Marketing international - note de curs

Incarcat la data: 16 Noiembrie 2010

Autor: pojum minai

Pret: 100 credite

Numar pagini: 173

Tip fisier: zip

Marime fisier: 582 kb

Chiar daca despre marketingul international se vorbeste incepand cu secolul al XX-lea, practicile care tin de acesta sunt mult mai vechi, ele regasindu-se inca din primele acte de comert international. Una dintre primele carti care abordeaza chestiuni care tin astazi de acest domeniu al stiintei este cea intitulata Le parfait négociateur, publicata de J. Savary in anul 1675.

1.Definirea si particularitatile marketingului international

Marketingul international este un marketing practicat pentru activitatile din afara granitelor tarii si se deosebeste de cel intern prin aceea ca, traversandu-se frontierele, se schimba o serie de restrictii economice, politice si legale. Prin urmare, marketingul international presupune extinderea strategiilor si planurilor de marketing nationale peste granitele tarii. Despre el se poate vorbi de indata ce are loc „derularea a cel putin una din activitatile de marketing ale unei firme dincolo de granitele tarii” (s.n.).

In opinia profesorului Victor Danciu, marketingul international reprezinta conceptia potrivit careia activitatile economice trebuie orientate, in concordanta cu cerintele si specificul pietelor externe, in scopul satisfacerii necesitatilor actuale si viitoare ale  acestora cu eficienta maxima.

Cuprins

Cuprins    3
Modulul 1    5
CONONCEPTUL DE MARKETING INTERNAtIONAL    5
2. in al doilea rand, el impune o viziune manageriala nu numai globala, ci si diferentiata de la o piata nationala la alta a celor care-l practica si actiuni intr-o perspectiva mai larga, precum si o capacitate speciala de perceptie si acceptare a diferentelor socio-culturale.    6
2. Motivarea marketingului international    6
EVALUAREA MEDIULUI iN MARKETINGUL INTERNAtIONAL    16
1. Mediul economic in marketingul international    16
2. Mediul cultural international     21
3. Mediul legal-institutional international    31
4. Etapele cercetarii     47
Modulul 4    70
Segmentarea pietelor internationale    70
 1. Alegerea pietelor internationale    70
 2. Criteriile de segmentare a pietelor internationale    71
Modulul 5    78
Mixul marketingului international    78
1. Produsul     78
Criterii de adoptare a deciziilor privind politica de produs. Decizia privind politica de produs nu este usor de luat. Orice greseala in aceasta faza poate deveni foarte costisitoare. De aceea, decizia trebuie sa aiba la baza o serie de criterii care sa permita alegerea politicii celei mai corespunzatoare.    81
2.1. Factorii care influenteaza preturile in marketingul international    82
3. Promovarea in marketingul international    114
3.1 Publicitatea in marketingul international    115
3.1.4. Strategii de publicitate internationala    119
3.6. Promovarea vanzarilor in marketingul international     132
3.7. Relatiile publice in marketingul international    134
3.8. Targurile si expozitiile internationale    136
3.9. Marketingul direct international    136
3.10.. Sponsorizarea in marketingul international    137
4. Distributia in marketingul international     138
1. Produsul. in marketing, produsul nu este doar un bun fizic, ci reprezinta o suma de satisfactii sau utilitati, pe care le primeste cumparatorul. Acestea se refera la: forma, culoare, gust, miros, structura, mod de functionare, ambalaj, eticheta, garantii, servicii, prestigiu, reputatia producatorului, tara de origine si alte utilitati simbolice pe care cumparatorul le primeste atunci cand intra in posesia bunului. Se poate spune deci ca produsul reprezinta un ansamblu de satisfaceri fizice si psihologice de care beneficiaza cumparatorul care intra in posesia sa.    142
Principalii factorii care influenteaza preturile in marketingul international sunt: factori interni firmei, factori specifici pietei si factori de mediu.    142
1 Metode de planificare in marketingul international    145
2. Procesul de planificare in marketingul international    149
Organizarea activitatii de marketing international    152
1. Factori care influenteaza organizarea activitatii     152
 de marketing international    152
2. Tipuri de structuri organizatorice    154
3. Evolutia structurii organizatorice internationale    159
4. Alegerea tipului de structura organizatorica    159
1. Care sunt principalii factori care influenteaza organizarea activitatii de marketing international?    160
Controlul activitatii de marketing international    161
1 Factori de influenta     161
2. Etapele procesului de control     162
3. Domenii de control in marketingul international    164
PerspectivELE marketingului international    167
1. Transformarea mediului politic si economic    167
2. Tendinte in evolutia marketingului international    168
3. Comunicarea internationala prin intermediul internetului    169

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Marketing international - note de curs". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: INTERNATIONALNOTE DE CURScurs marketing
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...