Conceptul si componentele unui sistem informational de marketing

Incarcat la data: 14 Octombrie 2010

Autor: Marius

Pret: 80 credite

Numar pagini: 49

Tip fisier: zip

Marime fisier: 355 kb

Fiecare firma trebuie sa directioneze fluxul informatiilor de marketing catre directorii sai de specialitate. Companiile analizeaza nevoile de informatie ale directorilor, in functie de care se elaboreaza sisteme informationale de marketing (SIMK) adecvate.

Sistemul informational de marketing (SIMK) este un ansamblu format din specialisti, echipamente si procedee de culegere, sortare, analiza, evaluare si distribuire a informatiilor necesare, corect si la timp, catre factorii de decizie din domeniul marketingului.

Conceptul de SIMK este prezentat in figura de mai jos. Pentru a-si putea indeplini sarcinile de  planificare, implementare si control (redate in partea stanga a figurii), directorii de marketing au nevoie de informatii privind situatia interna a intreprinderii (in baza inregistrarilor interne) si privind evolutia si tendintele mediului in care firmele lor actioneaza (redate in dreapta figurii). Rolul SIMK este de a evalua nevoile de informatie ale directorului, de a obtine informatia necesara si de a o distribui la timp catre directorii de specialitate. Informatia se poate obtine din inregistrarile interne ale firmei, din activitati de supraveghere a pietei, prin cercetari de marketing si analize in sprijinul adoptarii deciziilor de marketing.

Cel mai elementar sistem informational la care pot apela directorii de marketing este cel al inregistrarilor interne, incluzand aici rapoartele asupra comenzilor, vanzarilor, preturilor, stocurilor, facturilor de plata si de incasat s.a.m.d. Analizand aceste informatii, directorii de marketing pot identifica ocazii de piata sau dificultati majore.

Ciclul comanda - expediere
Acest ciclu constituie „inima" sistemului inregistrarilor interne. Comis-voiajorii, intermediarii si clientii trimit firmei comenzi. Un compartiment specializat intocmeste facturile si trimite copii dupa acestea altor compartimente. Comenzile pentru articolele cu stoc zero se inapoiaza. Produsele livrate sunt insotite de avize de expeditie si documente de plata care la randul lor sunt trimise in copie altor compartimente.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Conceptul si componentele unui sistem informational de marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: curs marketingcercetari de marketing
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...