Piata Intreprinderii in viziunea de marketing

Incarcat la data: 07 Aprilie 2010

Autor: lucrari licenta

Pret: 50 credite

Numar pagini: 4

Tip fisier: zip

Marime fisier: 15 kb

Piata reprezinta mai multe intreprinderi, care isi asigura vinzarea marfurilor sau se asociaza cu “totalitatea cumparatorilor actuali si potentiali ai unei intreprinderi”. Prin prisma acestui concept se pot desprinde notiunile de: piata reala, piata potentiala, piata disponibila si piata tinta.

-  Piata reala (efectiva) se masoara prin volumul vinzarilor efective ale marfurilor.
- Piata potentiala reprezinta volumul maximal posibil pe care 1-ar putea atinge vinzarile intr-o perioada determinata de timp
-  Piata disponibila – cuprinde totalitatea persoanelor interesate de o anumita oferta concreta, care au acces la ea, acces conferit de puterea de cumparare si nivelul pretului practicat ( ex.: persoane dispuse sa calatoreasca in strainatate).
- Piata tinta - o constituie partea din piata disponibila calificata, adica acele persoane ce indeplinesc anumite caracteristici considerate importante pentru o intreprindere, careia intreprinderea se adreseaza prin activitatea sa.

Mai deosebim asa notiuni ca: piata totala, piata intreprinderii, piata produsului.
Ansamblul relatiilor dintre cerere si oferta, determinate de prezenta pe piata a tuturor producatorilor si cumparatorilor, care sunt relatii de vanzare-cumparare, alcatuiesc piata totala.
intreprinderea cu produsele ei se afla in una sau mai multe zone ale pietei totale, satisfacand o parte din cererea cumparatorilor. Aceasta zona de piata, pe care actioneaza fiecare firma, reprezinta piata intreprinderii.
Piata produsului reprezinta o sectiune a pietei totale, in care se manifesta si se realizeaza cererea si oferta pentru un anumit produs.
Piata totala reprezinta suma pietelor produselor sau suma pietelor intreprinderilor.
Exista si alte categorii de piata: piata controlata (planificata), reglementata (protejata), inchisa (neagra ) etc.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Piata Intreprinderii in viziunea de marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMARKETINGpiata intreprinderiiviziunea de marketing
Pulover cu aspect catifelat si aplicatii cu margele Pulover cu aspect catifelat si aplicatii cu margele CaracteristiciTip: puloverGen: feteculoare: gri inchisMaterial: bumbacStil: casualCroiala:...
Rochie Black Flower Rochie Black Flower O alegere eleganta cu o nota joviala este aceasta rochie scurta, mulata cu maneci trei sferturi....