Marile magazine

Incarcat la data: 26 Aprilie 2010

Autor: Camy Camelia

Pret: 50 credite

Numar pagini: 17

Tip fisier: zip

Marime fisier: 27 kb

Aceasta formula nespecializata de mari suprafete a traversat pana acum toate fazele ciclului sau de viata si a ajuns la maturitate. In Europa, manifestarea sa variaza de la o tara la alta, firmele punandu-si in practica diferitele strategii.

1.1.1. Caracteristicile si fazele ciclului de viata ale formulei

Definitia de “mare magazin” difera adesea de la o tara europeana la alta. Pentru Asociatia internationala a marilor magazine (AIGM), este vorba de un punct de vanzare dispunand de cel putin 2500 m2 si de un asortiment larg si profund din diferite categorii de produse nealimentare. Este, in general, situat in centrul oraselor mari, ocupa una sau mai multe cladiri si se intinde pe mai multe etaje. Totusi, se intampla ca mari magazine sa fie deschise in centre comerciale cu dimensiuni importante.
   
Criteriul de marime minima este util pentru a distinge marele magazin de magazinul popular dar, incepand cu 2500 m2, se releva numeroase diferente intre punctele de vanzare dupa localizarea lor si intreprinderile care le exploateaza. Cele mai mari se gasesc, in mod evident, in metropolele europene (Londra, Paris, Berlin, Madrid - a se vedea tabelul 1), in vreme ce orasele mai putin importante se multumesc cu suprafete mai modeste.
   
Diversitatea asortimentului este o caracteristica esentiala a principalelor mari magazine dar, in toate cazurile, confectiile si textilele ocupa locul principal. Cu toate acestea, se constata mari diferente intre firmele din diverse tari: de exemplu, raionul alimentar poate varia considerabil. Punctele de vanzare mai mici, mai ales daca sunt situate in centre comerciale, au tendinta sa se specializeze in particular in confectii.
   
Marele magazin a aparut in secolul al XIX-lea, apoi s-a dezvoltat in cursul sec. al XX-lea, pana in anii `70, moment in care si-a atins maturitatea (dupa cum considerau Jeffreys si Knee in 1998); in continuare, a inceput sa cunoasca dificultati de crestere. incepand cu anii `90, se contureaza o revitalizare a acestor formule, ca urmare a restructurarilor centrelor oraselor in Europa.
  
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Marile magazine". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSECONOMIECOMERTmarile magazine
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...