Curs Cercetari de marketing

Incarcat la data: 17 Aprilie 2010

Autor: catalina nve

Pret: 80 credite

Numar pagini: 35

Tip fisier: zip

Marime fisier: 107 kb

Situand la baza oricarei activitati economice, cerintele pietei, respectiv a nevoilor de consum a caror satisfacere se urmareste, marketingul este de neconceput fara investigarea acestora, fara existenta unui flux sistematic de informatii intre componentele mediului in care firma activeaza si cele ale structurii organizatorice care au nevoie de astfel de informatii pentru desfasurarea cu eficienta a activitatii.

Constituind functia premisa a marketingului, investigarea mediului economico-social a cunoscut o dezvoltare deosebita fiind consacrata in teoria si practica sa sub numele de cercetari de marketing. Continutul acestora este definit de concept, functii si sfera (aria) de cuprindere.

1.1. Conceptul si utilitatea cercetarilor de marketing

Mediul economic cuprinde numeroase firme , mari sau mici aflate in cautarea succesului. La acesta din urma contribuie mai multi factori : strategie competitiva, angajati implicati total in munca lor, sisteme informationale corespunzatoare, implementare pe masura. Ceea ce au comun toate aceste firme, este tocmai faptul ca intreaga lor activitate este orientata catre client si desfasoara numeroase activitati de marketing.

In viziunea marketingului, firma trebuie sa -si orienteze atentia spre mediul extern, sa se inscrie in structurile mediului economico-social , sa-si sincronizeze activitatea cu dinamismul si directiile evolutiilor acestui mediu. in aceasta situatie, nevoia de informatii este din ce in ce mai acuta. Nu intamplator, informatiile sunt astazi considerate ca fiind o componenta a resurselor intreprinderii, alaturi de resursele umane, financiare si materiale ale acesteia. Cercetarile de marketing sunt principalul tip de activitate prin care

Intreprinderea obtine date specifice nerepetitive necesare sistemului sau informational de marketing. Cercetarile de marketing asigura legatura intreprinderii cu piata si un feed-back continuu de informatii privind reactiile cererii fata de eforturile intreprinderii de a satisface prin produsele si serviciile ei nevoile consumatorilor.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Curs Cercetari de marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMARKETINGcercetari de marketing
Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Negri) Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Negri) Pantofii ECCO Lisbon conbina stilul elegant si contemporan cu masculinitatea si confortul....
Pantofi business barbati ECCO Lisbon ( Maro/Cognac) Pantofi business barbati ECCO Lisbon ( Maro/Cognac) Pantofi business ECCO Lisbon combina stilul elegant cu accente moderne. Potriviti pentru birou...
Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Black) Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Black) Pantofii ECCO Lisbon eleganti, sunt o declaratie de stil atemporala. Sunt combinatia pefecta...