Comportamentul consumatorului - note de curs

Incarcat la data: 19 Noiembrie 2010

Autor: Mesaros

Pret: 100 credite

Numar pagini: 130

Tip fisier: zip

Marime fisier: 4983 kb

Denumirea obiectului de studiu comportamentului consumatorului este oarecum un lucru inedit si particular in cadrul disciplinelor studiate in domeniul economic si cu precadere a celor de la specializarea marketing.
Mare parte din cartea de fata trateaza aspecte legate de comportamentul consumatorului si de aici si asemanarea metodologica cu ceea ce este cunoscut a fi Consumer Behavior.


In completarea acestui fapt cartea trateaza si aspecte diferentiate dar complementare, legate de fenomenele si procesele psihologice care stau la baza intelegerii, explicarii si predictiei comportamentului de consum specific.

Cursul comportamentului consumatorului este destinat cu prioritate studentilor ce se specializeaza in domeniul marketingului, dar cunostintele din acest domeniu sunt utile tuturor studentilor aferenti specializarilor din domeniul economic, precum si economistilor or angajatilor dintr-un anumit domeniu de activitate.

Rezultatele mai putin numeroase ale cercetarilor in acest domeniu din tara noastra, au determinat inserarea pe parcursul acestui curs, a exemplelor cu preponderenta din literatura de specialitate americana, acesta fiind si locul unde preocuparea in domeniul psihologiei si comportamentului consumatorului este sustinuta de o activitate de cercetare continua.

Comportamentului consumatorului este un domeniu de studiu interdisciplinar, care se axeaza cu precadere asupra laturii explicative, asupra modului cum consumatorii se comporta in procesul economic de cumparare, asupra motivelor care au stat la baza declansarii unui anumit tip de comportament.

CUPRINS

CAPITOLUL I. INTRODUCERE iN COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI
1.1.Introducere  si obiectivele cursului
1.2. Importanta studierii comportamentului consumatorului
1.3. Delimitari conceptuale in studiul comportamentului consumatorului
1.4. Caracterul  interdisciplinar  al   comportamentului consumatorului
1.5. Legatura dintre comportamentului consumatorului si marketing
1.6. Cercetari  in  domeniul  comportamentului consumatorului
CAPITOLUL II. PERSONALITATEA SI SISTEMUL PSIHIC UMAN
2.1. Descrierea personalitatii
2.2. Trasaturi de personalitate
2.3. Tipologia MBTI
2.4. Modelul „Big Five”
2.5. Alte trasaturi de personalitate
2.6. Sistemul psihic uman
2.6.1. Clasificari ale sistemelor psihice
2.6.2. Caracteristicile sistemului psihic uman
2.6.3. Importanta sistemului psihic uman
CAPITOLUL III. RESORTURI MOTIVAtIONALE ALE COMPORTAMENTULUI  DE CONSUM
3.1.Sistemul de nevoi, dorinte, utilitati si scopuri
3.1.1. Nevoile sau trebuintele
3.1.2. Tipuri de nevoi
3.1.3. Dorinte si imbolduri
3.1.4. Utilitati
3.1.5. Scopuri
3.1.6. Masurarea nevoilor
3.2. Definirea, natura si dinamica  motivatiei
3.2.1. Ce este motivatia
3.2.2. Procesul motivatiei
3.2.3. Clasificarea motivatiilor
3.3. Teorii motivationale
3.3.1. Principiile motivationale
3.3.2. Teorii motivationale clasice de tip static
3.3.3. Teorii motivationale clasice de tip dinamic
3.4. Cercetarea motivationala si masurarea motivatiei
3.4.1. Cercetarea motivationala
3.4.2. Masurarea motivelor
CAPITOLUL IV.  SENZAtII SI PERCEPtII
4.1. Caracterizarea senzatiilor si perceptiilor
4.1.1 Principalele categorii de senzatii
4.1.2 Perceptiile
4.2. Limitele senzatiilor si perceptiilor
4.3. Masurarea emotiilor si perceptiilor
4.3.1. Masurarea emotiilor
4.3.2. Masurarea perceptiei
CAPITOLUL V. iNVatAREA SI MEMORIA
5.1. Procesul de invatare
5.2. Teorii ale invatarii
5.3. Memoria si uitarea
5.3.1. Procesele memoriei
5.3.2. Manifestarile memoriei
5.3.3. Uitarea
5.3.4. Calitatile memoriei
5.4. Masurarea memoriei
CAPITOLUL VI. SEGMENTAREA CONSUMATORILOR
6.1. Introducere in procesul de segmentare
6.2. Principii de baza ale segmentarii eficiente
6.3.Tipuri de baza ale segmentarii
6.3.1. Segmentarea geografica
6.3.2. Segmentarea socio-demografica
6.3.3. Segmentarea psihografica
6.3.4. Segmentarea comportamentala
6.4. Sisteme ad-hoc de masurare a valorilor
CAPITOLUL VII. DECIZIA DE CUMPaRARE
7.1. Tipuri de comportament in elaborarea deciziilor de cumparare
7.2. Etapele procesului de luare a deciziei de cumparare
7.2.1. Recunoasterea nevoii
7.2.2. Cercetarea pentru informare
7.2.3. Evaluarea alternativelor
7.2.4. Cumpararea propriu-zisa
7.2.5. Evaluarea post-cumparare
7.3. Rolurile consumatorului in decizia de cumparare
CAPITOLUL VIII. CONSUMATORUL SI CONSUMERISMUL
8.1. Ce este consumerismul?
8.1.1. Notiunea de consumerism
8.1.2. Cauzele consumerismului
8.1.3. Producatorii si consumerismul
8.1.4. Caracteristicile consumerismului
8.2. Legislatia si drepturile consumatorului
8.3. Fidelitatea consumatorului
8.3.1.  Conceptul de fidelizare si importanta lui
8.3.2.  Legatura dintre satisfactie si fidelitatea consumatorului
8.3.3. Cresterea fidelitatii consumatorilor prin actiuni de marketing direct
BIBLIOGRAFIE
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Comportamentul consumatorului - note de curs". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMPORTAMENTcurs marketingconsumator
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...