Studiul istoriei artei

Incarcat la data: 03 Mai 2010

Autor: Miss Morandi

Pret: 80 credite

Numar pagini: 82

Tip fisier: zip

Marime fisier: 119 kb

5 (1 review)

Arta nu cunoaste nici frontiere geografice, nici limite temporare, ci isi confunda originile, existenta si durata cu cele ale societatilor omenesti, imbracand aspecte diferite, variabile si dificil de constrans in limite permiabiale, manifestarile artistice isi regasesc numitorul comun in simbolistica formelor si simbolurilor. Arta este prezenta in toate domeniile culturii si cunoasterii, incercarea de cuprindere a acestui domeniu imens face absolut necesara multiplicarea abordarilor. Printre acestea, tot ceea ce examineaza organizarea sociala imaginal, limbajul, stiintele si tehnicile ocupa un loc esential intr-un ansamblu in care istoria detine rolul fundamental.

in ceea ce priveste abordarea estetica a artei, in primul rand, trebuie sa se tina seama de anumite principii, cum ar fi cele legate de gen, stil, materie si continut iconografic. in ciuda presiunilor legate de arta in ultima perioada se fac simtite noi cautari artistice ajungandu-se pana la forme digitale de creatie.

1.3. Specificul artei

Arta este proprie omului; nu este surprinzator faptul ca dintotdeauna, dupa exemplul altor activitati speculative, arta ia servit omului la construirea propriei imagini si la situarea sa in timp si spatiu.
incepand cu secolul XV si mergand pana in secolul XIX a triumfat imitarea vizibilului si ordinea clasica care avea criterii ce devenisera deja canoane academice, ordine care impregneaza atat de puternic cultura incat se pune semnul egal intre frumos si operele lui Leonardo da Vinci sau Peter Paul Rubens. Se uita prea usor insa, faptul ca aceste categorii sunt fluctuante, spre exemplu: o icoana bizantina sau o marca africana, un desen din paleolitic sau o ceramica greceasca sunt considerate opere de arta din cu totul alte motive decat un tablou de Pablo Picasso. Ceea ce deosebeste, sunt destinatia, semnificatia si felul producerii. Practicile colectiilor sau ale muzeelor si cele ale conservarii continua sa creeze prapastie intre o opera de arta si mediul in care a aparut ea. Practic, indepartand opera de arta de sursa sa ii este schimbata destinatia, este fetisizata, este transformata doar intr-un obiect de delectare, care ii perturba functia originala si care nu serveste la alt ceva decat la orgoliul si egoismul detinatorului. Aceasta neantelegere anacronica apasa puternic asupra artei recente apreciata ca nefiind conforma normei umaniste.

O caracteristica proprie operelor de arta singularizeaza o istorie a formelor care de-a lungul timpului a produs neancetat efecte asupra altor opera de arta, acest fapt este redus indeobste in mod simplist la influente. Spre exemplu Cubismul lui Cezare, se origineaza in Impresionismul lui Cezare, iar acesta in Impresionismul lui Eugene Delacroix, iar acesta in principiul lui Rubens.

1.4. Cronologia Istoriei artei

in toate lucrarile de Istorie a artei exista obiceiul de-ai clasa incepand din Renastere pe artisti si operele lor dupa perioade, stiluri sau miscari artistice. Vom intalni, in special, in secolele XIX – XX din ce in ce mai multe isme . Daca aceste categorii estetice constituie repere comode si pot pune in discutie probleme serioase, in acelasi timp ele provoaca probleme false si necesita explicatii care uneori sunt indoielnice. Spre exemplu: notiunea de baroc stabilita in contextul secolului al XVII –lea, se vede uneori extinsa in mod curent la perioada Antichitatii hellenistice, la stilul Rococo, la Salvador Dali, astfel ea pierzandu-si mare parte din semnificatia originala.
in ceea ce priveste stilul, dese ori continutul explica titlul si nicidecum invers. Spre exemplu: Realismul, termen pe care Gustave Courbet l-a ales pentru a-si defini maniera, a capatat ulterior diverse alte semnifictii, conceptual fiind imbogatit cu noi sensuri si noi forme de exprimare artistica. Impresionismul tinde sa reduca la un numitor comun maniere foarte diferite cum ar fi cele ale lui Edouard Manet si Edgar Degas.

Cubismul, se poate regasii din diverse subperioade: ce-a reprezentata de Cezare. Anumite notiuni cum ar fi cele de conservatorism sau revolutie, in ceea ce priveste trecerea unui artist de la o perioada la alta, de la un concept la altul, ele au fost deseori supuse unor suspiciuni istoriografice sistematice ( Cezare – Impresionism/Cubism).

Cuprins:                                                                                        pagina

1. Introducere in studiul Istoriei artei……………………………………1
1.2. Legatura dintre gand si imagine…………………………….1
1.3. Specificul artei……………………………………………....1
1.4. Cronologia Istoriei artei……………………………………..2
1.5. Spatiile artei…………………………………………………3
2. inceputurile artrelor plastice: Preistoria……………………………….5
3. Arta Antichitatii……………………………………………………….8
3.1. Arta Egiptului Antic…………………………………………8
    3.2. Arhitectura Egiptului Antic………………………………….9
3.2.1. Piramidele si hipogeele…………………………….9
3.2.2. Templele egiptene………………………………...10
3.3. Sculptura egipteana…………………………………………11
3.4. Pictura egipteana……………………………………………13
3.5. Artele decorative……………………………………………13
4. Arta asiro-babiloniana si persana……………………………………..14
4.1. Arta akkadiana………………………………………………15
4.2. Sculptura in rondbos………………………………………...16
4.3. Arhitectura Babilonului……………………………………..16
4.4. Sculptura babiloniana……………………………………….17
4.5. Sculptura persana…………………………………………....18
5. Arta graca……………………………………………………………...19
5.1. Arta cretana………………………………………………….19
5.1.1.  Arhitectura cretana………………………………..20
5.1.2. Pictura cretana……………………………………..20
5.1.3. Sculptura cretana…………………………………..21
5.1.4. Ceramica cretana…………………………………..21
5.2. Arta miceniana……………………………………………….21
5.2.1. Arhitectura…………………………………………21
5.3. Arta greaca peninsulara……………………………………...22
5.4. Stilurile arhitecturii grecesti…………………………………22
5.4.1. Stilurile arhitectonice………………………………23
5.4.2. Acropole a Athenei………………………………...25
5.4.3. Teatrele grecesti……………………………………26
5.5. Sculptura……………………………………………………..26
5.5.1. Frontonul…………………………………………...27
5.5.2. Sculptura in rondbos……………………………….29
5.6. Pictura greaca………………………………………………...31
5.7. Ceramica greaca……………………………………………...32
6. Arta etrusca…………………………………………………………….34
6.1. Arhitectura etrusca…………………………………………...34
6.2. Sculptura etrusca……………………………………………..35
6.3. Pictura etrusca………………………………………………..36
6.4. Ceramica etrusca……………………………………………..36
7. Arta romana……………………………………………………………38
7.1. Arhitectura romana…………………………………………..38
7.2. Sculptura romana…………………………………………….41
7.3. Pictura romana……………………………………………….41
8. Arta bizantina…………………………………………………………..43
8.1. Arhitectura bizantina…………………………………………43
8.1.1. Arhitectura laica si militara………………………...45
8.2. Sculptura bizantina…………………………………………..45
8.3. Pictura bizantina……………………………………………..45
9. Arta araba………………………………………………………………47
9.1. Arhitectura si sculptura araba………………………………..47
10. Arta romanica………………………………………………………...51
10.1. Sculptura romanica…………………………………………54
10.2. Pictura romanica……………………………………………55
10.3. Artele decorative…………………………………………....55
11. Arta gotica…………………………………………………………….57
11.1. Arhitectura gotica…………………………………………..57
11.2. Sculptura gotica…………………………………………….59
11.3. Pictura gotica……………………………………………….60
11.4. Artele decorative……………………………………………61
12. Arta Renasterii I - Introducere -………………………………………62
12. Arta Renasterii II..................................................................................69
12.1. Arhitectura Renasterii............................................................70
12.2. Sculptura Renasterii...............................................................71
12.3. Pictura Renascentista.............................................................73
12.3.1. Giotto......................................................................73
12.3.2. Masaccio.................................................................74
12.3.3. Sandro Botticelli.....................................................74
12.3.4. Piero della Francesca..............................................75
12.3.5. Andrea Mantegna...................................................75
12.3.6. Leonardo da Vinci..................................................76
12.3.7. Raffael Sanzio da Urbino.......................................77
12.3.8. Michelangelo Bonarroti..........................................77
12.3.9. Tizian......................................................................78
12.4. Artele decorative ale Renasterii.............................................78
13. Concluzii...............................................................................................78
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Studiul istoriei artei". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSARHITECTURAistoria arteiexpozitie de sculptura
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...