Previziunea si planificarea strategica a afacerii

Incarcat la data: 29 Iulie 2010

Autor: lucrari licenta

Pret: 80 credite

Numar pagini: 80

Tip fisier: zip

Marime fisier: 631 kb

In orice intreprindere umana, preocuparea pentru anticiparea demersului evenimentelor ocupa un loc de capatai. Nimeni nu investeste un efort de resurse fara sa-l puna in cumpana cu rezultatele scontate, in raport cu obiectivele urmarite. Aceasta investigare spre noi orizonturi - tot mai ampla si mai diversificata - a capatat de-a lungul timpului denumiri diferite, unele cu caracter sinonim, iar altele cu sensuri mai mult sau mai putin apropiate.

Amploarea si diversificarea lucrarilor anticipative, ca si a terminologiei ce le insoteste, s-au dovedit a fi un rezultat firesc al dezvoltarii stiintei si al continuei sale ramificari. Iar o stiinta, in orice domeniu, are, ca functie imanenta, si pe aceea de a anticipa destinul propriilor descoperiri si inovari, ca si efectele lor asupra conditiei umane. Fara aceasta capacitate anticipativa, o investigare, oricat de sofisticata ar fi ea, nu poate avea statut de stiinta, de sistem de cunostinte pus in slujba progresului societati.

2.  In aceste conditii au proliferat si termenii practicati in cercetarea si descifrarea evolutiilor in viitor a diverselor componente ale lumii materiale si ale vietii sociale, prin urmare si in economie.
Un astfel de termen este predictia (de la latinescul „predictio" si frantuzescul „prediction"), care a avut si are sensul de prezicere sau de prevestire, adica de anuntare a ceva ce urmeaza sa se intample in mod implacabil, ca efect al unor forte supranaturale sau al conjunctiei unor factori cosmici ce actioneaza independent de vointa noastra (de exemplu, eclipse, cicloane s.a.). Acest termen a fost utilizat cu predilectie in Evul Mediu, dar are si in prezent unele reverberatii, indeosebi mistice.

Un alt termen este prospectiva (de la frantuzescul „prospective"). El semnifica un studiu asupra viitorului, pe baza analizarii si interpretarii unor factori stiintifici, tehnici, economici, sociali, naturali, in vederea stabilirii influentei acestor factori asupra dezvoltarii lumii moderne. Astfel de studii prospective (utilizate in viitorologie) ofera indicii pentru organizarea prezentului in conformitate cu cerintele de viitor. Initiatorul acestei metode este filosoful francez Gaston Berger.

CUPRINS
CUPRINS    2
CAPITOLUL I. PREVIZIUNEA – COMPONENTa A MANAGEMENTULUI AFACERILOR    3
1.1. Delimitari conceptuale ale previziunii    3
1.2. Necesitate si posibilitate in activitatea previzionala    6
1.3. Activitatea previzionala si dezvoltarea durabila    11
1.4. Previziunea ca stiinta    13
Previziunea si planificarea     15
     17
CAPITOLUL II.  BUGETELE iNTREPRINDERII    19
 2.1. Bugetul, instrument de planificare a afacerii    19
 2.2. Sistemul bugetar al intreprinderii    21
 2.3. Consideratii generale privind bugetul vanzarilor    23
 2.4. Tehnicile de extrapolare    24
 2.5. Tehnicile explicative de previziune    27
 2.7. Elaborarea bugetului vanzärilor    28
CAPITOLUL III. BUGETUL PRODUCtIEI    29
 3.1. Elaborarea planului de productie    29
 3.2. Previziunea (antecalculatia) costurilor de productie    30
 3.3. Bugetul activitatilor administrative    31
 3.4. Previziunea echilibrului financiar prin metoda normativa    34
CAPITOLUL IV  PREVIZIUNEA FLUXURILOR DE TREZORERIE    36
4.1. Necesitatea previziunii fluxurilor de trezorerie    36
 4.2. Modele previzionale ale fluxurilor de trezorerie    38
  4.2.1. Bugetul de trezorerie    38
   4.2.1.1. Buget de trezorerie - concept si elaborare    40
 4.2.1.2. Previziunea incasarilor si platilor    47
CAPITOLUL V.  TEORIA PLANIFICaRII STRATEGICE    51
5.1. Definirea si elementele strategiei    51
5.2. Elementele planificarii strategice    54
2) Alegerea strategica    60
3) Implementarea strategiei    67
CAPITOLUL VI. MODELE DE PLANIFICARE STRATEGICa    68
6.1.  Necesitatea planificarii strategice    69
6.2. Forme de planificare strategica    70
6.3. Modele de planificare strategica    72
1. Modelul A. Desremaux    72
2. Modelul M. Marchesnay    73
3. Modelul G. A. Cole    75
4.  Modelul H. Mintzberg    77
6.4. Particularitati ale utilizarii modelelor de planificare strategica pentru organizatiile din Romania    79
BIBLIOGRAFIE    80

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Previziunea si planificarea strategica a afacerii". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.