Riscuri in afaceri

Incarcat la data: 24 Iunie 2014

Autor: Patricia Cîrmuz

Pret: 50 credite

Numar pagini: 2

Tip fisier: zip

Marime fisier: 154 kb

Miopia este o afectiune a vederii care reduce capacitatea de a identifica cu claritate lucrurile din jurul nostru la cele aflate in apropiere, cele aflate la distanta aparandu-ne in mod neclar, incetosat. Daca ne referim acum la „vederea” in afaceri a intreprinzatorului sau a managerului, putem spune ca miopia il face sa nu vada „clar” (sau poate deloc) aspectele de interes pentru afacere care se afla „la distanta”. „Distanta” se poate „masura” pe mai multe dimensiuni, pe trei dintre ele amintindu-le acum, aici.

Dimensiunea temporala este una in raport cu care noi, romanii, suntem mai miopi ca altii datorita unei caracteristici a culturii noastre nationale: orientarea pe termen scurt. si altii sunt miopi din perspectiva temporala, daca ar fi sa ne gandim doar la focarul care a declansat actuala criza economica: industria serviciilor financiare din America, unde goana dupa profituri mari si obtinute repede a declansat o criza financiara care s-a raspandit cu repeziciune in toate industriile si in toata lumea. Dar faptul ca si altii gresesc nu ne este de mare utilitate decat in masura in care ne ajuta sa nu gresim la fel.


Opinia lui Michael Porter citata mai sus subliniaza importanta evitarii acestui tip de miopie. Evident ca avem circumstante atenuante pentru a fi miopi: noi, oamenii, suntem conditionati genetic sa nu actionam ci sa ne adaptam atunci cand schimbarile din jurul nostru au loc lent. Ca urmare, tindem sa minimalizam importanta unor oportunitati sau riscuri situate departe in viitor, chiar daca au consecinte potential semnificative, si sa dam prioritate unor conditii situate in proximitatea temporala, adoptand atitudinea „om trai si-om vedea!”. Doar cand schimbarile se accelereaza, ca in cazul actualei crize economice, ne punem in miscare.


Dar, paradoxal, si in criza tindem sa actionam tot miopic sub imperiul presiunilor imediate. Ne scad veniturile pentru ca s-a contractat piata? Evident ca trebuie sa reducem costurile! si le taiem pe masura si de peste tot: si de la salarii, si de la marketing, si de la dezvoltarea de produse noi, si de la relatiile cu clientii, si de la consumabile. Fara emotii, fara discriminare! Probabil ca vom supravietui cumva crizei, dar riscam sa conducem firma spre momentul revirimentului pietelor, vlaguita de resurse si incapabila sa valorifice oportunitatile care se vor ivi atunci. Solutia? Sa nu scapam din vedere tabloul de ansamblu, sa ne construim si sa urmarim o strategie.
Il citam din nou pe Michael Porter: „When you cut and shrink, don’t do it across the board; cut to a strategy, don’t just cut. Don’t just take 10 per cent off every department - that’s a disaster.”

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Riscuri in afaceri". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: AFACEREMANAGEMENTriscriscuri in afacere
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...