Structuri sociale in comunicare

Incarcat la data: 24 Mai 2010

Autor: Alexandra Visinescu

Pret: 50 credite

Numar pagini: 15

Tip fisier: zip

Marime fisier: 30 kb

Oamenii au tendinta de a se lasa influentati atat de catre persoane care ii ademenesc cu un produs material (de exemplu, un aspirator) sau cu un produs simbolic (de exemplu, imaginea unui om politic), cat si de persoane care le cer   sa raspunda unor intrebari si sa actioneze intr-un anumit fel,  in numele dezvoltarii stiintei.

Influenta se poate exercita in mare masura datorita motivatiilor care ii determina pe oameni sa se afilieze. Mihai Golu considera ca omenii se afiliaza atunci cand urmaresc obtinerea unui "castig" din acest demers (Mihai Golu in Zlate, coord., 1997, p. 137). Exista trei genuri de motivatii in vederea afilierii:
1. motivatii care exprima cautarea identitatii prin apropierea unor caractere psihosociale care marcheaza atat comunalitatea, cat si diferenta;
2. motivatii care pot fi efectul unui calcul, individul sperand sa dobandeasca pe aceasta cale anumite avantaje materiale sau morale;
3. motivatii care pot traduce  adeziunea concreta la un ideal, angajamentul pentru o cauza si predispozitia la servitute.

Aderarea la anumite comportamente sau la anumite grupuri se produce cel mai adesea din imitatie (teoreticianul care a pus bazele conceptului de imitatie a fost Gabriel Tarde la sfarsitul secolului al XIX-lea) si din conformism. in momentul in care individul incuviinteaza o actiune, se conformeaza, se supune, el se angajeaza la un schimb: cedeaza  o parte din vointa si din independenta sa contra recunoasterii sau dobandirii etichetei ( membru al unui grup, al unei asociatii, participant la cercetari care vor duce la progresul stiintific). Pe durata afilierii, individul constata ca trebuie sa faca anumite compromisuri si sa accepte anumite constrangeri. Acest "contract" intre cei care solicita afilierea si cei care se afiliaza asigura, pe langa constrangeri, si anumite recompense (credite pentru invatamantul universitar, sprijinul subinteles al celorlalti membri ai grupului fata de care iti exprimi acordul, recunostinta urmasilor pentru "punerea umarului" la progresul stiintific etc.).  

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Structuri sociale in comunicare". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: COMUNICARECURSmass mediagrupuri sociale
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...