Analiza Imaginii Publicitare

Incarcat la data: 24 Septembrie 2010

Autor: lucrari licenta

Pret: 80 credite

Numar pagini: 51

Tip fisier: zip

Marime fisier: 97 kb

Propunandu-si sa defineasca notiunea de imagine, Martine Joly porneste de la urmatoarea constatare : „Termenul de imagine este atat de folosit cu tot felul de semnificatii fara vreo legatura aparenta, incat pare foarte greu sa-i dam o definitie simpla, care sa acopere toate intebuintarile lui.... Cel mai frapant lucru este ca, in ciuda diversitatii semnificatiilor acestui cuvant, il intelegem. intelegem ca indica ceva care, desi nu face intotdeauna trimiterea la vizibil (subl. ns.) imprumuta vizualului anumite trasaturi si, oricum, depinde de productia unui subiect : imaginara sau concreta, imaginea trece prin cineva care o produce sau o recunoaste”. Una dintre cele mai vechi definitii ale imaginii a fost data de filosoful grec Platon, in opera sa Republica : „Numesc imagini, mai intai umbrele, apoi reflexele care se vad in ape, sau la suprafata corpurilor opace, lustruite si stralucitoare si toate reprezentarile de acest fel”.

 

Este important de retinut ca in studiul ei consacrat analizei imaginii, autoarea franceza are in vedere imaginea vizuala, pe care o numeste pur si simplu imagine. Datorita cercetarilor din ultimele decenii, este cunoscut astazi faptul ca asa-numitele „imagini”nu sunt receptate numai prin simtul vazului, ci si prin celelalte „modalitati senzoriale”. Astfel, perceptiile inregistrate cu ajutorul simtului auzului sunt considerate „imagini auditive”, cele percepute prin intermediul mirosului – „imagini olfactive”, prin simtul tactil – „imagini tactile”, prin simtul gustului –„imagini gustative”.  Prin urmare, daca in mod traditional, prin imagine se intelegea numai imaginea vizuala, astazi notiunea de imagine si problematica ei este discutata si analizata dintr-o perspectiva mult mai larga, ce tine seama de toate simturile umane prin care se comunica si  se percep mesaje. Comunicarea publicitara utilizeaza toate aceste tipuri de imagini, cu precadere cele vizuale si auditive. Adesea, prin procesul de sinestezie, prin intermediul imaginilor vizuale se comunica imagini olfactive, tactile sau gustative.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Analiza Imaginii Publicitare". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSPUBLICITATEcurs mass-media
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...