Marketingul Financiar-Bancar. Delimitari conceptuale

Incarcat la data: 17 Iunie 2010

Autor: licenteoriginale

Pret: 80 credite

Numar pagini: 43

Tip fisier: zip

Marime fisier: 129 kb

Termenul de marketing este foarte utilizat si are semnificatii diferite. La modul general, marketingul este un ansamblu de actiuni vizand adaptarea ofertei unei intreprinderi la nevoile agentilor, ce exprima cererea.
Marketingul bancar se refera, deci la actiunile intreprinse de banci pentru a satisface nevoile clientelei lor. Nu trebuie totusi sa se inteleaga ca marketingul bancar este o transformare pur si simplu a metodelor de marketing ale intreprinderilor industriale si comerciale catre firmele bancare.


Marketingul bancar constituie un element original al marketingului general si, desi obiectivele sunt identice, demersul si metodele sunt diferite: nu se poate concepe in acelasi mod marketingul produselor alimentare si cel al produselor bancare pentru ca, comportamentul consumatorilor fata de aceste produse este diferit.


Desi, de cele mai multe ori marketingul bancar este incadrat in marketingul serviciilor unii autori il trateaza separat1 ca pe o a treia categorie, ”hibrida”, care imprumuta elemente atat din marketingul serviciilor – datorita intangibilitatii produsului bancar, cat si din marketingul bunurilor materiale, prin sensibilitatea particulara atasata produsului-bani.


Marketingul bancar se inscrie intr-o perspectiva a marketingului serviciilor marcat de cele patru caracteristici: intangibilitate, inseparabilitate, eterogenitate si perisabilitate.


Specificitatea marketingului bancar vizavi de marketingul serviciilor, lipsa coincidentei perfecte intre aceste doua forme ale marketingului, atrage atentia asupra diversitatii ce caracterizeaza marketingul serviciilor.


in ce priveste dificultatea de a preciza continutul marketingului serviciilor, activitatea bancara se singularizeaza net. Produsul-bani este dematerializat, dar aceasta dematerializare  nu este totala. Riscul asociat oricarui act de cumparare al serviciilor nu este resimtit in aceeasi masura, ca natura sau amplitudine, in cazul solicitarii unui imprumut. Orice cheltuiala a cumparatorului de produse si servicii bancare are o contrapartida tangibila, durabila si sigura spre deosebire de achizitionarea serviciilor unui hotel, agentie de turism sau companie de asigurari care nu ofera decat o satisfactie imediata si trecatoare sau viitoare si ipotetica.


Partea din ce in ce mai importanta a serviciilor integrate in produsul bancar arata ca acesta nu va putea fi niciodata un produs ca oricare altul, ci un produs-serviciu. Pe de alta parte insasi natura suportului serviciilor bancare, banii, contribuie la diminuarea riscului inerent oricarei cumparari de servicii.


Marketingul bancar se refera, deci la o ”activitate hibrida”, bazata pe un serviciu materializabil sau pe un produs dematerializat si, in acest sens, reprezinta un camp de investigatie particular.


in tabelul 1 sunt prezentate principalele asemanari si deosebiri ale marketingului bancar fata de marketingul produselor si cel al serviciilor:

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Marketingul Financiar-Bancar. Delimitari conceptuale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURS
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...