Simulari de Marketing

Incarcat la data: 04 Februarie 2010

Autor: marian

Pret: 100 credite

Numar pagini: 78

Tip fisier: zip

Marime fisier: 507 kb

Simularea constituie o modalitate de obtinere a informatiilor utilizata in cercetarile de marketing, care permite intelegerea evolutiei fenomenelor de marketing, previzionarea acestora, identificarea si masurarea relatiilor de cauzalitate dintre variabilele investigate; a modalitatii de desfasurare concreta a acestor fenomene prin intermediul experimentelor de marketing.

Din punct de vedere etimologic notiunea de simulare semnifica capacitatea de a reproduse, reprezenta, imita ceva. Astfel, autorii Gelu Alexandrescu, Elena Doval1, precizeaza ca prin simulare se poate intelege: o tehnic de construire a unei reprezentari a unui proces real, care trebuie studiat din punctul de vedere al comportamentului sau normal sau influentat de anumiti stimuli; 1 , “Simularea – metod de studiu a realitatii”, Buletinul Universitatii de Aparare Carol I, nr 2 /2006

- o analogie a unui fenomen real, bazata pe/sau reprezentata de o tehnica ce permite studiul unor procese complexe reproduse pe modele de laborator sau in teren;
- o reprezentare dinamica a unei parti a lumii reale, realizata prin construirea unui model abstract ce poate fi miscat in timp sau direct influentat de acesta;
- o metoda de cercetare bazata pe anticiparea rezultatelor unui ansamblu de ipoteze care au la baza elemente tehnice si relatiile dintre acestea;
- o tehnica ce poate realiza o cale de testare, evaluare si manipulare a unui proces sau sistem fara a actiona direct asupra acestuia;
- o tehnica numerica pentru conducerea experimentelor pe un calculator, care implica anumite tipuri de modele matematice si logice care descriu comportarea viitoare a unui sistem;
- o tehnica de studiu a unor laturi ale comportamentului unui sistem, fara a actiona direct asupra lui, utilizand analogii fizice, chimice sau de calcul.

Dupa alti specialisti, “simularea, este o tehnica de realizare a experimentelor cu calculatorul electronic, care implica utilizarea unor modele matematice si logice care descriu comportarea unui sistem real de-a lungul unei
perioade mari de timp”. Deci, simularea presupune realizarea de experimente asupra unor modele care reprezinta fenomenele reale cercetate si care sunt studiate prin intermediul calculatorului; rezultatele obtinute constituindu-se in informatii utile managerilor in cadrul procesul decizional.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Simulari de Marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: INFORMATIIcurs mkmarketing in turism