Preturi si concurenta

Incarcat la data: 19 Mai 2013

Autor: Griga Narcisa

Pret: Gratuit

Numar pagini: 87

Tip fisier: zip

Marime fisier: 100 kb

Mecanismul autonom al preturilor si interdependenta acestuia in raport cu celelalte segmente ale economiei nationale


Pretul reprezinta cantitatea de moneda platita pentru achizitionarea de bunuri si servicii in cadrul relatiilor bilaterale de piata. Conditia esentiala a formarii pretului o constituie existenta schimbului.
Economia de piata este caracterizata prin existenta urmatoarelor elemente:

  • unitatile economice autonome;
  • relatiile de vanzare-cumparare intre unitati;
  • pretul liber (manifestarea concurentei legale).
  • in economia planificata, autonomia limitata a intreprinderilor, subordonate planului national unic, a condus a stabilirea unor preturi fixe sau limitate de catre stat.


Intelegerea notiunii de pret necesita definirea notiunii de valoare. Exista doua teorii cu privire la valoare, si anume:

a) Teoria obiectiva - conform acesteia, valoarea este definita de caracteristicile intrinseci ale unui bun obtinut prin munca si de relatiile producator-consumator si consumator-obiectul material al bunului, fiind data de munca incorporata in marfa si de utilitatea marfii. Valoarea de schimb a bunurilor este data de cantitatea de munca necesara pentru obtinerea lor, performantele tehnico-calitative, importanta si raritatea bunurilor.

Conform economiei politice clasice, munca este singura care serveste la aprecierea si compararea valorii marfii. Astfel, pretul natural (real) al marfii este dat de munca, iar pretul nominal este dat de cantitatea de bani. in pret intervin si elemente de acumulare a capitalului (profit) si de fiscalitate. Sustinatorii acestei teorii se gasesc pe pozitia producatorilor.

b) Teoria subiectiva - apeleaza la valoarea estimativa pe care consumatorul o ataseaza bunurilor, determinata de gradul de satisfacere a nevoilor de consum, calitatea si raritatea bunurilor. Valoarea estimativa medie se transforma in valoare de schimb cand se evalueaza in pret. Sustinatorii acestei teorii se afla pe pozitia consumatorilor.

 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Preturi si concurenta". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: Cursuricurs economiepret si concurenta
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...