Teorii asupra jocului

Incarcat la data: 25 Februarie 2010

Autor: orosz talida

Pret: 50 credite

Numar pagini: 12

Tip fisier: zip

Marime fisier: 18 kb

5 (1 review)

Primele teorii asupra jocului sunt legate de numele lui Schaller, Schiller, Spencer, Hall sau Ch. Buhler. Astfel dupa Schaller (apud Claparede, 1975) jocul este o recreare care serveste la repauzarea organismului sau a spiritului obosit, idee contrazisa insa de faptul ca oboseala nu indeamna la joc ci dimpotriva la pauza sau ca vedem copii ce se joaca imediat dupa ce se scoala.

Schiller si Spencer sustin ideea „surplusului de energie”, jocul fiind „consumarea energiilor necheltuite in treburile legate de exigentele profesionale in cazul adultului si de cele scolare in cazul copilului” (Margineanu, 1941, p. 239). Copilul dispunand de mai multa energie se joaca mai mult. Spre deosebire de P. Janet care considera jocul ca o „activitate redusa”, H. Spencer (apud Wallon, 1975) il considera rezultatul unei activitati supraabundente, sarcinile curente care nu au epuizat toate resursele. Jocul este astfel trait ca o reluare a entuziasmului fata de activitatile practice, el reprezinta folosirea libera si punerea la punct a anumitor disponibilitati functionale. Jocul devine in acest caz o exersare a organelor si functiilor copilului absolut necesare procesului de maturizare prin care se actualizeaza potentialitatile native.

Spre deosebire de acestia, S. Hall sustine teoria „atavismului” potrivit careia jocurile evolueaza in timpul copilariei aproape la fel cum au evoluat activitatile similare in cursul evolutiei umanitatii, jocul este astfel un exercitiu necesar disparitiei tuturor functiilor rudimentare devenite inutile „asa cum mormolocul isi misca coada spre a scapa de ea” (Claparede, 1975, p. 61). Instinctul de vanatoare sau de razboi care se manifesta in jocurile copiilor duc cu gandul la tehnicile primitive ca aceea a folosirii prastiei sau arcului. Prin urmare ontogeneza reproduce filogeneza (Wallon, 1975). Jocul, dupa Hall, exercita multe functii atavice care vor disparea odata cu varsta adulta „asa cum cozile mormolocilor trebuie sa se dezvolte si sa intre in functiune ca un stimul pentru dezvoltarea picioarelor care altminteri nu ar ajunge niciodata in stare de maturitate” (Claparede, 1975, p. 62). Abordand jocul in aceeasi maniera Reaney (1914) (apud Claparede, 1975) sustine ca trebuie luata in considerare teoria recapitularii, deoarece aceste jocuri reprezinta activitati fizice pentru stadiile cele mai primitive ale umanitatii. Este propusa astfel o paralela intre jocurile copiilor si perioadele de evolutie a umanitatii:
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Teorii asupra jocului". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSPSIHOLOGIEDIDACTICAPublica-teorii
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...