Managementul Proiectelor Economice

Incarcat la data: 08 Martie 2010

Autor: licente_2010

Pret: 100 credite

Numar pagini: 223

Tip fisier: zip

Marime fisier: 354 kb

Conform unei acceptiuni a Asociatiei Americane de Management, managementul presupune: a obtine rezultate prin altii, asumandu-se responsabilitati pentru aceste rezultate; a fi orientat spre mediul inconjurator; a lua decizii vizand finalitatea firmei; a avea incredere in subordonati, incredintandu-le  responsabilitati pentru rezultatele vizate a fi obtinute, a le recunoaste posibilitatea de a gresi si a primi favorabil initiativele lor, a descentraliza sistemul organizatoric si a aprecia oamenii in functie de rezultatele obtinute.

In cadrul managementului anglo-american, viziunea asupra managementului este una pragmatica. Acest pragmatism este bine reflectat de David A. Statt care defineste managementul ca fiind “capacitatea utilizarii cu maximum de eficienta a resurselor disponibile la un moment dat, pentru atingerea unor rezultate maxime.” (David A. Statt, 1991). O definitie asemanatoare prezinta nord americanii Reece si O`Grady care definesc managementul ca “procesul de coordonare a resurselor umane, informationale, fizice si financiare in vederea realizarii scopurilor organizatiei”. Longenecker si Pringle desemneaza managementul ca fiind “procesul de obtinere si combinare a resurselor umane, financiare si fizice in vederea indeplinirii scopului primar al organizatiei – obtinerea de produse si servicii dorite de un anumit segment al societatii” (O. Nicolescu, I. Verboncu, 1995, p. 17).
Alte definitii ale managementului:
M.H.Mescon, M. Albert, Fr. Kedouri considera ca “Managementul este procesul de planificare, organizare, antrenare si control al eforturilor membrilor unei organizatii si folosirea altor resurse organizationale pentru atingerea scopurilor organizationale”.
A.M. Hitt, R.D.Middlemist si R.L. Mathis sustin ca “Managementul reprezinta integrarea si coordonarea eficace si eficienta a resurselor in scopul atingerii obiectivelor dorite” (Helfer J.P., s.a., 1996).CUPRINS

           
1. managementul proiectelor                 7
1.1. Abordari privind conceptul de management si proiect          7
1.2. Tipologia societatilor comerciale                  9
1.3. Etapele constituirii unei societati comerciale             15
1.4. Controlul societatilor comerciale                 27
1.5. Definitia intreprinderilor mici si mijlocii                29
1.6. Aspecte legislative privind  I.M.M.-urile din Romania        30
    1.6.1. I.M.M.-urile din romania in programul national pentru aderarea romaniei la U.E.                        33
    1.6.2. Programe europene pentru favorizarea dezvoltarii
IMM-urilor                                 41
1.7. Analiza persoanelor potential interesate/afectate/implicate.
Stakeholder                                43
1.8. Documente necesare functionarii legale                 44

2. PROIECTAREA POLITICII ORGANIZATORICE ŞI MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE            47
2.1. Structura organizatorica a intreprinderii                 47
2.2. Definirea structurii organizatorice si a elementelor fundamentale
ale acesteia                                47
2.3. Legaturi structurale in intreprinderi                 49
2.4. Delegarea de autoritate si responsabilitatea             50
2.5. Tipuri de structuri organizatorice                     52
2.6. Proiectarea si reprezentarea structurii organizatorice         56
2.7. Etapele proiectarii structurii organizatorice             57
2.8. Strategia de personal                         63
2.9. Regulamentul de ordine interna al firmei             64
2.10. Fisa postului                             65
2.11. Portretul robot  al angajatului                     66
2.12. Surse de recrutare a personalului                 67
2.13. Conceperea anunturilor pentru recrutarea personalului     67
2.14. Analiza cv-urilor si a recomandarilor                 68
2.15. Intervievarea candidatilor                     69
2.16. Concluziile interviului pentru angajare                 71

3. ANALIZA INTERNa ŞI EXTERNa A FIRMEI             74
3.1. Analiza punctelor forte si slabe ale firmelor             74
3.2. Planul de marketing                         85
3.3. Analiza pietei                             86
3.3.1. Definirea portretului clientilor-tinta             87
3.3.2. Analiza concurentei                     88
3.3.3. Diferentierea fata de concurenta             89
3.3.4. Stabilirea obiectivelor de marketing             90
3.4. Elaborarea strategiei de marketing                 91
3.5. Distributia produsului/serviciului                 91
3.6. Programul de promovare                         92
3.7. Publicitatea                             93

4. PLANIFICAREA PROIECTULUI                 99
4.1. Planificarea eficienta                         103
4.2. Organizarea timpului                         105
4.3. Analiza timpului                             106
4.4. Buget, definitie, strategie                     124
4.5. Elaborare buget                             125
4.6. Diagrama Gantt si Pert, definitie, concept, realizare         127

5. PLAN DE AFACERI                         136
5.1. Obiectivele proiectului economic                136
5.2. Analiza externa si interna                        136
5.3. Planul de afaceri                             142
5.3.1. Descrierea afacerii                    142
    5.3.2. Planul de marketing                    144    5.3.3. Planul managerial                    146
    5.3.4. Planul de management financiar            146

6.STUDII DE CAZ                             152
6.1. Continutul planului de afaceri pentru finantare SAPARD    152
6.2. intomirea unui plan de afaceri                    174
6.3.Studiu de fezabilitate al proiectului de investitii         190
6.4. Proiectarea unei sectii de piese auto                194

ANEXE                                 223

BIBLIOGRAFIE                             233

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Managementul Proiectelor Economice". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMANAGEMENTproiecte economice
Bustiera pentru fitness Dri-Fit Swoosh Bustiera pentru fitness Dri-Fit Swoosh Caracteristici Tip: bustiera Sustinere: medie Gen: femei Colectie: Spring-Summer - Autumn-Winter...
Pantofi sport tricotati Tanjun Pantofi sport tricotati Tanjun Caracteristici Pentru: fete Culoare: negru Imprimeu: uni Stil: casual Tip talpa: plata - joasa...
Tenisi de piele cu detalii peliculizate Jaysen Tenisi de piele cu detalii peliculizate Jaysen Caracteristici Tip: tenisi Culoare: alb Stil: casual Material: piele intoarsa - piele Varf:...