Comportament Organizational

Incarcat la data: 08 Martie 2010

Autor: licente_2010

Pret: 100 credite

Numar pagini: 89

Tip fisier: zip

Marime fisier: 370 kb

Comunicarea - schimbul de informatii, idei si sentimente - a fost definit ca un proces interpersonal de transmitere si receptie de simboluri care au atasate intelesuri. Comunicarea este deci acel fenomen care permite crearea de legaturi intre oameni, intre organizatii si intre organizatii si oameni, legaturi de esenta informationala. Comunicarea este vitala in fiecare dintre functiile managementului.

Unii specialisti au ajuns la concluzia ca aceasta face parte dintre elementele manageriale importante, si anume:
comunicarea (schimb de informatii de natura diferita pe cale orala si scrisa), care ocupa aproximativ o treime din timpul de lucru;  managementul traditional (planificare, luare de decizii si control), care ocupa aproximativ tot o treime din timpul de lucru; coordonarea (interactiunea, tot prin comunicare, cu cei din jur, din interior si exteriorul organizatiei), care ocupa in jur de o cincime din timp; managementul resurselor umane (motivare/incurajare, sfatuire/disciplinare, controlul conflictului, angajare de personal).

Toate actiunile manageriale au ca support fundamental dintre elementele fundamentale mentionate, comunicarea. Prin comunicare managerul poate asigura circulatia informatiei; iar informatia corecta si utila trebuie sa ajunga la locul potrivit in momentul potrivit astfel ca eforturile sa se interactioneze. in general se considera ca prin comunicare se intelege un proces de transmitere a informatiilor, sub forma mesajelor simbolice, intre doua sau mai multe persoane, unele cu statut de emitator, altele cu statut de receptor, prin intermediul unor canale specifice.

Orice proces de comunicare presupune existenta urmatoarelor componente:
- Emitentul, poate fi orice persoana (manager sau executant), care detine informatii, idei, intentii si obiective si initiaza comunicarea. Acesta formuleaza mesajul, alege limbajul, receptorul si mijlocul de comunicare.
- Receptorul, poate fi orice persoana (manager sau executant) sau grup de persoane, care primeste mesajul. Importanta receptorului intr-o comunicare nu este mai mica decat a emitentului. Reusita comunicarii depinde de adecvarea continutului si a formei de exprimare a mesajului la capacitatea de perceptie sau de intelegere a receptorului, la starea sa sufleteasca.
- Mesajul reprezinta forma fizica a informatiei transmise, ce imbraca mai multe ipostaze-verbala si nonverbala-sau simbolul sau ansamblul de simboluri transmise de emitator catre receptor.
- Contextul situational sau mediul este o componenta adiacenta care poate influenta calitatea comunicarii. El se refera la spatiu, timp, starea psihica, interferentele zgomotelor, temperaturilor, imaginilor vizuale care pot distrage atentia, pot provoca intreruperi, confuzii.
- Canalul de comunicare este calea de transmitere a informatiei, strans legata de mesaj, sau.de traseele pe care circula mesajele. Ele pot fi: canale formale sau oficiale si canale informale sau neoficiale.

CUPRINS

Capitolul 1: Comunicarea
1.Definitia comunicarii si elementele procesului de comunicare
2.Functii ale comunicarii
3.Modele de comunicare
4.Obstacole in calea comunicarii
5.Mediul de comunicare
6.Canalele de comunicare
7.Retele de comunicare
8.Relatiile de comunicare
Capitolul 2: Luarea deciziei
1.Definitia deciziei
2.Conditiile elaborarii deciziei
3.Tipuri de decizii
4.Categorii de participanti la fundamentarea si adoptarea deciziei
5.Elementele procesului decizional
6.Principiile adoptarii deciziei
Capitolul 3: Conflictul in cadrul organizatiei
1.Introducere
2.Definirea conflictului
3.Tipuri de conflicte
4.Surse de conflict
5.Modele de conflict
6.Modul de manifestare
7.Etapele manifestarii conflictului
8.Strategii in managementul conflictelor
Capitolul 4: Cultura organizationala
1.Conceptul, determinantii si manifestarea culturii organizationale
2.Necesitatea si utilitatea analizei culturii organizationale
Capitolul 5: Motivatia
1. Introducere
2. Natura motivatiei umane
3. Abordari ale motivatiei
4. Teorii motivationale de continut
    Ierarhia trebuintelor (Maslow)
    Teoria ERG a lui Alderfer
    Modelul motivatiei de realizare a lui McClelland
    Teoria bifactoriala (Herzberg)
5. Teorii motivationale procesuale
    Teoria asteptarilor (Vroom)
    Teoria echitatii (Adams)
6. Integrarea diferitelor teorii motivationale






Capitolul 6: Lider si leadership
1. Putere si autoritatea. Competenta
2. Liderul
3. Lideri si manageri
4. Leadership-ul
5. Comportamentul liderilor
6. Delegarea
7. Comportamentul etic al liderilor
Capitolul 7: Managerii
1. Definirea managerului
2. Stilurile  de conducere (aspecte generale)
3. Teorii privind stilurile de conducere
4. Aspecte ale muncii managerului

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Comportament Organizational". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMANAGEMENTcomportament organizational
Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien bej deschis cu detalii din dantela, armatura si bretele ajustabile. 48% poliamida, 44%...
Chiloti Triumph Anna Dark Blue Chiloti Triumph Anna Dark Blue .. 82% poliamida, 18% elastan
Chiloti Triumph Erin Dark Beige Chiloti Triumph Erin Dark Beige .. 82% poliamida, 18% elastan