Curs management si marketing

Incarcat la data: 03 Martie 2011

Autor: inregistrat

Pret: Gratuit

Numar pagini: 47

Tip fisier: zip

Marime fisier: 77 kb

Marketingul este un mecanism economic si social prin care indivizi si grupuri de indivizi satisfac nevoile si dorintele semenilor lor ca mijloc de creatie respectiv schimb de produse cu alte entitati de valori.



1.1.Conceptul de nevoie, dorinta si cerere
Filozofia de marketing se intemeiaza pe nevoile si dorintele oamenilor. Oamenii au nevoie de hrana, apa, aer, imbracaminte si adapost pentru a supravietui (nevoi fundamentale). In plus, ei doresc sa se recreeze, sa invete etc.(apartenenta la un grup), avand preferinte pentru anumite marci sau versiuni de produse sau servicii (nevoia de stima).


Este necesara explicarea diferentelor care exista intre nevoi, dorinte si cereri. O nevoie umana este o stare de constientizare a lipsei unei satisfactii elementare. Pentru a supravietui, omul are nevoie de hrana, imbracaminte, adapost, siguranta, sentimentul de apartenenta la un grup, apreciere, etc. Aceste nevoi nu sunt create de societate sau de oamenii de marketing, ci tin de anatomia si conditia omului.


Dorinta reprezinta aspiratia catre anumite lucruri care pot satisface aceste nevoi. Nevoile sunt satisfacute diferit, in functie de societate: membrii unui trib african isi astampara foamea cu fructe, isi satisfac nevoia de imbracaminte cu o panza legata in jurul soldurilor si nevoia de respect printr-un sirag de scoici. Nevoile unui om sunt putine, pe cand dorintele sunt nelimitate, ele pot fi modelate de forte si institutii sociale precum biserica, scoala, familia, etc.


Cererea reprezinta dorinta pentru un anumit produs, dublata de posibilitatea de a-l cumpara. Dorintele se transforma in cereri atunci cand sunt sprijinite de puterea de cumparare. Multa lume isi doreste o anumita marca produs, dar putini sunt cei care isi permit sa –l  achizitioneze. Prin urmare firmele, trebuie sa stie  nu numai cati indivizi isi doresc produsele, ci mai ales cati dintre ei sunt dispusi si au posibilitatea sa le cumpere.


Nu oamenii de marketing creeaza nevoile, acestea exista inainte de actiunea lor, ceea ce fac ei este doar sa influenteze dorintele. Rolul lor este de a influenta cererea, oferind consumatorilor vizati un produs adecvat, atragator, usor de procurat si la un pret acceptabil.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Curs management si marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MARKETINGMANAGMENT
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...