Formarea imaginii pe film

Incarcat la data: 08 Februarie 2010

Autor: lucrari licenta

Pret: 50 credite

Numar pagini: 3

Tip fisier: zip

Marime fisier: 9 kb

In momentul fotografierii, fiecare fotograf s-a confruntat cu dilema ajustarii distantei focale, mai ales in situatia in care avea de inregistrat pe pelicula scene cu mai multe obiecte, aflate la distante diferite de obiectivul aparatului fotografic: sa incerce sa reproduca cat mai clar toate obiectele din aria de vizare sau sa incerce sa directioneze atentia privitorului spre un obiect clar, celelalte fiind reproduse mai mult sau mai putin clar? Decizia este simplu de luat si este in functie de ideea care sta la baza fotografiei.

Daca se doreste, de exemplu, obtinerea unui peisaj, atunci, de regula, toate obiectele - atat cele din prim plan cat si cele din planul cel mai indepartat, trebuie sa fie clare. Din contra, daca se doreste obtinerea, de ex. a unui instantaneu, poate ca este mai bine de a obtine o imagine clara a subiectului, in timp ce obiectele din mediul inconjurator, mai apropiate sau mai indepartate in raport cu subiectul principal, sa fie redate neclar, pentru a putea sugera spatiul tridimensional. Daca decizia este simplu de luat, transpunerea ei pe negativ este insa mai dificila. in cele ce urmeaza, incercam sa va dam cateva idei.

Termenul "clar" nu poate fi definit prin unitati de masura, acesta fiind mai mult o notiune subiectiva. Principalul "vinovat" este ochiul. Data fiind structura "digitala" a retinei, compusa din celule fotosensibile capabile sa ofere informatii de tipul "tot-sau-nimic", o persoana cu vederea perfecta nu poate distinge ca fiind separate, doua punte sau linii decalate la mai putin de un minut de arc. Aceasta se traduce astfel: la distanta obisnuita de vedere a unei fotografii in format 20 x 30 cm, adica cca. 30 cm de ochi, nu se pot distinge pete sau puncte sub 0,3 mm. in schimb, petele de difuziune - obtinute prin defecte de focalizare -, mai mari de 0,3 mm, pot fi observate. O astfel de fotografie se obtine prin marirea de aproximativ zece ori a unui negativ in format 135 (24 x 36 mm), ceea ce ne duce imediat la concluzia: petele mai mici de 0,03 mm de pe negativ, nu vor fi vizibile pe copia pozitiva, chiar si de o persoana cu vederea perfecta, in conditiile de marire si vizionare expuse mai sus. Iar reciproca - pentru a aparea clare, imaginile de pe negativ trebuie sa aiba o pata de difuziune mai mica de 0,03 mm.

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Formarea imaginii pe film". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSFOTOGRAFIEImaginiFormare
Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandale casual dama ECCO Touch Plateau (Negre) Sandalele ECCO Touch Plateau sunt confectionate din piele moale cu detalii metalice(tinte). Sunt...