Sisteme informatice de marketing

Incarcat la data: 29 Iulie 2011

Autor: licenteoriginale

Pret: Gratuit

Numar pagini: 194

Tip fisier: zip

Marime fisier: 2348431 kb

Sistemele informatice de marketing reprezinta instrumente manageriale utilizate pentru obtinerea informatiei de marketing, absolut indispensabila procesului de fundamentare a deciziei la nivelul agentilor economici.

 

Activitatea cotidiana a agentilor economici presupune legatura permanenta a acestora cu alti agenti economici (furnizori, clienti, concurenti, prestatori de servicii), cu organele administratiei publice locale sau centrale, cu asociatii ale consumatorilor, alte asociatii neguvernamentale etc. Aceste legaturi presupun in toate cazurile un schimb de informatii pe langa eventualele schimburi de bunuri sau servicii. Inexistenta fluxurilor de informatii ar face practic imposibila activitatea economica.

 

Activitatea de marketing, prin specificul ei, trebuie sa asigure legatura permanenta cu pietele tinta, sa monitorizeze permanent actiunile concurentilor si schimbarile ce au loc la nivelul macromediului si micromediului de marketing. Cunoasterea consumatorilor sau utilizatorilor produselor unei firme necesita o serie intreaga de date despre acestia (nevoi, preferinte, comportamente, atitudini, stil de viata etc), menite sa sprijine procesul decizional de stabilire a politicilor si strategiilor de marketing.

 

Multitudinea de date culese de pe piata si a celor rezultate din activitatea interna a firmei, trebuie sa fie prelucrate, stocate, reactualizate si utilizate ori de cate ori este nevoie. Pentru realizarea acestor operatii este nevoie de un sistem informational complex, cu proceduri clare in ceea ce priveste fluxul informatiilor in cadrul firmei, locurile in care aceste informatii vor fi stocate, persoanele responsabile cu prelucrarea si actualizarea datelor si informatiilor, modalitatile de raportare etc.

 

In cadrul acestui curs veti afla care sunt caracteristicile informatiilor, in ce consta sistemul informatic de marketing si cum functioneaza acesta precum si care sunt etapele introducerii unui nou sistem informatic in cadrul unei firme. Partea aplicativa a cursului este orientata catre utilizarea efectiva a unui sistem informatic in analiza datelor de marketing. Acesta este sistemul SPSS – Statistical Package for Social Sciences.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Sisteme informatice de marketing". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: MARKETINGSistemeSisteme Informatice
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...