Politica de Promovare a Produselor Industriale

Incarcat la data: 29 Martie 2010

Autor: Marius

Pret: 80 credite

Numar pagini: 45

Tip fisier: zip

Marime fisier: 513 kb

Intr-o economie de piata dinamica, in care tot mai multi competitori asimileaza filosofia de marketing, intr-o societate in care oamenii doresc sa fie tot mai mult si mai bine informati in legatura cu noile descoperiri, cu noile si vechile produse oferite lor, organizatiile, pentru a face fata provocarilor, sunt nevoite sa apeleze la o veritabila forta, respectiv la promovare. Un produs bun sau foarte bun, performant, o distributie adecvata si un pret corespunzator nu sunt suficiente pentru a asigura vanzarea acestuia.

Este necesara implicarea promovarii pentru a influenta, in directia dorita, comportamentul de cumparare si consum al clientilor. Iata de ce, la nivelul organizatiilor performante, in ansamblul eforturilor marketing, promovarii i se rezerva un loc important, fara insa a i se exacerba rolul. Eforturile promotionale trebuie concepute si derulate in deplina armonie cu eforturile pentru celelalte trei variabile de marketing – produsul, pretul si distributia (plasamentul).

 
I. CLARIFICaRI CONCEPTUALE iN ZONA PROMOVaRII/COMUNICaRII   iN MARKETING
 
Frecventele confuzii intre notiunile specifice modulului, dar si mutatiile care au avut, si se prefigureaza ca vor mai avea loc, justifica o serie de clarificari conceptuale. Abordarea conceptelor specifice domeniului investigat s-a facut respectand relatia de la intreg la parte, in urmatoarea succesiune: „comunicare”; „comunicare de tip organizational”, „comunicatie de marketing” (comunicare in marketing), „promovare” (comunicatie promotionala).
in prezentul capitol nu s-a urmarit focalizarea informatiilor pe produsele industriale, considerand necesara o abordare unitara a intregii problematici. Particularizarea va fi efectuata in urmatoarele capitole.

?    Comunicarea este „procesul prin care sunt transmise idei si sunt impartasite intentii intre indivizi sau intre organizatii si indivizi” (T.A. Shimp, 1997).
Forme de comunicare:
1. in functie de natura si obiectivele emitatorului:
1.1. Comunicare personala. Un individ se adreseaza altuia/altora, din motive de ordin personal, de cele mai multe ori in nume propriu.
1.2. Comunicare organizationala. Initiatorul procesului de comunicare are in vedere realizarea unor obiective specifice organizatiei respective.
2. in functie de natura si numarul celor carora le este adresat mesajul:
2.1. Comunicare intrapersonala. Receptorul mesajului este chiar emitatorul (procesul se deruleaza, de obicei, in mintea individului).
2.2. Comunicare interpersonala. Mesajele circula intre persoane care-si asuma, pe rand, rolul de emitator si de receptor.
2.3. Comunicare intragrup. Comunicarea are loc intre persoane apartinand aceluiasi grup (ex. familie, colectiv de munca, asociatii profesionale etc.).
2.4. Comunicare intergrup. Comunicarea este realizata intre grupuri diferite care-si asuma, alternativ, rolul de emitator si, respectiv, de receptor.
2.5. Comunicare in masa – mesajele se adreseaza publicului larg.
3. in functie de natura simbolurilor utilizate:  
3.1. Comunicare verbala – utilizeaza limbajul ca forma de exprimare. Comunicarea verbala intervine in urmatoarele procese:
- vorbire – ascultare (comunicare orala);
- scriere – citire (comunicare in scris);
- gandire (in cazul comunicarii intrapersonale).
3.2. Comunicare nonverbala/metalingvistica – utilizeaza simboluri nonverbale (comportament, limbaj al trupului s.a.).

-    Comunicarea de tip organizational poate fi definita drept „ procesul de creare si schimb de mesaje in cadrul unei retele de relatii, in scopul contracararii nesigurantei mediului” (G. Goldhaber, 1986). Evident, initiatorul vizeaza obiectivele organizatiei  in cauza.
 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Politica de Promovare a Produselor Industriale". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMARKETINGPoliticaPromovareprocese industriale
Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Negri) Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Negri) Pantofii ECCO Lisbon conbina stilul elegant si contemporan cu masculinitatea si confortul....
Pantofi business barbati ECCO Lisbon ( Maro/Cognac) Pantofi business barbati ECCO Lisbon ( Maro/Cognac) Pantofi business ECCO Lisbon combina stilul elegant cu accente moderne. Potriviti pentru birou...
Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Black) Pantofi business barbati ECCO Lisbon (Black) Pantofii ECCO Lisbon eleganti, sunt o declaratie de stil atemporala. Sunt combinatia pefecta...