata, gama de produse sau servicii, evolutiile tehnologice...

Numar pagini: 14  |  Marime fisier: 12 kb

Comertul cu DPI - particularitati

Ideile si cunostintele reprezinta o componenta tot mai importanta a CI; O parte tot mai mare din valoarea produselor de astazi este reprezentata de volumul de inventii, inovatii, design si testari pe care le incorporeaza; UE si-a propus prin...

Numar pagini: 11  |  Marime fisier: 8 kb

Teorii cu privire la comertul international

A. Teorii clasice Mercantilismul; Teoria avantajelor absolute( A. Smith); Teoria costurilor comparative de productie( D. Ricardo); Teoria dotarii natiunilor cu factori de productie( Modelul Hecksher-Ohlin) Mercantilismul A fost filozofia...

Numar pagini: 24  |  Marime fisier: 19 kb

Noii determinanti ai comertului cu servicii

Are la baza factori comuni si specifici si se defineste printr-o dinamica superioara celui cu bunuri; Natura tranzactiilor se modifica frecvent; Serviciile pot fi percepute ca activitati, ca performante si ca avantaje; Cea mai cunoscuta tipologie...

Numar pagini: 24  |  Marime fisier: 17 kb

Fundamentele noii diplomatii comerciale in conditiile globalizarii

Cursurile vor aborda problematica definitorie pentru evolutia comertului international ca flux al circuitului economic international; Disciplina se va finaliza cu un examen scris a carui pondere va fi de 60% din nota finala; Nota la seminarii va...

Numar pagini: 22  |  Marime fisier: 17 kb

Tranzactii comerciale internationale

O data cu formarea primelor granite nationale, afacerile internationale au fost conduse de natiuni sau individual. in multe cazuri, afacerile internationale, singure, au fost o forta majora in delimitarea granitelor si schimbarea istoriei...

Numar pagini: 91  |  Marime fisier: 174 kb

Comert Intern si International

1. Asigurarea posibilitatilor de a defini si intelege notiunea de comert. 2. Prezentarea evolutiei istorice a comertului in spatiul european. 3. Explicarea continutului si descrierea structurii activitatii de comert. 4. Prezentarea functiilor...

Numar pagini: 32  |  Marime fisier: 119 kb

Uzante diplomatice si de protocol

Inceputul istoriei diplomatiei se confunda cu inceputul istoriei civilizatiei , dar despre o diplomatie in adevaratul sens al cuvantului, nu se poate vorbi decat odata cu aparitia statului. Definita sintetic ca “stiinta sau arta...

Numar pagini: 100  |  Marime fisier: 250 kb

Referat Comertul international

In economia  mondiala au loc numeroase fluxuri economice de bunuri, servicii, capital, investitii, cunostinte, forta de munca. Dintre acestea, comertul reprezinta fluxul cu cea mai mare vechime, stabilitate si pondere. Comertul mondial...

Numar pagini: 13  |  Marime fisier: 39 kb

Logistica internationala: pregatirea marfii pentru livrare, documente, expeditia internationala

In literatura se face o distinctie intre ambalarea care are in principal o functie de vanzare sau comerciala, numita si conditionare (fr. conditionnement) si cea care are in principal o functie logistica- ambalare propriu-zisa. Conditionarea...

Numar pagini: 41  |  Marime fisier: 136 kb

Expertiza calitatii marfurilor de import-export

Expertul  (limba franceza)  este o persoana care poseda cunostinte temeinice intr-un anumit domeniu, adica un  specialist de mare clasa. Expertul este o persoana care poseda cunostinte aprofundate intr-un anumit domeniu, desemnata...

Numar pagini: 30  |  Marime fisier: 2206 kb

Politica promotionala si de stimulare a exporturilor

Masurile promotionale si de stimulare a exporturilor trebuie sa evidentieze interventia directa sau implicita a statului si sa genereze efecte asupra unor actori economici privati; Masurile promotionale se adreseaza utilizatorilor straini...

Numar pagini: 26  |  Marime fisier: 2984 kb

Investitii internationale

Investitiile internationale se impart in: Investitii straine directe; Investitii de portofoliu INVESTITII DIRECTE- sunt o categorie a investitiilor internationale care reflecta scopul unei entitati (firme) rezidente intr-o tara de a investi intr-o...

Numar pagini: 12  |  Marime fisier: 29 kb

Afaceri Electronice pe Internet

Obiectivul principal al cursului: Aprofundarea problemelor privind afacerile electronice intr-o structura adecvata a activitatilor si documentelor financiar-contabile la nivelul unitatilor regionale romanesti. Pregatirea si validarea competentelor...

Numar pagini: 53  |  Marime fisier: 723 kb

Marea distributie specializata

Incepand cu anii 1970, marea distributie specializata s-a dezvoltat considerabil in toate principalele tari europene.  Cresterea veniturilor caminelor a antrenat o puternica crestere si o diferentiere a consumului nealimentar, care a provocat...

Numar pagini: 17  |  Marime fisier: 26 kb

Marile magazine

Aceasta formula nespecializata de mari suprafete a traversat pana acum toate fazele ciclului sau de viata si a ajuns la maturitate. In Europa, manifestarea sa variaza de la o tara la alta, firmele punandu-si in practica diferitele strategii....

Numar pagini: 17  |  Marime fisier: 27 kb

Coca-Cola vs Pepsi

Un element foarte important pentru identitatea media a unei firme o reprezinta crearea logo-ului acesteia (sigla + slogan = logo). Logo-ul trebuie sa exprime unicitatea firmei, sa fie in ton cu domeniul de activitate al firmei, sa fie usor de...

Numar pagini: 7  |  Marime fisier: 202 kb

Tehnica operatiunilor de comert exterior

O data cu formarea primelor granite nationale, afacerile internationale au fost conduse de natiuni sau individual. In multe cazuri, afacerile internationale, singure, au fost o forta majora in delimitarea granitelor si schimbarea istoriei...

Numar pagini: 125  |  Marime fisier: 242 kb

Comertul international si concurenta imperfecta

Modelele prezentate in capitolele anterioare explica relatia dintre inzestrarea cu factori de productie a tarilor, respectiv tehnologia acestora si specializarea lor internationala, influenta acestei specializari asupra veniturilor factorilor si...

Numar pagini: 32  |  Marime fisier: 304 kb

Influenta culturii asupra modelelor de guvernanta corporatista

Interesul tot mai mare legat de problematica GC nu este un efect al modei de a fi in tendinte, nici un rezultat al hazardului; el se datoreaza evolutiei capitalismului occidental, in cadrul caruia piata si actionarii s-au localizat progresiv in...

Numar pagini: 7  |  Marime fisier: 107 kb

Suportul doctrinar al GFC

Urmare a sirului de scandaluri care au destabilizat functionarea sistemului financiar britanic, la Bursa de Valori de la Londra a fost demarata o ampla dezbatere privind GC, care s-a finalizat cu rapoarte intocmite de Cadbury (1992), R. Greenbury...

Numar pagini: 18  |  Marime fisier: 199 kb

Dimensiunea financiara a Guvernantei Corporatiste

Dezbaterile in jurul guvernantei corporatiste s-au intensificat in decursul anilor 1990, mai intai in tarile anglo-saxone, apoi in Europa continentala, pentru a se extinde la scara mondiala. Interesul public pentru o asemenea problema este...

Numar pagini: 16  |  Marime fisier: 149 kb

Rezultate 1 - 30 din 142
 
 
Inchide
Am uitat parola Cont nou
Conecteaza-te prin Facebook

Acum te poti conecta si prin contul tau de Facebook! Da click pe butonul de mai jos si introdu datele tale:

Login with Facebook