Politici si strategii de marketing

Incarcat la data: 19 Aprilie 2010

Autor: oana munteanu(puscaciu)

Pret: 80 credite

Numar pagini: 48

Tip fisier: zip

Marime fisier: 100 kb

Politica de marketing reprezinta un ansamblu coerent de componente specifice care pot fi politici de productie, de dezvoltare, de aprovizionare, politici financiare, comerciale de cercetare etc, fiecare din  acestea inscriindu-se intr-un cadru predeterminat, de preferinta ipoteze si anticipatii.

Politica de marketing comporta trei caracteristici si anume:
-    Un efort rational de evaluare realista a obiectivelor intreprinderii si a caracteristicilor pietei; efortul rational comporta doua aspecte: utilizarea constanta a unor modele de rationament si amplificarea unor metode stiintifice in procesul luarii deciziilor.
-    O buna ierarhizare a deciziilor de marketing; presupune respectarea unei ordini ierarhice in luarea oricarei decizii: modificarea caracteristicilor unui produs, largirea sau restrangerea unei game de produse, schimbarea unui ambalaj, modificarea unui pret, alegerea unui canal de distributie, schimbarea unui contract etc.
-    Evaluarea realista presupune cunoasterea cadrului de actiune al oricarei intreprinderi, a strategiilor care trebuie adoptate.
    Desi aflate in stransa legatura, strategia si politica de marketing sunt notiuni diferite, fiecare avand o arie de cuprindere specifica; ele se afla in raporturi de la parte la intreg.

Strategia de marketing reprezinta directia principala in care o intreprindere isi mobilizeaza potentialul uman, material, financiar si informational, astfel incat sa-si indeplineasca obiectivele propuse in cadrul politicii de marketing.

C U P R I N S

CAP. 1  Continutul si rolul politicii de marketing
1.1. Rolul politicii de marketing
1.2. Strategia de piata - nucleul politicii de marketing
1.2.1. Adoptarea strategiei de piata
1.2.2. Forme de manifestare ale strategiei de piata
1.3. Mixul de marketing-instrument esential al politicii de marketing
CAP. 2 Produsul – componenta de baza a politicii de marketing   
2.1. Conceptul de produs in optica de marketing
2.2. Continutul politicii de produs
2.3. Alcatuirea gamei de produse
2.4. Introducerea in fabricatie, creatia, testarea, lansarea si difuzarea noilor produse
2.4.1. Introducerea in fabricatie a noilor produse
2.4.2. Testarea noilor produse
2.4.3. Lansarea pe piata a noilor produse
2.4.4. Acceptarea si difuzarea pe piata a noilor produse
2.5. Strategii ale politicii de produs
CAP. 3 Politica de preturi
3.1. Conceptul de pret
3.2. Obiectivele politicii de preturi
3.3. Functiile preturilor
3.4. Factorii care influenteaza deciziile de preturi
3.5. Clasificarea preturilor
3.6. Strategii de preturi
3.6.1. Nivelul preturilor, factor de promovare si crestere a calitatii produselor
3.6.2. Adaptarea preturilor
CAP. 4 Politica de distributie
4.1. Natura, rolul si functiile distributiei
4.1.1. Natura si rolul distributiei
4.1.2. Functiile distributiei
4.2. Canale de distributie
4.2.1. Conceptul, dimensiunile si tipologia canalelor de distributie
4.2.2. Functiile  canalului de distributie
4.2.3. Tipologia si functiile intermediarilor
4.3. Logistica marfurilor sau distributia fizica
4.3.1. Continutul si componentele logisticii marfurilor
4.3.2. Functiile logisticii
4.4. Strategia de distributie

CAP. 5 Politica  de promovare
5.1. Activitatea promotionala
5.2. Structura activitatii promotionale
5.2.1    Publicitatea
5.2.2     Promovarea vanzarilor
5.2.3     Relatiile publice
5.2.4     Utilizarea marcilor
5.2.5     Fortele de vanzare
5.2.6     Manifestari promotionale
  5.3. Strategii promotionale   



 

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Politici si strategii de marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSMARKETINGPUBLICITATEPolitici