Managementul inovatiei si transferului tehnologic

Incarcat la data: 05 Noiembrie 2010

Autor: simona

Pret: 100 credite

Numar pagini: 94

Tip fisier: zip

Marime fisier: 664 kb

Primii pasi in studiul unei probleme trebuie sa vizeze cunoasterea principalilor termeni cu care se opereaza. De aceea, trebuie sa ne apropiem de sensurile pe care le-au dat specialistii unor concepte cum ar fi: creatie, creativitate, creatie tehnica, inventica, inventie, inovare etc.

In limba romana, termenul de creatie se refera la actiunea de a crea, cat si la produsul propriu-zis al activitatii creatoare. Reflectand asupra semnificatiei generale a termenului de creatie, vom vedea ca avem de-a face cu un proces psihic de identificare a unor posibilitati de interventie asupra cunostintelor acumulate prin studiu sau prin experienta, rezultatul fiind un bun material sau spiritual, util o anumita perioada. Deci, exista creatie artistica, stiintifica, tehnica etc.

Un alt termen inrudit cu cel de creatie este creatica, care reprezinta stiinta si arta simularii proceselor de creatie cu ajutorul unor complexe mijloace de calcul. Creatologia este, dupa prof. Paul Popescu-Neveanu, o disciplina stiintifica complexa, ce se ocupa cu tehnicile, procesele si formele creatiei.

Cuprins
1. NOTIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND BAZELE INOVATIEI SI
TRANSFERULUI TEHNOLOGIC..........................................................................5
1.1. Principalele concepte cu care se opereaza in studiul inovatiei si transferului
tehnologic.............................................................................................................................. 5
1.2. in ce masura ne ajuta gandirea in procesul de inovare?............................................. 7
2. NECESITATEA EXERCITaRII SISTEMATICE A UNEI ACTIVITaTI
INOVATIVE..............................................................................................................9
2.1. Asigurarea unei continuitati firesti pentru preocuparile tehnice creative ale
poporului roman ..................................................................................................................... 9
2.2. Contextul international privind activitatea inovativa din perspectiva integrarii euroatlantice
a romaniei .............................................................................................................. 10
2.3. Dezvoltarea unei viziuni cu privire la S.I. – S.C. in Romania de pe pozitiile
valorificarii potentialului creativ pentru o dezvoltare durabila............................................ 11
2.4. Valorificarea potentialului creativ in context romanesc .......................................... 12
3. FACTORII CARE INFLUENTEAZa CAPACITATEA DE INOVARE.........16
3.1. Cauzele care determina inovarea la nivelul intreprinderii ....................................... 16
3.2. Etape si subetape ale unui proces de inovare ........................................................... 28
4. TEHNICI Sl METODE INTUITIVE DE STIMULARE A CREATIVITaTII
31
4.1. Ce sun tehnicile si metodele de stimulare a creativitatii? ............................................. 31
4.2. Tehnici bazate pe modificarea pozitiei de examinare a problemei ............................... 33
5. IDENTIFICAREA SI SELECTAREA TEMELOR DE INOVARE..............40
5.1. Importanta identificarii temelor .................................................................................... 40
5.2. Tipuri de obiective ........................................................................................................ 40
5.2.1. Obiective impuse, obiective autoformulate............................................................ 40
5.2.2. Obiective realizabile - obiective nerealizabile ....................................................... 44
5.3. Circumstante favorabile pentru identificarea unor teme de inovare ............................. 47
5.3.1. Succesele neasteptate ............................................................................................. 47
5.3.2. Falimentele neasteptate .......................................................................................... 48
5.3.3. Evenimente interne sau externe neprevazute ......................................................... 49
5.3.4.Slabiciuni ale procesului ......................................................................................... 50
5.3.5. Schimbari structurale in domeniu / piata................................................................ 52
6. INFORMAREA iN PROCESUL DE INOVARE...............................................53
6.1. Importanta si caracteristicile generale ale informarii .................................................... 53
6.2. Subetape ale informarii ................................................................................................. 55
4
6.3. Clasificarea generala a documentelor ........................................................................... 59
6.4. Consultarea documentelor............................................................................................. 60
6.4.1. Consultarea revistelor de referate, a revistelor de titluri, a revistelor de recenzii si
de semnalare..................................................................................................................... 60
6.4.2. Consultarea descrierilor de inventii........................................................................ 62
6.4.3. Consultarea cataloagelor de produse, a prospectelor si a reclamelor..................... 69
6.4.4. Consultarea articolelor publicate in periodice........................................................ 70
6.4.5. Consultarea tezelor de doctorat, a rapoartelor stiintifice si tehnice ....................... 71
6.4.6. Consultarea literaturii de referinta.......................................................................... 73
6.5. Retinerea unor informatii utile ...................................................................................... 75
7. ETAPE INTERMEDIARE ALE PROCESULUI DE INOVARE.....................77
7.1. Subetapa operationala ................................................................................................... 77
7.1.1. Abordare creativa sau rutiniera .............................................................................. 77
7.1.2.Lucrul cu schite ....................................................................................................... 77
7.1.3.Lucrul cu modele sau prototipuri ............................................................................ 78
7.2. Etapa de incubatie ......................................................................................................... 79
7.2.1. Definire, caracteristici generale.............................................................................. 79
7.2.2. Interpretari psihologice privind etapa de incubatie ................................................ 80
7.3. Iluminarea..................................................................................................................... 82
7.3.1. Conditii de producere ............................................................................................. 82
7.3.2. Modalitati de favorizare sau de stimulare a iluminarii........................................... 85
7.4. Etapa de verificare......................................................................................................... 86
8. VALORIFICAREA INVENTIILOR..................................................................89
8.1. Posibilitati de valorificare a inventiilor......................................................................... 89
8.2. Inventatorul ca transmitator al drepturilor sale asupra unei inventii............................. 92
BIBLIOGRAFIE......................................................................................................95
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Managementul inovatiei si transferului tehnologic". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMANAGEMENTINOVATIE
Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien Triumph Julia Light Beige Sutien bej deschis cu detalii din dantela, armatura si bretele ajustabile. 48% poliamida, 44%...
Chiloti Triumph Anna Dark Blue Chiloti Triumph Anna Dark Blue .. 82% poliamida, 18% elastan
Chiloti Triumph Erin Dark Beige Chiloti Triumph Erin Dark Beige .. 82% poliamida, 18% elastan