Marketing - suport de curs

Incarcat la data: 16 Aprilie 2013

Autor: oana milian

Pret: Gratuit

Numar pagini: 132

Tip fisier: zip

Marime fisier: 976 kb

In literatura de specialitate, precum si in practica economica, conceptul de marketing are mai multe acceptiuni. In functie de unghiul de abordare, prin termenul de marketing se pot desemna, deopotriva, atat un domeniu al stiintei, o disciplina, un demers socio-economic, cat si o activitate practica sau o functie a unei organizatii (privata sau publica).

Din punct de vedere etimologic, cuvantul "marketing" provine din limba engleza si desemneaza "piata", "comercializare", "targuiala", "vanzare/ cumparare". Prin urmare, desi termenul de marketing a aparut inaintea aparitiei stiintelor economice ca stiinte, consacrarea lui in literatura de specialitate este indisolubil legat de evolutia stiintelor economice (evolutia gandirii si curentelor din domeniul stiintelor economice).

Din punctul de vedere al modului de definire a conceptului de marketing, de-a lungul timpului s-au conturat doua mari clase de definitii:

1. Prima clasa de definitii s-a conturat in prima jumatate a secolului XX si este vizibil tributara vechii orientari a activitatilor economice, in care punctul de pornire sau central il constituia nu clientul (consumatorul), ci produsele existente care trebuiau furnizate sau oferite (orientarea spre vanzari). Astfel, conform acestei prime clase, prin marketing se intelege "realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator". De altfel una dintre caracteristicile de baza a acestei clase de definitie il constituie faptul ca marketingul este privit si considerat exclusiv doar ca un mijloc de vanzare si de promovare.

2. A doua clasa de definitii, apare in cea de-a doua jumatate a secolului XX si revizuieste intr-o maniera destul de profunda termenul si intelesul de marketing. in acceptiunea celei de-a doua clase de definitii, marketingul apare legat de notiunea de "client" sau "consumator", abordarea conceptuala fiind mult mai larga, procesuala/ sistemica si interdisciplinara. De asemenea, drept caracteristica generala, aceasta clasa de definitii largeste sfera activitatilor legate de marketing, folosind acest  concept nu numai la activitatile economice, ci si la activitatile sociale sau din sfera politicului (activitati si partide politice). Totodata, aceasta clasa de definitii pune accent pe evidentierea procesului de tranzactie/ schimb valoric care apare in procesul de vanzare/cumparare de bunuri sau
servicii.

 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Marketing - suport de curs". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CursuriMARKETINGcurs marketing
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...