Comportamentul consumatorului de turism

Incarcat la data: 21 Aprilie 2010

Autor: lungu svetlana

Pret: 80 credite

Numar pagini: 36

Tip fisier: zip

Marime fisier: 25 kb

Prin comportamentul consumatorului de turism vom intelege ansamblul actelor, atitudinilor si deciziilor sale privind alegerea, cumpararea si consumarea produselor si serviciilor turistice, precum si reactiile sale post-consum.


    
Comportamentul consumatorului este influentat de o multitudine de factori de natura psihologica, sociala, culturala si chiar naturala, care pot fi grupati in trei clase mari: factori personali, factori sociali si factori situationali. O sinteza a acestora este prezentata in tabelul de mai jos.



Acestia sunt cunoscuti si sub denumirea de factori psihologici sau de variabile explicative individuale si tin nemijlocit de fiinta consumatorului de servicii turistice. ii vom trece in revista in ordinea din tabel.



    Personalitatea turistului. Personalitatea este formata din ansamblul caracteristicilor, credintelor, convingerilor, obiceiurilor care reprezinta un raspuns coerent si stabil al persoanei respective la stimulii din mediul exterior si care il deosebesc de ceilalti indivizi. in functie de personalitate putem distinge:


-    clienti ezitanti (care au nevoie de multe argumente pentru a se convinge) si clienti hotarati;


-    clienti calmi si clienti nervosi si agresivi (pentru care serviciile trebuie sa fie ireprosabile);


-    clienti activi (care au nevoie de posibilitati de miscare si sport pe durata sejurului) si clienti pasivi (care doresc cu prioritate conditii bune de odihna);


-    clienti pozitivisti (optimisti) si clienti negativisti (pesimisti) s.a.m.d.


Materialele promotionale ale firmei vor fi redactate tinand cont de personalitatea clientilor carora li se adreseaza, pentru ca acestia sa se regaseasca in ele.



Imaginea despre sine. Reprezentarea pe care o persoana si-a creat-o despre sine isi pune in foarte mare masura amprenta asupra comportamentului. Astfel, de exemplu:


-    persoanele care vor sa para sobre solicita servicii de calitate buna, dar in acelasi timp evita extravagantele, se arata incantate daca opiniile si sugestiile lor sunt luate in considerare;


-    persoanele care afiseaza o imagine a bunastarii solicita servicii de lux, aratandu-se mai putin zgarciti cu banii (mai ales in prezenta altora);


-    persoanele care se vor sportive vor fi atrasi de posibilitatile existente pentru a face, la vedere, sport s.a.m.d.



Textul de mai sus reprezinta un extras din "Comportamentul consumatorului de turism". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSTURISMECONOMIECOMPORTAMENTPUBLICITATEINTRODUCEREconsumator
 
 
Inchide
Am uitat parola Cont nou
Conecteaza-te prin Facebook

Acum te poti conecta si prin contul tau de Facebook! Da click pe butonul de mai jos si introdu datele tale:

Login with Facebook