Structuri sociale ale comunicarii

Incarcat la data: 24 Mai 2010

Autor: Alexandra Visinescu

Pret: 50 credite

Numar pagini: 16

Tip fisier: zip

Marime fisier: 31 kb

Intr-o abordare istorica a psihologiei sociale moderne Gordon Allport afirma ca atitudinea este probabil conceptul cel mai distinct si cel mai indispensabil din psihologia sociala americana contemporana (cf. Hennessy, 1985). Cu toate ca lucrurile au devenit intre timp mult mai complexe, atat in psihologia sociala americana cat si in cea europeana, conceptul de atitudine este si astazi probabil cea mai frecventa notiune din domeniu.
   

W. I. Thomas si F. Znaniecki (1918) sint autorii cu care se considera indeobste ca incepe istoria contemporana a unuia din conceptele de baza ale psihologiei sociale. Potrivit lor atitudinea ar fi orice manifestare a vietii constiente, simpla sau complexa, generala sau particulara. Este de la sine inteles ca aceasta aproximare generalizatoare nu s-a consacrat si ca s-a incercat definirea atitudinii din diverse unghiuri particulare. Un asemenea unghi de studiu a fost acela de comparare a atitudinilor cu opiniile. Daca opinia este inteleasa ca o judecata normativa sau / si pragmatica despre un obiect, atitudinea este vazuta ca o preferinta normativa sau / si pragmatica cu privire la obiecte. J. Stoetzel si A. Girard considera ca opiniile pe care un individ le manifesta in fata evenimentelor nu sunt formulate in vid. La baza conduitelor concrete stau "anumite forme de pregatire pentru actiune" - atitudinile, ale caror expresii verbale sunt opiniile.

Autorii citati mai sus introduc in ecuatie si termenul de "valori" pentru a pune mai bine in lumina relatia opinii-atitudini: un ansamblu de valori, o reprezentare generala a lumii si a lucrurilor, insusite in sanul unui mediu definit il predispun pe fiecare sa reactioneze in fata evenimentelor intr-un mod determinat, sa emita cu privire la ele opinii conforme atitudinilor sale. Atitudinile, relativ durabile si insusite de indivizi cuprinsi intr-o retea complexa de influente sunt polarizate; ele sunt intotdeauna pentru sau contra, favorabile sau defavorabile fata de obiectul la care se raporteaza (Stoetzel si Girard, 1976).

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Structuri sociale ale comunicarii". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMUNICARECURSJURNALISMmass mediagrupuri sociale
Jacheta usoara verde oliv inchis Jacheta usoara verde oliv inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: verde oliv inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Jacheta usoara violet inchis Jacheta usoara violet inchis Descriere produs:Tip: jachetaCuloare: violet inchisMaterial: usorDetalii: margini...
Camasa alba in dungi Camasa alba in dungi Descriere produs:- camasa alba cu dungi albastre- imprimeu text pe partea din spate- guler...