Psihopedagogia Jocului

Incarcat la data: 04 Februarie 2010

Autor: marian

Pret: 80 credite

Numar pagini: 27

Tip fisier: zip

Marime fisier: 56 kb

1. Jocul ca prima forma de activitate in ontogeneza. In structura activitatilor psihice, conform schemei elaborate de Pieron care prezinta clasificarea traditionala a fenomenelor psihice, jocul figureaza ca forma de activitate cu dominanta in ontogeneza timpurie.

Dezvoltarea psihologica a copilului nu se realizeaza de la sine, doar ca rezultat al desfasurarii fortelor innascute, ci copilul se dezvolta si prin el insusi, recurgand, conform lui E.Claparéde „in mod instinctiv" la doua instrumente fundamentale: jocul si imitatia. Jocul, „folosit de copil chiar de la nastere este prima lui forma de activitate; imitatia nu apare decat dupa cateva luni". Despre joc s-au emis o serie intreaga de pareri care s-au constituit intr-un numar de teorii ce incearca sa-i explice originea, specificitatea, finalitatea.
1.2. Teoriile jocului
Pentru a intelege mai bine specificul acestora vom aborda tratarea lor in baza urmatorului algoritm:
a. autor / autori si momentul istoric al aparitiei

b. continut specific

c. comentarii critice

1.2.1.    Teoria recrearii (odihnei)
a. autor / autori si momentul istoric al aparitiei: Schaller (1861) si Lazarus (1883);
b. continut specific: jocul este o recreere; el odihneste organismul, de aceea este forma de activitate abordata de catre copil;
c. comentarii critice
Teoria are caracter echivoc si argumentatie insuficienta. Este greu de presupus ca oboseala indeamna la joc si nu la repaus. Apoi, copiii se joaca chiar din clipa cand se scoala, cand inca nu au avut motive de acumulare a oboselii. Chiar si in lumea animalelor, unde puii se joaca necontenit, se naste intrebarea „Ce anume le-a provocat oboseala care sa-i indemne la joc?"

1.2.2.    Teoria surplusului de energie
a. autor / autori si momentul istoric al aparitiei: Schiller (1795) si Spencer;
b. continut specific: autorii considera ca orice copil are un surplus de energie, fortele acesteia neputand fi consumate prin ocupatii serioase si acumulandu-se treptat. Excesul de energie se descarca „cum poate, scurgandu-se in mod firesc pe canalele create deja de obisnuinta, in centrii nervosi". Miscarile produse astfel si straine de orice utilitate imediata constituie jocul:

Textul de mai sus reprezinta un extras din "Psihopedagogia Jocului". Pentru versiunea completa a documentului apasa butonul Download si descarca fisierul pe calculatorul tau. Prin descarcarea prezentei lucrari stiintifice, orice utilizator al site-ului www.studentie.ro declara si garanteaza ca este de acord cu utilizarile permise ale acesteia, in conformitate cu prevederile legale ablicabile in domeniul proprietatii intelectuale si in domeniul educatiei din legislatia in vigoare.

In cazul in care intampini probleme la descarcarea fisierului sau documentul nu este nici pe departe ceea ce se doreste a fi te rugam sa ne anunti. Raporteaza o eroare

Important!

Referatele si lucrarile oferite de Studentie.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.

Iti recomandam ca referatele pe care le downloadezi de pe site sa le utilizezi doar ca sursa de inspiratie sau ca resurse educationale pentru conceperea unui referat nou, propriu si original.

Alti utilizatori au mai cautat: CURSPSIHOLOGIEAUTORPsihopedagogiaPARTICIPANTI
 
 
Studentie.ro
 
Inchide
Am uitat parola Cont nou
Conecteaza-te prin Facebook

Acum te poti conecta si prin contul tau de Facebook! Da click pe butonul de mai jos si introdu datele tale:

Login with Facebook
Publicitate pe Studentie.ro ×